zavřít

Kdo chce občanství a zajištěný život, nechá se zverbovat! Chcete vědět víc?

Windows

- Oznámení autor: Jan Slavík Komentáře: 0

Hvězdná pěchota potřebuje právě vás! A nabídka je to k pohledání, protože přijetím přeskočíte roky kariérního postupu v armádě budoucnosti. Nepostaví vás na frontu coby postradatelného pěšáka, ale rovnou přisune velitelské křeslo. Čerstvě oznámená Starship Troopers: Terran Command od studia The Aristocrats je totiž real-time strategie.

RTS s kultovní předlohou, chtělo by se říct, jenže ony jsou v tomhle případě k dispozici v podstatě dvě. Jednak Heinleinův román z roku 59, vážná vojenská sci-fi pojednávající zejména o militaristické společnosti a omezení volebního práva, do níž autor nestřídmě reflektuje i své politické postoje a komentář americké společnosti padesátých let.

A pak Verhoevenův film z roku 97, který s knižním vzorem naložil po svém. Ze seriózní válečné fikce vytvořil satirickou kritiku militantního, fašistického zřízení. A opepřil ji černým humorem, trochou pseudonáctileté romantiky, věčně našpulenou Denise Richards a smrští bohulibě krvavé akce.

Starship Troopers: Terran Command se má odehrávat právě ve filmovém univerzu. Což nebude žádná legrace adaptovat do hry, protože ono samozřejmě svádí se chytit právě té akce a na zbylé prvky zapomenout. Z čehož by pochopitelně stále mohla vzniknout zábavná hra, ale možná už bez specifického ducha filmové Hvězdné pěchoty. Doufejme tedy, že se tvůrci z The Aristocrats nebudou bát jít trochu do hloubky.

Po herní stránce působí nově oznámený projekt vcelku standardně. Věci jako technologický strom, zlepšující se jednotky, postavy velitelů s vlastními statistikami a nutnost taktizovat jistě nikoho obzvlášť nevyvedou z míry. Brouci nicméně budou mít z principu věci obrovskou přesilu, takže se nejspíš nebude konat úplně klasická RTS, místo toho lze s největší pravděpodobností čekat něco na způsob They Are Billions.

Za zmínku stojí dvě věci. Jednak dynamicky generované kampaně, od nichž si tvůrci slibují prakticky neomezenou znovuhratelnost, a jednak příběhová rozcestí. Což zní malinko protichůdně generovaný obsah sice, pravda, bývá rozmanitější, ale také zpravidla působí strojově a znesnadňuje přesvědčivé podání děje. Hra by před vás ale zároveň měla klást situace řešitelné různými způsoby.

Můžete zůstat úslužní terranskému velitelství a za odměnu dostat přístup k vojenské smetánce, nebo se vydat po vlastní cestě a stát se skutečnými hrdiny. Že by se snad tvůrci odhodlali i naznačit něco na způsob revolty, či dokonce revoluce? A jak to půjde provázat s generovaným obsahem? Že by pomocí náhodně rozmístěných, ale předem naskriptovaných scén? Nebo nás tvůrci překvapí něčím úplně novým?

Starship Troopers: Terran Command má vyjít příští rok, nic bližšího prozatím oznámeno nebylo. A pokud ve vás ukázky probudily nutkavou chuť ve strategickém pohledu vymýtit pár desítek tisíc hmyzáků, můžete se mezitím zabavit třeba u Infested Planet.

Tagy: sci-fi realtime

Novinky na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.