Metro Awakening nebude pro slabé žaludky
zdroj: Vertigo Games

Metro Awakening nebude pro slabé žaludky

13. 7. 2024 11:00 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Pokračování věhlasné série postapo stříleček Metro se chystá udělat úkrok stranou. Ještě letos se Metro Awakening podívá na headsety s virtuální realitou. Nepůjde přitom o nějakou rychlokvašku nebo akční odbočku, ale de facto o plnohodnotný díl, na kterém opět spolupracoval i autor knižní předlohy Dmitrij Gluchovskij. Hlavně majitelé opomíjeného PS VR2 tak po dlouhé době dostanou hru tříáčkových kvalit, která jim udělá radost z jinak dost nevyužitého potenciálu zajímavých technologií – tedy pokud máte pro strach uděláno.

Příběh se bude odehrávat ještě před událostmi Metra 2033 a odvypráví příběh vojáka, který se do tunelů moskevské metra vydá pátrat po ztracené manželce. Oblouk, který pro Awakening načrtl Gluchovskij, má být komornější, ale více založený na postavách, což pro VR titul dává větší smysl, protože ostatním stojíte doslova tváří v tvář.

Hratelnost pak bude fanouškům Metra důverně známá: Střídání tichého postupu a akčních pasáží, které se opět výborně promítají do virtuální reality. Je totiž pořádný rozdíl v běžné hře jen čupět za překážkou a vykukovat páčkou nebo klávesou, a na druhé straně muset ve VR fyzicky doopravdy vystrčit hlavu.

„Ve hře je ale spousta hratelnosti typické pro Metro. V hlavních dílech je protagonistou Arťom, který se velmi brzy stane vojákem. Postava v naší hře není nutně profík na boj, takže se nám lépe hodí pomalejší tempo,“ vysvětluje šéf vývoje Samar Louwe. V jádru půjde ale opět o survival, kde na každém náboji záleží.

Tým z Vertigo Games spolupracoval s tvůrci ze studia 4A, takže měl přístup ke všem assetům z původní trilogie. Díky tomu mohl propůjčit hře typický vizuál a fanoušci by na první pohled měli poznat, že jde o Metro.

Metro Awakening VR zdroj: Vertigo Games

Hraní ve VR je ale hlavně o vtažení a interaktivitě, což samozřejmě nesmí v Metro Awakening chybět. Otírání hledí plynové masky, počítání nábojů pohledem do zásobníku, manipulace se zbraní. Metro si už s prvním dílem vlastně o překlad do virtuální reality říkalo. Vzpomenout stačí například na tlakovou pušku a její nabíjení pumpováním.

„Když se připravujete na střet, vytváří to velmi realistický přípravný rituál. Vyndáte zásobník, spočítate náboje, zaklapnete jej zpátky, ujistíte se, že máte náboj v komoře. Zpoza ramen stáhnete batoh, z něj sundáte plynovou masku, kterou si nasadíte na obličej a můžete vyrazit do temných tunelů,“ popisuje Louwe.

Hra bude využívat adaptivních triggerů i haptické odezvy. Každá zbraň se bude v rukách chovat trochu jinak a měli byste v ovladačích cítit rozdíl. Tým usiluje o co největší imerzi, takže základní nastavení pohybu bude jako v normálních hrách – nepřerušovaný pohyb. Vertigo Games ale vzdor svému názvu nechtějí, abyste trpěli závratěmi, proto bude existovat bohatá nabídka nastavení, což by mělo zvýšit komfort lidem, kteří na hraní ve VR nejsou zvyklí nebo se jim z něj dělá nevolno.

zdroj: Vertigo Games

Připravte se ale na to, že v tom nejimerzivnějším nastavení se tvůrci neštítí ničeho a hodlají hranice VR hranic posunout na samotné maximum. To znamená, že vám může hrozit sražení na zem, vyhození z jedoucího vozíku a podobné kotrmelce, které jsou ve virtuální realitě extrémně nepříjemné. Metro Awakening vyjde ještě letos na PS VR2, Meta Quest 2 a Meta Quest 3.

Nejnovější články