Wrightova Spore na E3, screenshoty
zdroj: tisková zpráva

Wrightova Spore na E3, screenshoty

19. 5. 2005 18:18 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Člověk jménem Will Wright se do historie herního průmyslu zapsal skutečně nesmazatelně (sérií The Sims, kdyby náhodou někdo nevěděl) a jeho podpis bude pravděpodobně ještě velmi dlouho oprašován, neboť pro své příznivce chystá další ambiciózní projekt - Spore.

Informovali jsme vás o něm už v polovině března. Už tehdy byly k dispozici nějaké ukázky, ovšem pouze nafocené z obrazovky při prezentaci hry na GDC. Dnes vám můžeme konečně nabídnout skutečné screenshoty, pocházející z nově spuštěných oficiálních stránek hry.

Jelikož byl tento titul slibující nekonečnou zábavu při vytváření různých forem života, budování a dobývání světů i celých galaxií představen na E3, je již k dispozici článek s dojmy redaktora GameSpotu, který jej mohl vidět na vlastní oči. Hru začnete s mikroskopickým organismem a budete hltat vše, co nezhltne vás. Až budete mít dost, přijde na řadu editační obrazovka a například půjde přidat řasy či bičík, s jejichž pomocí se můžete lépe pohybovat. Když přežijete toto stádium, pak se možná vyvinete v něco složitějšího. Will prý na předváděčce stvořil cosi se třema očima a třema nohama, pravděpodobně půjde o něco podobného, co je k vidění na oficiálních stránkách v úvodním intru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na žádné vyskakování to ještě nebude, a tak se pořád musíte spokojit s menšími a slabšími tvory coby potravou. Ty větší se můžete snažit odrážet. A opět. Až budete mít dost napapané bříško (je možné určit, zda budete masožravec nebo býložravec), snesete vejce a navrhnete si další vývojový stupeň svého tvorečka. Například když ploutve nahradíte nožkami, potvůrka vyrazí žít na souš. Tam už na vás budou čekat další tvorové vytvoření dalšími hráči. Spore nebude MMOG, ale pokaždé, co někdo vytvoří nějakou postavičku (schopnou žít ve vašem světě), se tato nahraje online na server a odtud automaticky pak do vaší hry. Podle Wrighta má být hra takovým fungujícím ekosystémem.

Každá postavička bude mít své silné i slabé stránky. Budete je moci učit novým věcem. Když se dostanete do této fáze, budete muset najít partnera pro páření. Vábení bude probíhat různě. Když se vám podaří projít i tímto, čeká vás další stádium, ve kterém svého tvora obdaříte něčím, co by pro jiné znamenalo hrozbu. Když budete mít dost bodů (udělované za postup hrou), můžete tvorovi dát větší mozek, čímž zajistíte, že si začne hledat společnost, vytvářet komunity, vyrábět předměty a zbraně, zakládat osady, které se později promění v města a zde už se hra dostává do fáze, kde už budete mít na starost ekonomiku, armádu, kulturu a mnoho dalšího, až se nakonec dopracujete k dobývání vesmíru. Spore má prostě svou komplexností a volností skýtat netušené možnosti, prý vypadá skvěle, dynamicky, intuitivně. Nevím jak vy, ale já se nemohu podzimu příštího roku, kdy má vyjít, dočkat.
zdroj: GameSpothomepage

korgull

Nejnovější články