Multiplayer tedy bude pouze kooperativní, nečekejte kompetitivní režimy, tvůrci tohle kvůli povaze kampaně a celkovému étosu odmítají. Je to „všichni proti Reaperům“, a proto buď táhnou všichni za jednoho, nebo nic. Není to špatné rozhodnutí, kooperace dobře zapadá do příběhového konceptu a navíc, i kdybyste dostali v kompetitivním režimu do ruky třeba huska, asi by to nebyla zábava. Navíc by klasický multiplayer potřeboval mohutné odlaďování, které by se určitě napoprvé moc nepovedlo - stačí se podívat, jak dopadl multiplayer v Dead Space 2, když s ním tvůrci začali koketovat. I tak bylo na kooperaci vyčleněno celé jedno studio v rámci BioWare Montreal, které pracovalo odděleně od hlavního týmu.
V Galaxy at War budou k dispozici různé rasy a každá z nich bude mít různé druhy schopností. Potvrzení jsou zatím Turiani, Asari, Krogani, ale máme čekat další, takže asi dojde na většinu ras, které v Mass Effect universu existují. Naopak ale nepůjde hrát za postavy, které jsou v kampani, prostě si stvoříte vlastního, zřejmě zcela anonymního vojáka. Co se týče dalších detailů, BioWare budou další informace uvolňovat postupně v následných týdnech. Už nyní ale víme, že v kooperaci bude přítomno vylepšování zbraní, levelování postav a další propriety, které k této sérii neodmyslitelně patří.
Celkově nevypadá koncept Galaxy at War špatně. Zdá se, že bude dobře využívat vylepšení akčního systému (který doufám ještě více neupozadí vliv RPG prvků na boj, jak se stalo ve dvojce), který už by měl být plně přístupný i v kooperativním multiplayeru. Plusem je samozřejmě to, že můžete kooperaci zcela vynechat, když se vám nebude zamlouvat. Negativní dopad je tedy vyloučen a kooperace tak může ME sérii jen a jen pomoci.