Quake Wars: Enemy Territory preview
zdroj: tisková zpráva

Quake Wars: Enemy Territory preview

14. 1. 2006 0:01 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Po prosincové premiéře PCZone obdrželi od Activision a Splash Damage pozvánku na předváděčku Enemy Territory: Quake Wars kolegové ze zahraničních webů, takže se o téhle ryze multiplayerové (se singleplayerem se vůbec nepočítá!) akci dozvídáme opět o něco více, včetně sedmi tradičně dechberoucích obrázků.

Oproti předchůdci Wolfenstein: ET je hlavní změna v tom, že po splnění nějakého úkolu převezmete kontrolu nad daným územím, kam se od té doby přesunou respawny, zásobování a mobilní velitelské stanoviště. Tohle MCP řízené třídou field-ops (prý je vymyšlená 2 roky, tudíž žádná vykrádačka Battlefieldu 2) funguje jako radarová stanice a silo pro dělostřelectvo či dalekonosné řízené rakety (SSM), které ale zvládne laserově zaměřit (vyžaduje to pár sekund) a odpálit jen charakter třídy assault. Nebude tu tedy existovat nějaký generál s přehnanými pravomocemi, nýbrž si hráči musí vzájemně pomáhat, aby dosáhli určitého cíle - sdílení odpovědnosti se podle EuroGameru stane klíčem k efektivní týmové spolupráci.

Teritoria přitom bude nutné dobývat postupně v předem daném pořadí, podobně jako v UT2004. Každá z 12 asymetrických map (obvykle na 32 čtverečních kilometrech, díky nápadu Johna Carmacka pro technologii MegaTexture) má mít specifický design a být umístěna do různorodých geografických lokací Země v závislosti na příběhové linii (např. Stroggové chtějí kontaminovat nádrž s pitnou vodou, zatímco lidé jim v tom musí zabránit). Dále autoři vyzradili, že postavy nebudou moci při sprintování střílet kvůli svěšené výzbroji, jejíž dobíjení prý doprovází očividná animace. Stroggové oproti tomu nemusí dobíjet zbraně, jimž však hrozí přehřátí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nejdůležitější roli na bojišti podle GameSpotu sehraje inženýr Earth Defense Force (EDF), který dovede poškodit nepřátelské vehikly (namísto generického poškození půjde v této hře propíchnout přední pneumatiku vozidla, což se realisticky projeví na jeho jízdě / fyzice) a naopak opravovat ty vlastní. Výhoda jedné hráčské třídy Stroggů zase tkví v dovednosti nepozorovaně infiltrovat lidskou bázi a vtělit se do pozice své oběti, načež ho po všech stránkách (pohyb, střelba atd.) nerozeznáte od běžných vojáků. Jiná odlišnost válčících stran spočívá vedle arzenálu (s prototypy Q2 zbraní typu railgun) v doplňování zdraví, kdy útočně orientovaným cizákům postačí extraktovat chemický blok energie z lidských mrtvol pro uzdravení svých parťáků, zatímco zástupci EDF se při léčení spolehnou na stimpacky.

Co se týká pohybovadel, pozemšťané využijí k přepravě či výsadků dvou nebo více hráčů džípy, obdobu Humvee, motorku pro čtyři osoby, obojživelné APC, Titan tank a zejména mix helikoptéry se stíhačkou jménem Anansi s velkou manévrovací schopností a intuitivním ovládáním. Armáda Stroggů na to odpoví létajícím strojem Hornet s hlasitě hučícím antigravitačním motorem a možností pálit i směrem dozadu, osobním jetpackem Icarus (vydrží ve vzduchu omezený čas) nebo gigantickým mechem Goliath (s viditelnou rukou na HUDu, kdy jeden řídí a druhý střílí do 360 stupňů). Ten se hýbe jako hlemýžď, ale kompenzuje to vysokou odolností a funkcí i statické střílny. Vehikly však nemusí být výhrou za každých podmínek, protože na některém typu povrchu budou špatně řiditelná a pomalá. Kupříkladu quad-bike se stane králem asfaltových silnic a skoků na rampě přes řeku, ale moc si neporozumí s pískem. A kdy že si Quake Wars zahrajeme? Všude hovoří jen o "později v roce 2006", tzn. nejspíš podzim.
zdroj: GameSpot, EuroGamer

jd

Nejnovější články