Známý leaker j0nathan se dostal k dalším šťavnatým detailům z chystaného japonského dílu Assassin's Creed, který je zatím známý pouze pod přízviskem Red. A zdá se, že půjde o hru s docela jinými mechanismy, než tomu dosud bylo v restartované trilogii. Jako u všech úniků je třeba veškeré informace brát trochu s rezervou, byť j0nathanova videa bývají přesná a později se ukazují jako pravdivá.
Podle francouzského streamera se má chystaná japonská mapa z hlediska škály nacházet někde mezi Valhallou a Odyssey. Čeká nás tedy stále obří svět, který by ale měl mít mnohem méně otazníčků a obecně spoléhat spíše na chuť hráčů prozkoumávat, než všechna tajemství a poklady hned vybalit.
Jednou z aktivit, kterou ve světě můžete dělat, má být tradiční dobývání základen. Každá bude mít velitele, jehož budete mít možnost výměnou za kořist zabít. Anebo ho můžete ušetřit a naverbovat do své sítě špehů, čímž vám odhalí zajímavé informace, které vám pomohou v hlavních i vedlejších misích.
Zajímavě zní údajně přepracovaný systém plížení, ve kterém bude hrát mnohem větší roli světlo a stín. Podobně jako třeba ve Splinter Cellu bude možné zhasínat pochodně, protože v přítmí vás bude mnohem těžší zahlédnout. Často tak bude mnohem jednodušší se do paláců a vojenských ležení dostat potichu pod příkrovem noci. Protagonisté se také naučí plazit po zemi, což využijete hlavně pro skrývání v různých druzích travin a podrostů. Zdolávání japonských pagod a zdí pak usnadní přitahovací hák.
Změnami má projít i soubojový systém. Podobně jako třeba v Sekiro budou mít nepřátelé údajně krom životů také ukazatel postoje, kdy včasným vykrýváním a protiútoky můžete protivníka vyvést z rovnováhy. Ne všichni na vás ale budou tasit katany, naginaty a další zbraně na blízko. Potkáte i ašigary vyzbrojené křesadlovými puškami.
Krokem kupředu má být i grafické zpracování, které prý sice nedosahuje kvalit Star Wars: Outlaws, ale pořád bude o řád výš než předchozí díly asasínské série. Assassin's Creed Red bychom se měli dočkat někdy v příštím roce.