Oort Online slibuje svobodné budování světa a živou ekonomiku
zdroj: tisková zpráva

Oort Online slibuje svobodné budování světa a živou ekonomiku

6. 8. 2014 18:13 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Když jsem poprvé viděl záběry z Oort Online, smetl jsem je s konstatováním, že jde o nějaký klon Minecraftu. Do jisté míry ano, ale když se na Oort Online podíváte blíže, uvidíte zde potenciál, který ji odlišuje od staršího hranatého kolegy. Základem je sice známé budování v rámci jednoho světa, ale mnohem výraznější roli zde bude hrát propojenost jednotlivých světů v rámci obrovského universa, které budete moci procestovat.

Každý ze světů Oort Online bude představovat jeden server, na němž budou stovky hráčů tvořit, ať už společně a nebo osamoceně, vlastní architektonická díla. Pomocí těžby oort krystalů ale budete moci budovat portály do jiných světů, tedy serverů, kam půjde cestovat a vytvářet tak propojené dimenze.

Ve hře půjde samozřejmě i bojovat a to jak s místní faunou, tak i jinými hráči, ať už v rámci světa a nebo celého vesmíru. Své výtvory ale budete moci chránit speciálními majáky, takže vás nutně nemusí hned vyplenit horda zlomyslných nájezdníků z jiného světa. Co se týče kooperace, hráči se budou moci sdružovat do guild a vytvářet vlastní města, obchodovat se zdroji apod. Zde už přichází na řadu MMO složka, která by měla Oort Online odlišit od konkurentů.

oort online zdroj: tisková zpráva

Kupříkladu takové město může mít pod kontrolou důležitý nerostný zdroj, který následně může ostatním hráčům a městům prodávat a rázem tu vzniká hráčsky poháněná ekonomika. A tady podle mě leží největší potenciál Oort Online. Ne v samotné tvorbě budov apod, takových her už tu máme spousty. Ale mohly by vzniknout funkční světy, které nemají ekonomiku hnanou fixními cenami v rámci PvE konfliktů a obchodníků, ale které těží z toho, že někdo má přístup k něčemu, co chce někdo jiný. Následuje vyjednávání, obchod, konflikt, prostě normální kontakt.

Do tvorby Oort Online se dozajista promítají schopnosti tvůrců z nového studia Wonderstruck Games. Ti mají za sebou kariéru ve společnostech jako Lionhead, Electronic Arts a nebo Hello Games. Nicméně nyní jedou sami na sebe a proto potřebují finanční podporu, o níž si říkají v rámci crowdfundingu. Více se dozvíte na oficiálních stránkách, kde můžete v rámci podpory hry můžete koupit přístup do alfy, bety apod. Nejdříve přístupná bude alfa začátkem příštího roku a plná hra snad vyjde koncem roku 2015.

zdroj: Archiv

Nejnovější články