Ačkoliv ještě nedávno stránka Spacebase DF-9 uváděla celou řadu plánovaných (hypotetických) prvků a herních funkcí, aktuálně je v plánu dokončit tutoriál a přidat do hry konkrétní cíle, aby měl hráč k čemu v každé hře směřovat. Ty spolu s měsíc trvajícím vychytáváním bugů hru završí finální fázi vývoje. A bude to konečná, kterou z fanoušků očekával málokdo.
Ke cti vývojářů je nutno dodat, že ke hře bude přibalený i celý zdrojový kód v jazyce Lua, projekt tak může dost dobře žít a růst i nadále v režii fanoušků. I tak však celá šlamastika se sotva hratelným DS-9 i jeho uspěchaným koncem znovu pošramotila pověst Double Fine, nahlodanou průtahy s vydáním druhé části Broken Age. A nic moc na tom nemění, že na hře samotné vlastně dělá jiný tým.
Vývoj Spacebase DF-9 do zamýšlené podoby by každopádně střízlivě zabral řadu dalších let a byl by zřejmě podnikem, který by původní autory vyšťavil dosucha. Znovu se tak ukazuje, že velké oči při návrhu prototypu, jakým DF-9 zpočátku byl, ani v dnešní éře komunitního financování a raných verzí nemusejí být zárukou plnohodnotné realizace těch nejšílenějších herních nápadů.