Nádherná adventura Lona: Realm of Colors se odvolává na Mijazakiho
zdroj: tisková zpráva

Nádherná adventura Lona: Realm of Colors se odvolává na Mijazakiho

11. 9. 2017 17:43 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Představte si, že existuje mladá dívka jménem Lona, kterou stejně jako všechny ostatní lidi na téhle planetě trápí její vnitřní démoni. Ona se však jejich zástupy nepokusí prostřílet, jak se to dělá v počítačových hrách a někdy bohužel i v životě, protože její jedinou zbraní jsou kreslící potřeby. I když zbraň je v tomhle případě pochopitelně dost zavádějící označení. Lona neničí. Lona tvoří. A vy jí v tom musíte pomoci, jinak to s ní v nádherné adventuře Lona: Realm of Colors dopadne velice bledě.

Hra se nachází ve finálních dnech kampaně na Kickstarteru, kde už sice dosáhla svého cíle, ale ještě má nějakých 72 hodin na překonání dodatečných met. Výměnou za alespoň 340 Kč se příští srpen ponoříte do týraného podvědomí umělkyně, jejíž mysl je roztržená mezi dvěma extrémy – temnotou a chaosem.

Ty se sváří v malovaném světě inspirovaném například legendárním Hajaem Mijazakim. První koncept je reprezentován černým havranem, panem Ruppelem, který vidí svět extrémně logicky. Jeho protipólem je kočka paní Schmidtová, jejímž jádrem je chaos. Nic nebere vážně, i když by možná měla.

Práce s oběma elementy bude klíčová, protože Lona od skutečného světa utíkala tak dlouho, až se octla uvězněná ve svých vlastních obrazech. A právě havran a kočka mají vliv na to, jak tyhle obrazy vypadají. Každá scéna bude dostupná v obou verzích, temné i chaotické, a vy se mezi nimi budete moci libovolně pohybovat, přenášet předměty z jednoho do druhého atd. Zkrátka klasická point-and-click adventura, jen si tentokrát zahráváte s příčetností sympatické mladé slečny.

 

Velkou roli v jejím ztvárnění hraje íránská umělkyně Taraneh Karimi, která se stará o samotné kresby a design, a dále propůjčila svůj (mimochodem moc hezký) hlas kouzelnému soundtracku. Na jeho zbytek si studio SpaceFox najme Norihika Hibina, který se podílel na hudbě pro série Metal Gear Solid, Bayonetta nebo Ace Combat, ale pouze pokud se jim podaří dosáhnout druhého dodatečného cíle, což v tuhle chvíli nevypadá příliš nadějně.

Ten první se momentálně zdá o něco realističtější, a to je dobře – jedná se totiž o mobilní verzi, která by podle autorů hře velice slušela. Nečekejte žádné akční sekvence a složité ovládání – Lona: Realm of Colors bude pomalý, emocionální zážitek, v němž si spíš vychutnáte příběh a kresby, než že byste hopsali z místa na místo.

Po vynikající scéně v obrazu, kterou jsem absolvoval v Geraltově kůži v DLC Srdce z kamene pro třetího Zaklínače, už pomalu začínám mít chuť na další (doslova) malebné dobrodružství. Zda mi to umožní právě Lona, to ukáže snad už příští léto.

Nejnovější články