Vývojáři teď mají plné ruce práce se hrou jako takovou, že nemají momentálně na demo ani pomyšlení, pouze plánují uzavřený multiplayerový betatest pro pár tisíc šťastlivců. Zajímavé ale je, že v odpovědích na otázky ve fóru ruského magazínu Playground.ru stále uvádějí jako pravděpodobný termín dokončení letošní podzim, i když jedním dechem připouští, že testování stability Zóny čítající 30 km čtverečních jim může zabrat více času.
Kdy ovšem hra doopravdy vyjde, určuje vždy až vydavatel, takže si raději nedělejme příliš velké naděje, ani když je hra údajně z 86 procent hotova. Nedávno se k nám totiž z důvěryhodných zdrojů doneslo, že došlo k odkladu až na příští rok. Jisté dosud není ani to, zda vyjde současně po celém světě, anebo postupně v různých zemích, jako například nejprve v Rusku jako v případě Kreedu. I to bude záležet na vydavateli, tedy THQ. V galerii si mimochodem můžete prohlédnout pár staronových screenshotů - některé zachycují už mnohokrát viděná místa jen z jiného úhlu.



nové obrázkykompletní galerie
Pokud vás zajímají podrobnosti o tomto titulu, určitě si přečtěte náš nedávný rozhovor, jestli jste to zatím ještě neudělali. Z výše zmíněného fóra uvedu pár věcí alespoň ve zkratce. Takže - STALKER prý bude velice interaktivním světem, který si bude žít vlastním životem, ale v němž budete mít naprostou volnost pohybu. Události se zde budou dít nezávisle na hráči, ale hráč je bude moci ovlivnit. Herní fyzika, včetně balistiky, se bude velmi blížit realitě (střely bude ovlivňovat nejen gravitace, ale i nejrůznější anomálie prostředí smrtící Zóny). Plně zakomponována má být podpora DirectX 9 a snad i Pixel Shaderů 3.0, pokud to hlavní programátor Oles (foto z E3) stihne.
Co ve hře ale určitě nenajdete, je kooperativní multiplayer, prý kvůli nedostatku času (kdyby snad ale přece, tak jedině později v nějakém datadisku). Multiplayer jenom s boty tu nejspíš bude. Rozhodně se setkáte se třemi síťovými módy - Artifact Hunt, Deathmatch a Team Deathmatch. O podpoře neoficiálních modifikací se uvažuje.
Zbraní má být okolo 30 různých druhů. Jelikož některé nejsou zrovna příliš realistické, hra bude obsahovat podrobný popis všech. Příběh je nelineární a může končit několika způsoby. Do budov bude možné vstupovat. Hráč bude moci zemřít hlady nebo vyčerpáním. Budou možné i situace, že zatímco jeden (počítačem řízený) STALKER nasadí krk za nějaký artefakt, druhý ho na cestě na dané místo, kde za něj má dostat odměnu, přepadne, artefakt mu vezme a sám zhodnotí. Na výběr budete mít z více stupňů obtížnosti. Hra by vám měla vystačit minimálně na 30 - 40 hodin, zatímco dobrodruhům-průzkumníkům na více než 100 hodin. Dialogy s NPC budou prý podobné těm ve Falloutu. Konkurence Dooma a HL2 se tvůrci nebojí.