Jiné budování města v energickém SimCity Societies
zdroj: tisková zpráva

Jiné budování města v energickém SimCity Societies

8. 6. 2007 11:11 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Bouřka, jakou tento týden vídáváme za okny, se strhla v SimCity komunitě po středečním odhalení podoby a vývojářů Societies.

Jal se ji zklidňovat dokonce zakladatel a prezident Tilted Mill Entertainment Chris Beatrice, který musel přiznat, že hra nebude realistickou simulací, jak jsou všichni zvyklí z minulých dílů. Půjde sice pořád o městskou budovatelskou strategii, ale jak později upřesnil, slůvka "realističnost" a "detailnost" máme z popisu vynechat.

Nicméně nepochází to z jejich hlavy - sám designér Will Wright z bývalého Maxisu, který vymyslel původní hru, uvedl, že předešlé SimCity 4 bylo přehnaně složité. Proto autoři Societies, vybraní šéfem Sims divize Rodem Humblem, na popud EA uberou na komplexnosti a micromanagmentu. Konkrétně už NEBUDETE muset pokládat potrubí a elektrické rozvody, manuálně reagovat na výjimečné situace nebo financovat stavbu individuálních budov. Jedním dechem tvůrci dodávají, že se skalní příznivci nemusí bát, že by hra byla příliš lehká a že kvůli tomu nemusí podepisovat petice. Co je však nepochybně šokuje, bude překopaný způsob zakládání města. Zde prostě vezmete "hotovou" budovu a šoupnete ji někam na plochu (ala Tycoon City: New York) namísto toho, abyste pouze vytyčili jednotlivé parcely a čekali, než tam domy či továrny samy postupně vyrostou, což bylo velmi oblíbené u předchůdců.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Reputaci hře spraví pětice dalších obrázků (thx Laku), působících výrazně lépe než ten úvodní, a především nové, hlubší zaměření na obyvatele tak jako v City Life. V SimCity Societies bude celkem šest druhů tzv. sociální energie (např. bohatství nebo poslušnost), jejichž aktuální stav ovlivní celkový vzhled města. Hráčovo cílení na ukazatel slušnosti se projeví nejen tím, že všude přibudou bezpečnostní kamery monitorující pohyb lidí, ale také obdržením jiné sorty cílů k dosažení.

Různé vyvážení těchto energií odemkne více typů budov (+ bonusy), jichž má být od začátku přístupných jen 15 procent. Po vzoru City Life tedy motor hratelnosti spočívá v plnění úkolů, zakomponovaných do jinak svobodného konání, jelikož pouhé předhození typických SimCity scénářů by už dnes asi nestačilo. S kým se rozloučíte, jsou poradci z dřívějších dílů, které nahradí vlastní chování občanů, nazývaných nepřekvapivě Simové. Budou-li ve špatné náladě, stanou se z nich kriminálníci a nepůjdou do práce, což prý zjistíte sami z atmosféry ve městě. P.S. Název je dle zaregistrované domény SimCitySocieties.com nejspíš finální; EA pro GameSpot označili za termín již tyto Vánoce.
zdroj: 1UP

jd

Nejnovější články