Windward se zaměřuje na akci, ovšem při pohledu shora, na otevřeném moři i blízko pevnivy. Chybět samozřejmě nesmí ani vývoj vlastního korábu a RPG prvky spočívající v třech desítkách schopností rozdělených do tří vývojových stromů. Do víru námořních bitev se mohou hráči vrhnout i v rámci zmíněného multiplayeru. Procedurálně generovaný svět navíc slibuje to, že žádná dvě dobrodružství nebudou stejná a stále tak půjde objevovat něco nového. To samozřejmě platí jak pro singleplayer, tak i pro multiplayer.
Možností k vyžití a aktivit bude ve hře dostatek a je jen na hráčích samotných, jakým způsobem ke hře přistoupí a kam upřou svoji pozornost. Věnovat se půjde například obyčejnému plnění úkolů či obchodování, chybět ale samozřejmě nesmí ani kariéra ryze pirátská. Mezi úkoly ve hře patří ty mírumilovné, jako je například převoz zboží či zakládání osad, tak i ty poněkud krvežíznivé, ve kterých půjde ve své podstatě především o potápění cizích bárek či o podřezávání krků obecně. Za utržené finance lze nakupovat lepší lodě, vylepšovat ty stávající nebo například najímat do svých řad úplatné piráty.
Co se zakládání osad týče, vývojáři slibují upravitelný svět, ve kterém sami hráči rozhodují o jeho budoucí podobě – pozměnit ve hře prý půjde skutečně ledacos, ovšem jen tak zadarmo to nebude, tohle chce úspěšného obchodníka... nebo piráta.
Tvůrci ale slibují, že i procedurálně generovaný námořní svět bude obsahovat průběžné zvyšování obtížnosti, takže nehrozí, že po čase vše rozstřílíte. To nabídne nejen čím dál tím větší výzvu pro hráče, ale těm nenechavým hra nabídne také čím dál tím lákavější kořist, jejíž hodnota se bude logicky zvyšovat se silou oběti. Zábava by tedy jen tak upadat neměla. Pokud ve vás tedy dříme námořník, šup na Steam.
zdroj: Archiv