Eidos-Montréal, studio vlastněné skupinou Embracer, které aktuálně pomáhá s rebootem Fable pro Microsoft, oznámilo, že propustí zhruba 75 zaměstnanců. Jako důvod uvádí nedostatek projektů, které by vyžadovaly jejich pracovní sílu. Jde o zhruba čtvrtinu lidí, kteří ve firmě pracují.
Rozhodnutí následující po loňském propouštění 97 lidí firma zveřejnila na sociálních sítích. „Dnes jsme oznámili našim zaměstnancům, že musíme propustit až 75 velmi vážených kolegů,“ uvedlo studio. „Jeden z našich projektů končí a bohužel nemáme možnost tyto pracovníky přesunout na jiné rozběhnuté projekty. Toto rozhodnutí rozhodně není odrazem jejich schopností nebo oddanosti.“
Today, we informed our studio staff that we are going to let go up to 75 valuable members, as one of our mandates is coming to an end. It is not a reflection of their dedication or skills, but unfortunately, we don’t have the capacity to entirely reallocate them (cont) pic.twitter.com/uzgWiHYnP8
— Eidos-Montréal (@EidosMontreal) March 31, 2025
Poslední hrou, kterou Eidos-Montréal vydalo, byla Guardians of the Galaxy v roce 2021, když studio ještě patřilo vydavatelství Square Enix. Po odkoupení Embracerem v roce 2022 studio údajně začalo pracovat na novém titulu ze série Deus Ex, ale tento projekt loni padl za oběť masivním škrtům a restrukturalizaci, která v celé skupině Embracer vedla k propuštění více než 4500 lidí.
Od té doby Eidos-Montréal pomáhá studiu Playground Games s dlouho očekávaným rebootem Fable, který byl nedávno odložen na příští rok.
Videoherní průmysl v roce 2025 stále čelí vlně propouštění, která následuje po těžkých letech 2023 a 2024, během nichž přišlo o práci více než 25 tisíc lidí. Během prvních tří měsíců letošního roku firmy oznámily zrušení víc než 1200 pracovních pozic, propouštění se tak dotkla zaměstnanců společností jako Unity, PlayStation, Ubisoft, Warner Bros. Games, Sumo Digital, Splash Damage, Bossa Studios, Night School nebo Cyan.