Remaster Metroid Prime v titulcích neuvádí původní vývojáře
zdroj: Foto: Nintendo

Remaster Metroid Prime v titulcích neuvádí původní vývojáře

13. 2. 2023 14:30 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Během Nintendo Direct oznámený a rovnou vydaný remaster Metroid Prime na Nintendo Switch sklízí krom závratných hodnocení také svůj díl kritiky. Původní vývojářské týmy, které hru vyvíjely nejprve na Gamecube a později na Wii, totiž nejsou uvedeny v závěrečných titulkách. Respektive v nich nejsou jmenovitě.

Autoři remasteru originálním vývojářům děkují obecným prohlášením: „Hra se zakládá na práci vývojářů Metroid Prime pro Nintendo Gamecube a Nintendo Wii.“ Někteří z původních programátorů se na Twitteru nechali slyšet, že by zvlášť v případě remasterů bylo záhodno, aby se v titulcích dostalo na všechny, kdo se na hře kdy podíleli. 

Například Jack Mathews, který před dvaceti lety na Metroid Prime pracoval, píše, že z jeho kódu ve hře sice asi moc nezůstalo, ale existují aspekty, které se od originálu nezměnily, jako jsou umělecké koncepty, design hry a podobně. Remastery obecně velmi často pracují s původním kódem a assety, zatímco remake bývá hrou vytvořenou od píky znovu, často v jiném enginu. V obou případech se ale vychází z existujícího originálu a je na autorech předělávky, aby podíl tvůrců původní hry vzali při sestavování poděkování a titulků v potaz. 

Podobná kritika se nedávno dotkla například i The Callisto Protocol. Řada zaměstnanců, která na hře pracovali, totiž před vydáním hry ze studia odešla, aby v titulcích posléze nenašla své jméno.

Nejnovější články