William Joyce, zakladatel studia Moonbot, je prý dlouhodobě fascinován židovskými legendami a kvůli golemovi se dokonce vypravil s kolegy do Prahy, aby fotograficky zmapovali starou židovskou čtvrť a mohli tak ve hře zachytit atmosféru „magického města.“ Podle dosavadních nákresů se zdá, že si představu notně idealizovali, ale v základu zůstávají historii věrní, alespoň té, co se dá zdokumentovat – třeba typickým architektonickým dominantám starého města.
Golem stvořený Jehudou ben Becalelem, známým též jako rabín Löw, je samozřejmě smyšlenkou a smyšlený je i celý příběh o Leonardu da Vincim, který podporuje svými vynálezy Borgiovu armádu. Löw má být tím samým pro Pražany – geniálním vynálezcem schopným téměř zázraků. Pro výrobu golema, mechwarriora šestnáctého století, musí spolupracovat s místními řemeslníky, kteří se budou podílet i na údržbě golema po velkých bitvách.
Podle dosavadních informací bude Golem akční hrou spoléhající na postupný RPG vývoj hrdiny z neohrabaného monstra na špičkovou válečnou mašinu. Autoři říkají, že golem bude v prvních fázích hraní stěží chodit, časem se ale naučí komba a údery, jimiž Borgiovy vojáky smete z bitevní pláně jako drobky ze stolu. Právě zmínění řemeslníci mají mít vliv na rozvíjení jednotlivých stromů schopností, o kterých zatím mnoho nevíme, kromě kusých informací, jako je třeba oplácání golema tvrdým krunýřem z vltavského bahna nebo zasazení hrudního plátu ze speciálního zrcadla, ve kterém se odráží přání každého člověka.
Golem má kromě akce mít i metafyzičtější rovinu. Během celé hry sice ovládáte bojového robota, ale jak všichni dobře ví, golemovi chybí duše – a tu bude v rámci příběhu a bitev hledat. Pro Moonbot je Golem první velkou hrou, zkušenosti však mají z předchozích menších titulů a hlavně jim v kancelářích stojí soška Oscara za animovaný film The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore. Minimálně po vizuální stránce bude tedy Golem v případě úspěšného zafinancování zajímavý. V tuto chvíli se počítá s enginem Unity a platformami PC, Mac a Linux. Jestli se povede projekt zaplatit, mohli bychom se ho dočkat v polovině roku 2015.