Během Nintendo Direct oznámený a rovnou vydaný remaster Metroid Prime na Nintendo Switch sklízí krom závratných hodnocení také svůj díl kritiky. Původní vývojářské týmy, které hru vyvíjely nejprve na Gamecube a později na Wii, totiž nejsou uvedeny v závěrečných titulkách. Respektive v nich nejsou jmenovitě.
Autoři remasteru originálním vývojářům děkují obecným prohlášením: „Hra se zakládá na práci vývojářů Metroid Prime pro Nintendo Gamecube a Nintendo Wii.“ Někteří z původních programátorů se na Twitteru nechali slyšet, že by zvlášť v případě remasterů bylo záhodno, aby se v titulcích dostalo na všechny, kdo se na hře kdy podíleli.
While many studios did amazing work on the remaster, I'm let down Metroid Prime's Remaster does not include the full original game credits. I worked with so many amazing people on the game and everyone's name should be included in the remaster, not just a single card like this. pic.twitter.com/Yvojf9f9Mq
— Zoid Kirsch (@ZoidCTF) February 11, 2023
Například Jack Mathews, který před dvaceti lety na Metroid Prime pracoval, píše, že z jeho kódu ve hře sice asi moc nezůstalo, ale existují aspekty, které se od originálu nezměnily, jako jsou umělecké koncepty, design hry a podobně. Remastery obecně velmi často pracují s původním kódem a assety, zatímco remake bývá hrou vytvořenou od píky znovu, často v jiném enginu. V obou případech se ale vychází z existujícího originálu a je na autorech předělávky, aby podíl tvůrců původní hry vzali při sestavování poděkování a titulků v potaz.
This is a travesty. Not just for my credit (even though most of my code was probably replaced), but for people whose code and work are largely unchanged, like Mark HH, Steve McCrea, all of the uprezzed art and concepts, the game design. Shameful. https://t.co/y6tXyCG3N1
— Jack Mathews (@jack_mathews) February 12, 2023
Podobná kritika se nedávno dotkla například i The Callisto Protocol. Řada zaměstnanců, která na hře pracovali, totiž před vydáním hry ze studia odešla, aby v titulcích posléze nenašla své jméno.