Free-to-play Monster Hunter, tak se přezdívalo akční onlinovce Dauntless, ve které jste také lovili obrovská monstra. Servery se vypnou na konci května, a přestože studio Phoenix Labs k ukončení hry vydalo jen lakonické a strohé oznámení, není úplně těžké se dopátrat, co za selháním slibného klonu Monster Huntera stojí.
Important update: Dauntless is shutting down on May 29, 2025. Dauntless will receive no additional content or updates.
— Dauntless (@PlayDauntless) February 24, 2025
Dauntless will no longer be available to play on and after May 29, 2025 at 11:45PM PST.
Thanks to all for being a part of the Dauntless journey.
Dauntless vyšlo původně jako exkluzivita pro Epic Games Store, podívalo se ale i na minulou a současnou generaci konzolí včetně Switche a nakonec loni v prosinci i na Steam. Když ale na stránku hry v nejpopulárnějším digitálním obchodě nahlédnete, zjistíte, že Dauntless má extrémně záporné hodnocení. Příběh roky úspěšné hry a jejího úpadku demonstruje, jak křehká je rovnováha her jako služeb.
Začátkem prosince se totiž hra dočkala updatu Awakening. Říct o něm, že se nepovedl, je ještě velké zmírnění situace – patch výrazně zatlačil na pilu monetizace, resetoval hráčům postup a ve hře se objevilo tolik bugů a technických nedodělků, že hra byla méně stabilní než současná geopolitická situace.
Odliv hráčů vyústil v propouštění ve Phoenix Labs a příslib, že tvůrci hru hrají do pořádku, a dokonce některé změny vrátí do původního stavu. Jenže se nestalo a snahy resuscitovat klinicky mrtvou hru, kterou si do velké míry vývojáři sami pohřbili, kýžený nával nových hráčů nepřinesly. Proto už Dauntless neobdrží žádný nový obsah ani patch a 29. května definitivně zmizí do křemíkového nebe.