Svět Exandrie, známý fanouškům Dungeons & Dragons díky fenoménu Critical Role a animovanému seriálu The Legend of Vox Machina, má nakročeno k digitálnímu rozšíření – vzniká totiž videohra, která se odehrává právě v tomto fantasy univerzu. Fanoušci si však ještě nějakou dobu počkají.
Za herní adaptací stojí spolupráce mezi Critical Role a nezávislým losangeleským studiem AdHoc, které se kromě hry ze světa Exandrie pustilo také do společného vývoje dalšího herního projektu s názvem Dispatch. Ten má být základem širší značky, zahrnující animovaný seriál, sběratelské předměty i deskové hry.
Partnerství se zrodilo poté, co se Travis Willingham – herec, šéf Critical Role a hlas známý z mnoha herních i animovaných projektů – zúčastnil konkurzu právě na Dispatch. Nadchla ho vyspělost grafické stylizace, tón vyprávění i celková koncepce hry. Když pak viděl její demo, byl natolik ohromen animací, že okamžitě kontaktoval spoluzakladatele AdHoc, Nicka Hermana, s otázkou, zda by šlo vytvořit podobně působivou hru i pro Critical Role. Na podzim 2024 si pak tým Critical Role i studio plácly a začaly vznikat první koncepty hry ze světa Exandria.
Zatím je vývoj hry zasazené do Exandrie teprve v zárodku. Willingham ale naznačil, že by se titul mohl inspirovat formátem Dispatch, tedy důrazem na vyprávění, volby hráče a dramatickou strukturu. „Probíráme rozsah, rozpočet, základní prvky, bez kterých se neobejdeme a samozřejmě to, že hráči budou chtít potkat své oblíbené postavy,“ uvedl pro Variety. Zmínil také, že příběh hry by mohl být zasazen mezi hlavními kampaněmi, přičemž se zvažuje účast postav z Vox Machina, Mighty Nein, Bells Hells – nebo jejich kombinace.
Videohra z prostředí Critical Role byla dlouholetým snem, který se teď konečně začíná rýsovat. Podle Willinghama ale nepůjde o žádné velkorozpočtové AAA dílo, místo toho chce tým vytvořit projekt středního rozsahu, který bude smysluplně zvládnutelný z hlediska času i nákladů. Doba vývoje se proto odhaduje na několik let, nikoliv dekádu.
Vedle hry z Exandrie vzniká i zmíněný titul Dispatch, akčně laděná komediální hra z prostředí superhrdinského call centra, kde budete řídit nesourodý tým bizarních hrdinů a rozhodovat, koho poslat řešit jakou krizi, zatímco se snažíte přežít byrokracii i osobní konflikty. Hlasy kancelářskému ansámblu propůjčili nejen členové Critical Role jako Matthew Mercer či Laura Bailey, ale také hollywoodští herci Aaron Paul a Jeffrey Wright nebo internetové osobnosti JackSepticEye či MoistCr1TiKaL. Hra má vyjít koncem roku 2025.
Na animovaném poli se Critical Role rovněž činí. Amazon MGM Studios má za sebou tři řady úspěšného seriálu The Legend of Vox Machina a čtvrtá už je objednaná. Další projekt, Mighty Nein, založený na druhé kampani Critical Role, míří rovněž na platformu Prime Video.
Amazon má s Critical Role podepsanou exkluzivní smlouvu o přednostním právu na nové projekty a Willingham by byl rád, kdyby se i Dispatch jednou dočkal animovaného zpracování. Jak se zdá, univerzum Critical Role má do budoucna otevřeno vícero cest, tentokrát i tu herní.