Vydavatelství Focus Entertainment se tak trochu staromilsky pochlubilo zajímavým numerem. Před necelými třemi týdny vydaná akční adventura A Plague Tale: Requiem má prý jeden milion hráčů a hráček. Jenže co to znamená? Prodeje hry koncovým zákazníkům? Rozhodně ne. Prodeje hry do obchodů? Taky ne.
A Plague Tale: Requiem vyšla 18. října na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a taky na Nintendo Switch. A jakkoliv nejde o obří blockbuster podpořený masivní reklamní kampaní, hra mohla oslovit minimálně desítky milionů hráčů.
More than one million players have already embarked on an incredible journey with Amicia and Hugo in #APlagueTaleRequiem.
— Focus Entertainment (@Focus_entmt) November 2, 2022
Thank you so much! pic.twitter.com/E43lECRLS5
Navíc hned v den vydání byla k mání i v Game Passu, jehož předplatitelé se tak do nového dobrodružství Amicie a Huga mohli pustit „zadarmo“ a okamžitě. A víme, že jen Game Pass má víc než 25 milionů předplatitelů.
Informace, že A Plague Tale: Requiem má 1 milion hráčů, tak vlastně neznamená vůbec nic. Prodalo se jen 100 000 kusů s tím, že zbylých 900 000 lidí si hru vyzkoušelo v Game Passu, jen aby ji po pár minutách otráveně vypnuli? Možná. Nebo je to s prodeji a Game Passem 50:50 a všichni předplatitelé Game Passu tam druhý díl A Plague Tale nemají jen jako „demo“, ale opravdu autenticky prochází celou hrou? Třeba.
Faktem je, že veřejně nikdo nic neví, a tak se nenechávejme opít rohlíkem a na první pohled úctyhodným číslem. Možná má A Plague Tale: Requiem nakročeno k velkému úspěchu, možná je to komerční propadák. Herní kvality jsou ale jasné, takže i když nejde o žádnou pecku, nakonec se hra docela povedla a v recenzi od Bětky vyfasovala sedmičku.
zdroj: vlastní video redakce