Mustr Československa 38-89 tak v zásadě připomíná cosi jako interaktivní podobu Ještě jsme ve válce, což je vynikající komiks rovněž vyprávějící o skutečných událostech. Hratelnost je postavená na sérii rozhovorů v rámci konkrétních dobových zápletek. Jak popisuje v rozhovoru vedoucí projektu Mgr. et Mgr. Vít Šisler, Ph.D., z Ústavu informačních studií a knihovnictví FF UK, "Cílem každé jednotlivé hry je na základě různých výpovědí a dobových materiálů složit z dostupných fragmentů konkrétní příběh v celé jeho šíři. V závislosti na tom, jaké otázky hráč volí a jaké materiály získá, se dostává do různých rovin a detailů příběhu."
Vývojáři za sebou mají už jiný projekt jménem Evropa 2045, který jsem měl tu čest hrát a považuji ho za vynikající průnik mezi výukou o funkci (rozhádanosti/kooperaci) Evropské unie, deskovou hrou a Civilization.
Již Evropa 2045 byla zajímavým počinem, Šisler však dále v rozhovoru rozebral, že ukázala vůli studentů chtít od výukových her spíše, inu, výuku a nikoliv zábavu. To vedlo k úpravě formátu a UI během vývoje Československa 38-89.
Celý rozhovor s Vítem Šislerem najdete zde, oficiální web hry pak zde. Československo 38-89 si mohli okusit již návštěvníci letošního Festivalu fantazie (loni byl projekt prezentován i na olomoucké Přehlídce animovaného filmu), v září bude betaverze testována na samotných školácích. Bude-li možnost, přineseme o titulu delší pojednání i pro lidi školou nepovinné.