Double Fine zařízli vesmírný roguelike Spacebase DF-9 dříve než fanoušci čekali
zdroj: tisková zpráva

Double Fine zařízli vesmírný roguelike Spacebase DF-9 dříve než fanoušci čekali

19. 9. 2014 11:02 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Další potíže v ráji? Právě to asi leckoho napadne po nejnovějším vývoji situace ohledně sci-fi roguelike záležitosti Spacebase DF-9, kterou vyvíjí klika uvnitř studia Double Fine. Tahle simulace vesmírné stanice byla ještě před týdnem čestným členem rodiny early access her, a jako taková byla rovněž hrubě nedodělaná, často až na hranici základního uživatelského komfortu. To se včas co nevidět změní, již brzy se totiž Spacebase DF-9 dočká verze 1.0. V praxi to neznamená dokončení hry k dokonalosti, ale naopak rychlé sbalení vývoje a uvolnění hry ve snesitelné podobě, která bude vzdáleně připomínat hotovou hru.

Ačkoliv ještě nedávno stránka Spacebase DF-9 uváděla celou řadu plánovaných (hypotetických) prvků a herních funkcí, aktuálně je v plánu dokončit tutoriál a přidat do hry konkrétní cíle, aby měl hráč k čemu v každé hře směřovat. Ty spolu s měsíc trvajícím vychytáváním bugů hru završí finální fázi vývoje. A bude to konečná, kterou z fanoušků očekával málokdo.

Ke cti vývojářů je nutno dodat, že ke hře bude přibalený i celý zdrojový kód v jazyce Lua, projekt tak může dost dobře žít a růst i nadále v režii fanoušků. I tak však celá šlamastika se sotva hratelným DS-9 i jeho uspěchaným koncem znovu pošramotila pověst Double Fine, nahlodanou průtahy s vydáním druhé části Broken Age. A nic moc na tom nemění, že na hře samotné vlastně dělá jiný tým.

Vývoj Spacebase DF-9 do zamýšlené podoby by každopádně střízlivě zabral řadu dalších let a byl by zřejmě podnikem, který by původní autory vyšťavil dosucha. Znovu se tak ukazuje, že velké oči při návrhu prototypu, jakým DF-9 zpočátku byl, ani v dnešní éře komunitního financování a raných verzí nemusejí být zárukou plnohodnotné realizace těch nejšílenějších herních nápadů.

Nejnovější články