Jestli jste se chtěli do kooperativního spin-offu Elden Ring Nightreign pustit s jedním kamarádem / kamarádkou, máte smůlu. Přestože hra nabízí možnost hraní sólo a ve trojici, prostřední varianta dostupná nebude. Pokud se k sobě připojí dva hráči, systém je automaticky doplní třetím náhodným. Chyba, která tvůrcům zřejmě při pilování upřímně utekla.
Vyplývá to z nedávného rozhovoru webu IGN, který vyzpovídal vedoucího vývoje Džunja Išizakiho. Ten přiznal, že se jedná o aspekt, který tým při vývoji jednoduše přehlédnul. Myšlenka hry je postavená na kooperaci tříčlenných skupin, od čehož se odvíjí i balanc a rovnováha. Zároveň se ale už od začátku počítalo se sólovým hraním, do něhož se vložila spousta práce. Studio se pro sólisty snažilo vytvořit odladěný zážitek v rámci nastavených pravidel i systémů.
„Jednoduchou odpovědí je, že to je prostě něco, co jsem během vývoje opomenuli, takže nás to mrzí. Jak už jsme řekli dříve, stanovili jsme si za cíl udělat z této hry multiplayerovou kooperaci pro tři hráče, vyváženou pro tři, takže na to jsme se zaměřili především, jelikož to je jádrem Nightreign,“ přiznává vedení.
Zároveň však vývojář dodává, že tým už teď prozkoumává možnosti, jak by se hraní ve dvou dalo přidat po vydání. Nic sice nebylo slíbené, ale rozhodně jde o možnost, na kterou se tým zaměří.
Išizaki navíc doplnil, že ačkoliv jde o kooperativní hru, každý jedná sám za sebe a tvoří klíčový prvek ve společném dobrodružství. Můžete se rozutéct do různých koutů, bojovat o samotě s nepřáteli a sbírat si potřebnosti, než se společně zase setkáte u souboje s bossem. I proto je sólové hraní ve skutečnosti klíčovou součástí zážitku.
„Vzhledem k tomu, že hra je postavená na třech hráčích, chápeme obavy sólových jedinců, ale stejně v podstatě budete po většinu času jednat a chovat se sami za sebe. Dokonce i ve skupině tří budete chodit, zdolávat různé oblasti mapy a sbírat věci sami, než se společně zase potkáte u souboje s bossem,“ tvrdí.
Přestože se obtížnost dynamicky upravuje podle počtu hráčů, v konečném důsledku bude sólo náročnější, už jenom kvůli tomu, že vás parťáci nebudou moci oživit. Jistou nadějí může být možnost samooživení, která byla v rozhovoru naznačená a hráči ji zřejmě budou moci najít či odemknout. Nehledě na to, že studio už od únorového testu ladí a opravuje, aby byla obtížnost vyrovnanější.
Elden Ring Nightreign vychází na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S a Xbox One už 30. května.