Detaily o Mass Effect 3 multiplayeru přímo od BioWare
zdroj: tisková zpráva

Detaily o Mass Effect 3 multiplayeru přímo od BioWare

11. 10. 2011 11:16 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Po několika tamtamech ohledně multiplayeru v Mass Effect 3 konečně přišlo i oficiální potvrzení a vysvětlení toho, jak bude hra více hráčů ve finálové části sci-fi trilogie vypadat a fungovat. Klíčový je fakt, že ač půjde o kooperativní režim pro 4 hráče, nebude Mass Effect 3: Galaxy at War, jak zní oficiální název MP segmentu, součástí příběhové kampaně pro jednoho hráče. Galaxy at War bude oddělený systém kooperativních misí, jejichž výsledek se ale promítne do vaší sólo kampaně, samozřejmě podle toho, jak se vám s přáteli povede.


Budete si moci zvolit ze širokého spektra ras a povolání a vytvořit speciální úderné komando, které bude bojovat proti Reaperům. Osobně jsem velmi zvědav, kdo všechno se dostane mezi hratelné rasy. Nějaký ten bratranec Legiona by byl skvělý, nicméně ani salarianská komanda by nemusela být „marná“. S týmem budete dobývat určená teritoria, což se následně promítne do vaší sólo kampaně, kde taktéž vedete válku s Reapery. Je tedy celkem osvěžující, že se asi zbavíte na chvíli Sheparda a stanete se příslušníkem jiné rasy, který se prostě snaží pomoci.

Poměrně důležitým prvkem celé kampaně bude ukazatel zvaný Galactic Readiness, který vyjadřuje připravenost galaxie na finální střet s Reapery. Připravenost bude záviset na Shepradovi a představuje míru, v jaké dokázal zakomponovat všechny přístupné zdroje do války a finální bitvy. Tedy pokud nějaká finální bitva bude, ale vzhledem k předchozím scénářům asi ano. Právě Galactic Readiness budete moci vylepšovat v kooperativních misích, nicméně tvůrci zdůrazňují, že tyto mise jsou zcela dobrovolné a i bez nich se klidně doberete konce hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Multiplayer tedy bude pouze kooperativní, nečekejte kompetitivní režimy, tvůrci tohle kvůli povaze kampaně a celkovému étosu odmítají. Je to „všichni proti Reaperům“, a proto buď táhnou všichni za jednoho, nebo nic. Není to špatné rozhodnutí, kooperace dobře zapadá do příběhového konceptu a navíc, i kdybyste dostali v kompetitivním režimu do ruky třeba huska, asi by to nebyla zábava. Navíc by klasický multiplayer potřeboval mohutné odlaďování, které by se určitě napoprvé moc nepovedlo - stačí se podívat, jak dopadl multiplayer v Dead Space 2, když s ním tvůrci začali koketovat. I tak bylo na kooperaci vyčleněno celé jedno studio v rámci BioWare Montreal, které pracovalo odděleně od hlavního týmu.

V Galaxy at War budou k dispozici různé rasy a každá z nich bude mít různé druhy schopností. Potvrzení jsou zatím Turiani, Asari, Krogani, ale máme čekat další, takže asi dojde na většinu ras, které v Mass Effect universu existují. Naopak ale nepůjde hrát za postavy, které jsou v kampani, prostě si stvoříte vlastního, zřejmě zcela anonymního vojáka. Co se týče dalších detailů, BioWare budou další informace uvolňovat postupně v následných týdnech. Už nyní ale víme, že v kooperaci bude přítomno vylepšování zbraní, levelování postav a další propriety, které k této sérii neodmyslitelně patří.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Celkově nevypadá koncept Galaxy at War špatně. Zdá se, že bude dobře využívat vylepšení akčního systému (který doufám ještě více neupozadí vliv RPG prvků na boj, jak se stalo ve dvojce), který už by měl být plně přístupný i v kooperativním multiplayeru. Plusem je samozřejmě to, že můžete kooperaci zcela vynechat, když se vám nebude zamlouvat. Negativní dopad je tedy vyloučen a kooperace tak může ME sérii jen a jen pomoci.

Nejnovější články