Na specifickou práci je potřeba lidí se specifickými schopnostmi. A obzvláště to bude platit v chystané taktické strategii Jagged Alliance 3. Haemimont Games vydávají trailer, který blíže rozebírá úlohy jednotlivých žoldáků a jejich přínos na bojišti. Na ukázku se můžete podívat výše.
Fanoušci dílů z devadesátek jistě zaplesají radostí, když spatří, že se vrací stará dobrá agentura A.I.M., která bude vaše velitelství zásobovat čerstvou námezdní silou. Žoldáci ale nebudou pouze bezejmenné figurky se statistikami. Každá pečlivě připravená postava má vlastní hlášky, talenty, perky a speciální schopnosti. Jednotlivé průchody hrou by se tak mohly diametrálně odlišovat podle toho, s jakou skvadrou se zrovna vydáte fiktivní banánovou republiku osvobodit. Ostatně i nájemní vojáci mezi sebou mají vztahy a antipatie a někteří se k vám zkrátka nepřidají, protože máte na výplatní pásce někoho, s kým odmítají spolupracovat.
Každá postava by ale měla být dostatečně odlišná s jasně danou rolí v týmu. Třeba takový expert na výbušniny Barry Unger pravidelně generuje výbušniny, zatímco odstřelovač Yuri Omryn spouští mód overwatch v kruhu kolem postavy, nikoliv jen ve výseči jedním směrem. Každá postava oplývá navíc speciální charakteristikou, která ji zásadně odlišuje od ostatních. Drsná Američanka Norma „Meltdown“ Jessup se může rozhodnout nedbat vašich příkazů a místo pečlivě mířených střel rovnou celou oblast pokropit dávkou (jistě vzpomenete na perk psycho z Jagged Alliance 2). Na druhé straně ale umí konflikty řešit i jinak, než zběsilým mačkáním spouště. Některé protivníky dokáže „přemluvit“ ke zbabělému ústupu.
Charaktery žoldáků jsou béčkové archetypy, které jsou na můj vkus možná až příliš parodické. Například bijec Bobby „Steroid“ Gontarski je naprosto zjevně inspirován Arnoldem Schwarzeneggerem, včetně pro něj typického přízvuku. Snad se Jagged Alliance 3 podaří balancovat mezi akční zábavou a nebude sklouzávat do trapnosti a samoúčelového hláškování.
Jagged Alliance 3 vychází 14. července na PC.