Už za pár dní tady máme velice slibně vypadající JRPG Final Fantasy XVI a dosud nerozhodné hráče mohla ke koupi přesvědčit demoverze. Jenže demo nastoluje otázku o tom, jak hra poběží. Je totiž patrné, že nádherně zpracovaný otevřený svět se potýká s technickými problémy a propady snímkování.
„V režimu výkonu FFXVI v hratelných pasážích cílí na 60 FPS. V demu na ně bohužel opravdu jen cílí a občas se s nimi nehezky perou. Naštěstí ani ne tak v soubojích, jako spíš v místech, kdy můžete volněji prozkoumávat nějakou lokaci, kterých bylo v úvodu poměrně málo, ale i tak občasné trhání zamrzí,“ píše Šárka v dojmech z hraní demoverze.
Tým ze Square Enix v čele s producentem Naokim Jošidou ale všechny ujišťuje, že s podobnými zádrhely si nemáme dělat starosti. „Ve hře jsou oblasti, kde se framerate propadá. Jde o místa, ve kterých se pohybuje větší počet postav, například ve městech. Pracujeme na patchích, které tyto problémy opraví,“ vysvětluje Jošida ve speciálním pre-launch livestreamu.
Yoshi-P says they will be releasing updates to improve the frame rate of FF16!
— Genki✨ (@Genki_JPN) June 17, 2023
He says currently there are areas where the frame rate drops when there is a lot of characters such as towns. They will be working on updates to improve framerate so please don't worry about that. pic.twitter.com/osbSNQSwO8
Day one patch se dále podívá na zoubek nenadálým pádům, textovým chybám a vzácným bugům, které mohly znemožnit postup hrou. Vydání opravy jde sice proti tvrzení Square Enix, že žádné podobné aktualizace ani DLC ve hře nebudou, na druhé straně je ale sympatické, že nepůjde o povinnou aktualizaci a navíc bude mít jenom kolem 300 MB. Podobné záplaty mívají nezřídka i desítky gigabajtů.
Final Fantasy XVI vychází 22. června exkluzivně pro PlayStation 5. Na recenzi pro vás už pilně pracuje Šárka.