The Wolf Among Us – recenze 3. epizody

PC

Recenzovaná verze: PC

Vychází na platformách: iPad, PC, PS3, X360

Verdikt:

Po minulé stagnaci naštěstí nepřišla rezignace, ale resuscitace. Třetí epizoda The Wolf Among Us boduje napínavým větveným dějem i skvělým spádem, takže ji bez mrknutí oka spolknete na jedno posezení. Jen škoda, že ono posezení skončí už po hodině a půl.

Hodnocení redakce 8/10

Jak hodnotíme

Objednat na JRC.cz - obchod plný zábavy

11. 4. 2014 v 20:30 - Recenze Autor: Miloš Bohoněk Komentáře: 0

Telltale měli co žehlit. Po výborné první epizodě (recenze) The Wolf Among Us naservírovali pokračování v podobě Smoke and Mirrors (recenze), které trpělo kvůli nedostatečně kvalitnímu obsahu a čtyřměsíční prodlevě. Výsledný dojem byl takový, že jinak stále výborná adventura přešlapovala na místě. O to záživnější pak bylo hraní třetí epizody Crooked Mile.

The Wolf Among Us – recenze 3. epizody

Vyšetřování záhadných vražd ve Fabletown se rozjelo na plné obrátky, děj nabral pořádný spád, nad pohádkovým New Yorkem 80. let se definitivně zatáhla mračna a drsné finále mě napnulo jako na skřipci.

A Crooked Mile boduje od prvních vteřin. Žádné zavazování tkaniček a rozcvičování, příběh rovnou vybíhá na trať a začíná přesně tam, kde skončila druhá epizoda. Bigby zarputile hledí na místo odporného zločinu, ruce svírá v pěsti, přes zuby cedí nadávky a s kukučem hladového vlka vyráží za Sněhurkou.

Telltale hned zkraje rozjíždí podívanou (ano, podívanou), která snese srovnání s televizní tvorbou. Jistě, True Detective a hlavně famózní Matthew McConaughey stále kopou jinou ligu, ale v herním rybníčku působí The Wolf Among Us výjimečně a šerifa Bigbyho už nyní považuji za jednoho z nejpamětihodnějších protagonistů vůbec.

Seriál jak víno

Kamera je akční a scénu vždy efektně zabírá, ale co je důležitější, na scéně vystupují skvěle vykreslené a výborně zahrané postavy. Hlavní hrdina Bigby, špičkově nadabovaný Adamem Harringtonem, přirozeně zůstává ve středu pozornosti a je milé, že Telltale hráčům nadále umožňují formovat jeho charakter.

Kolikrát máte na výběr, zda se budete chovat jako velký zlý vlk z Karkulky a tím okolí utvrzovat o své násilnické nátuře, nebo zbortíte stereotypy ostatních a zachováte se jako empatická bytost. S ničím se to však nesmí přehánět, což platí i o schovívavosti. Bude-li si tak někdo mému Bigbymu stěžovat za to, že se bránil poté, co absorboval půlkilovou salvu z brokovnic, dostane jednu výchovnou. Inu, ve Fabletown to začíná vřít…

The Wolf Among Us je každopádně na správné cestě a jedná se o dosud nejvíce větvenou epizodu nejen s ohledem na Wolfa, ale i The Walking Dead. Pravda, zdánlivě zásadní volba z první půlhodiny je sice opět iluzorní (ať už se rozhodnete jakkoli, vždycky to dopadne stejně a neměnné odpovědi postav tak občas působí nepatřičně), ale pak přijde nutnost učinit rozhodnutí, které zásadně ovlivní zbývající náplň epizody.

Vyrazíte do apartmánu hlavního podezřelého? Prohledáte kancelář lumpů, kteří vám už několikrát zkřížili cestu? Anebo půjdete hrabošit v osobních věcech jedné z obětí? Čas se neúprosně krátí, a i kdybyste se snažili sebevíc, vývojáři vás nechají stihnout pouze dvě ze tří alternativ. Celé mi to připomnělo druhého Zaklínače v poněkud menším měřítku, kde jste také při prvním dohrání viděli pouze dvě třetiny z celé hry. Kéž by se takhle větvil celý Wolf…

Neveselé vyhlídky

V Crooked Mile začíná pěkně přituhovat. I velký mocný vlk zjistí, že mu najednou teče do bot (třeba jeho vlastní krev), a že se zaplétá do něčeho mnohem většího než původně očekával. Pravda, děj je v jeden moment trestuhodně předvídatelný. Celou dobu bylo jasné, že zase tak přímočaré to nebude, a za vraždami prostitutek nestojí jen nějaký šedivý rozklepaný chlípník. Přesto ale vyprávění odsýpá a ani k tomu nepotřebuje levné akční scény. Šipkované a drcení kláves během QTE si užijete jen jednou. Když už navíc na boj konečně dojde, stojí, prosím pěkně, za to.

Co více, s třetí epizodou se neposunul jenom příběh, ale i jednotlivé postavy. Hlouběji a hlouběji pronikáte do duší zdejších pohádkových bytostí, které mají nadále problém zapojit se do „mudlovské“ společnosti. Dramatické události na jednu stranu zvyšují napětí mezi nimi, na stranu druhou zocelují jejich charakter.

Když si Sněhurka zničehonic dupla a začala Bigbymu poroučet, nevěřil jsem vlastním očím. Kam se poděla ta křehká sekretářka, o kterou vlk neustále pečoval? Její přerod vlastně trochu připomíná rozdíl mezi Clementine z první sezóny The Walking Dead a Clementine v sezóně druhé.

Aby toho nebylo málo, dojde i na několik nových tváří. Máte rádi kouzelné babky kořenářky? Výborně. Nebo jste spíš na drsné holky a koktejlové Bloody Mary? Ještě líp. Závěrečná půlhodinka má prostě grády a do toho všeho si ze sebe vývojáři stihli i vystřelit.

Pamatujete, jak vás hra vždy upozorní na to, že si ta která postava bude pamatovat vaši odpověď? To takhle Bigby rozmlouvá s jednookým mrzoutem Grendelem, ale protože barový povaleč Gren je už poněkud na šrot, můžete mu říct cokoli a v rohu obrazovky se akorát rozsvítí nápis, že tohle si teda Gren vážně pamatovat nebude.

Telltale zvládli přesně to, co série The Wolf Among Us potřebovala. Posunuli děj o notný kus dál, vyšroubovali napětí a člověka postavili před nervy drásající rozhodnutí, která se citelně promítla do vývoje následujících událostí. Jen tak dál.

Tagy: komiks adventura

Zdroj: Vlastní

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.