Loňský projekt The Park ve Funcomu vytvořili a vydali, aby si krom jiného osvojili práci s technologií Unreal Engine. A když odhlédneme od toho, že nešlo o příliš dobrou hru (v naší recenzi hodnocení 4/10), tak zřejmě do firmy přinesla i nějaký ten peníz. Za vývojem Hide and Shriek stojí podobný motiv – jde o projekt, na jehož vývoji by si tvůrci z amerického studia Funcomu v Severní Karolíně měli vybrousit své schopnosti s prací v Unreal Engine. Snad z toho letos vzejde lepší hra než loni. Základní námět sice zní skoro až dětinsky, ale rozhodně mu jistý zábavní potenciál upřít nejde.
zdroj: Archiv
Hide and Shriek by měla být o zhruba desetiminutových soubojích dvou hráčů, kteří se jeden druhého snaží nějakým způsobem vystrašit a získat za to body. Kdo má na konci zápasu víc bodů, vyhrává a posouvá se výše v globálním žebříčku. Hrát můžete s kamarády i s neznámými hráči a jednou ze základních vlastností hry je, že jsou oba dva hráči neviditelní. Jak tedy soupeře v lokaci objevíte, abyste se mohli pokusit ho vystrašit? Prý podle pohybujících se objektů ve vzduchu, podle otevírání dveří nebo spuštění nastražené pasti.
Na soupeře každopádně můžete líčit zmíněné pasti, aby se do nich chytil. Můžete na něj použít některé z více než třicítky dostupných kouzel, můžete na něj seslat démona, můžete na něj vyjeknout nebo ho vystrašit s použitím některé z humorných masek známých postav a osobností včetně Donalda Trumpa nebo Hillary Clinton. Kdyby vám masky nepřišly dostatečně děsivé, můžete místo nich použít zombie hlavy, které lze vyzdobit celou řadou věcí včetně krvavé sekyrky, různě deformovaných očních bulev apod.
Znovu říkám, zní mi to celé dětinsky, ale taková je částečně i povaha Halloweenu. Třeba Funcom ukáže, že i takové halloweenské bubububu může být zábava. Hide and Shriek vyjde pro PC v průběhu října, možná právě 31. 10., tedy přímo na Halloween.