V XCOM 2 se ze snipera stane ostrostřelec, který se může zaměřit i na pistole
zdroj: tisková zpráva

V XCOM 2 se ze snipera stane ostrostřelec, který se může zaměřit i na pistole

28. 7. 2015 11:44 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Sniper byl v původní XCOM: Enemy Unknown (respektive Enemy Within) klíčovou jednotkou, která fungovala tam, kde ostatní byli krajně neefektivní – na dálku. V XCOM 2 se ovšem role snipera rozroste, což symbolizuje i změna názvu třídy na sharpshooter. Kromě odstřelovacích pušek totiž bude moci ostrostřelec zvládnout i pistole. Ne jako v předchozím dílu, tedy jako pojistku, že když se k vám někdo dostane na blízko, nebude vaším záložním plánem jen divoké prskání. Tentokrát se budete moci vydat cestou ryzího pistolníka, jehož pistole je víc, než jen nouzové řešení.

Hlavní producent, Garth DeAngelis vysvětluje: „Pistole jsou teď velmi lákavými zbraněmi, jež může ostrostřelec využívat novým způsobem, odlišně od Enemy Unknown. Strom schopností tomu odpovídá. Už na začátku hry je tu několik zajímavých voleb, kdy rozhodně automaticky nekliknete na cestu snipera.“ Celý strom schopností prý samozřejmě prošel změnami. Platí ale, že nebude jedinými možnostmi vydat se jednou cestou. Naopak, i pro ty, kteří půjdou někde mezi sniperem a pistolníkem bude využití.

Pro snipery tu tedy třeba bude perk Death From Above, která vám dá extra akci, pokud sundáte sniperkou nepřítele, který je níž, než vy. Onu volnou akci ale můžete využít třeba na akci pro pistoli, kde DeAngelis uvádí Fan Fire, což představuje tři rány z pistole. Teoreticky tak můžete sundat na zemi jednoho nepřítele a vzápětí vyřídit toho, který vám seskočil za záda.

Zbraně půjde také modifikovat. Podle toho, co na jdete v misi a následně vyzkoumáte, můžete celkem zásadně měnit u vojáka jeho výzbroj. Kupříkladu půjde u pušky použít rozšířený zásobník, který vám logicky dá více nábojů, a automatické nabíjení, které zajistí, že přebití zbraně vás nebude stát extra akci. Dá se tedy čekat, že každý voják bude i díky úpravám zbraní o něco unikátnější.

Co DeAngelis také nakousnul, jsou „filmové“ animace zabití, použití schopnosti apod. Ty se samozřejmě objevily už v předešlém dílu, ovšem ne vždy působily, tak jak mají. Navíc, teď budou jednotlivé úrovně procedurálně generované, což se systémem generování animací uprostřed boje vytvářelo poměrně problémy. Nicméně, Firaxis to prý zvládl a uvidíme více animací používání schopností, především u mimozemšťanů, kteří minule přišli trochu zkrátka. Navíc se budou střídat umístění kamer. Na tom pracovali i grafici a programátoři, takže třeba když Sectoid použije Mind Wipe, kamera jej pěkně zabere, ve správném „filmovém“ kontextu, aby byl výsledný efekt působivý.

XCOM 2 vyjde v listopadu na PC.

Nejnovější články