Americké studio chystá hru o Golemovi z historické Prahy
zdroj: tisková zpráva

Americké studio chystá hru o Golemovi z historické Prahy

7. 2. 2013 14:20 | Novinky | autor: Pavel Dobrovský |

Tak dlouho jsme ve Fight Clubu volali po hře z historických Čech, až se studio Moonbot z Louisiany rozhodlo vzít legendu o golemovi a postavit na ní hru zasazenou do Prahy šestnáctého století. Ambice jsou veliké, stejně jako rozpočet sedmi set padesáti tisíc dolarů, který vývojáři žádají na Kickstarteru, ale produkt by mohl stát za to. Golem není v představách Moonbotu tím monolitickým dýmajícím Horejcovým kolosem z Pekařova císaře, ale nebezpečným obrem bránícím Prahu před armádou Cesara Borgia (ano, toho samého, který byl úhlavním nepřítelem Eziovi z Assassin's Creed II).

William Joyce, zakladatel studia Moonbot, je prý dlouhodobě fascinován židovskými legendami a kvůli golemovi se dokonce vypravil s kolegy do Prahy, aby fotograficky zmapovali starou židovskou čtvrť a mohli tak ve hře zachytit atmosféru „magického města.“ Podle dosavadních nákresů se zdá, že si představu notně idealizovali, ale v základu zůstávají historii věrní, alespoň té, co se dá zdokumentovat – třeba typickým architektonickým dominantám starého města.

Golem stvořený Jehudou ben Becalelem, známým též jako rabín Löw, je samozřejmě smyšlenkou a smyšlený je i celý příběh o Leonardu da Vincim, který podporuje svými vynálezy Borgiovu armádu. Löw má být tím samým pro Pražany – geniálním vynálezcem schopným téměř zázraků. Pro výrobu golema, mechwarriora šestnáctého století, musí spolupracovat s místními řemeslníky, kteří se budou podílet i na údržbě golema po velkých bitvách.

Podle dosavadních informací bude Golem akční hrou spoléhající na postupný RPG vývoj hrdiny z neohrabaného monstra na špičkovou válečnou mašinu. Autoři říkají, že golem bude v prvních fázích hraní stěží chodit, časem se ale naučí komba a údery, jimiž Borgiovy vojáky smete z bitevní pláně jako drobky ze stolu. Právě zmínění řemeslníci mají mít vliv na rozvíjení jednotlivých stromů schopností, o kterých zatím mnoho nevíme, kromě kusých informací, jako je třeba oplácání golema tvrdým krunýřem z vltavského bahna nebo zasazení hrudního plátu ze speciálního zrcadla, ve kterém se odráží přání každého člověka.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Golem má kromě akce mít i metafyzičtější rovinu. Během celé hry sice ovládáte bojového robota, ale jak všichni dobře ví, golemovi chybí duše – a tu bude v rámci příběhu a bitev hledat. Pro Moonbot je Golem první velkou hrou, zkušenosti však mají z předchozích menších titulů a hlavně jim v kancelářích stojí soška Oscara za animovaný film The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore. Minimálně po vizuální stránce bude tedy Golem v případě úspěšného zafinancování zajímavý. V tuto chvíli se počítá s enginem Unity a platformami PC, Mac a Linux. Jestli se povede projekt zaplatit, mohli bychom se ho dočkat v polovině roku 2015.

Nejnovější články