TEST - Stranger
zdroj: tisková zpráva

TEST - Stranger

19. 8. 2006 16:16 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Proč na nás demo tohoto klonu Spellforce/Knightshiftu působilo jako nepovedený mix RTS a hack’n’slash rubanice?

Vývojáři Strangera ví, jak udělat dobrý první dojem. Intro, postavené na klišé všech klišé (výprava do země, z níž se ještě nikdo nevrátil atd.), není vůbec nadabováno (stejně jako celé demo) a je zpracováno v enginu hry. To v tomto případě znamená, že jednak nevypadá nejlépe, druhak se trhá i na počítačích s přehledem přesahujících doporučenou konfiguraci. Stranger je mixem RPG a RTS, ale první mise spíše působí jako nepovedená hack’n’slash rubanice s možností najmout si pár dosti slabých parťáků. Proč nepovedená? Na protivníka nesmíte intenzivně klikat, jen jednou, jinak nezaútočíte. Asi ze všeho nejvíce mne iritovala úroveň AI, která je jedním slovem katastrofální. Jednotky (včetně hlavního hrdiny) místy nereagují na vaše rozkazy či útok nepřátel, nejsou schopny kvůli špatnému pathfindigu najít cestu dál a zasekávají se o všechno možné. Takže třeba utíkat z boje je většinou zbytečné, protože než se vaše jednotky vymotají "z toho všeho", je po nich.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Druhá mise se již svým pojetím podobá strategii mnohem více, ale ať už jde o RPG část nebo RTS, obě zatím působí nedodělaným dojmem. Celkově jsem do Strangera těžko pronikal, dlouho jsem nebyl schopen pobrat jeho principy a doteď jsem se s ním moc neskamarádil. Zčásti za to může i chaoticky zpracovaný tutoriál, kde vyskakuje hafo tabulek, ale jsou zbytečně dlouhé a vše je popsané jen textem, nikoliv již slovem a zvýrazněním na obrazovce, takže si z toho hráč vlastně nic neodnese a je akorát znuděn. Fireglow do svého dítka nacpali poměrně velké množství oněch RPG prvků, takže hrdinu můžete za zkušenosti získané bojem vylepšovat v několika směrech (boj, magie...), přidávat mu do inventáře nové vybavení, úplně každá jednotka leveluje a po úplně každém zásahu vyskočí číslo indikující výši poškození. Takovým zpestřením je rozdělení mapy do dvou rovin (např. jako v Knighshift), přičemž do podzemí se dostanete pouze speciálními průchody. Jinak se mi ovšem Stranger podle dema jeví jako sotva průměrná hra s nepřátelským interfacem, stylem nejvíce podobná asi sérii Spellforce, kvalitou již nikoliv.
zdroj: vlastní

moolker

Nejnovější články