Logicky tak vlastníci bazarové kopie nebudou mít přístup k onlinu, pokud si nedokoupí online pass. V EA ale asi shledali, že výsledky celého experimentu, do nějž nasedla většina velkých vydavatelů, nejsou uspokojivé a online passy u svých her ruší. Potvrdil to John Reseburg z EA: „Ano, Online Pass přestáváme používat. Žádný z nových titulů EA už jej nebude mít“.
Doplňuje, že odezva komunity a trhu nebyla taková, jak se čekalo. „Byl zamýšlen jako koncept plného přístupu k online službám, ale hráči na tento formát nereagovali pozitivně. Naslouchali jsme jejich názorům a rozhodli se opustit tuto myšlenku a pohnout se dál“.
Pravdou je, že online pass představuje v kontextu boje o kupujícího bič. Neláká, pouze trestá ty, kteří si hru koupí z druhé ruky. Jako mnohem účinnější a lákavější se zdá být metoda cukru, tedy nějakého DLC, které bude mít de facto stejnou funkci, tedy jednorázového kódu pro ty, kteří si koupí hru novou.
Oproti online passu je to ale nebetyčný rozdíl. Hráč se necítí být omezován a nucen do další investice. Naopak pěkně prezentované DLC, které nabídne třeba pár zbraní, nové frakce do strategie nebo bonusovou misi, bez níž se hlavní děj titulu obejde, dokáže leckoho zlákat. A hlavně – hráč nemá pocit, že ho někdo virtuálně kárá, ale spíše, že se o něj vydavatel uchází a snaží se jej zaujmout.
Stejně tak prostě mnohem více bude vydělávat moderní způsob distribuce DLC v rámci season passů, kdy hráči rádi zaplatí hromadně za všechna budoucí DLC k titulu s určitou slevou a opět nemají pocit, že jim někdo něco bere respektive je nenutí k investici, aby si hru užili "naplno".
Zdá se, že v EA to pochopili rychle, ostatně, jejich distribuci digitálního obsahu se daří a celá záležitost online passů ve výsledném efektu spíše produkuje negativní PR. Otázkou nyní je, jak zareagují další dva velcí hráči, kteří online passy používají – Activision a Ubisoft.