Velký update v den vydání změní v No Man's Sky obchodování, souboje i generování planet
zdroj: tisková zpráva

Velký update v den vydání změní v No Man's Sky obchodování, souboje i generování planet

8. 8. 2016 18:57 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Vesmírné dobrodružství No Man’s Sky vyjde až za pár dní, ale tvůrci už specifikovali důležitý update, který bude dostupný hned od prvního dne. Přidá do hry řadu důležitých prvků - upraví začátek hry, umožní výběr způsobu, jakým prozkoumáte hlubiny vesmíru, zvětší galaxie a vylepší generování zvířat, rostlin i prostředí na planetách.

Vylepšení se s updatem dočkají třeba systémy obchodování, přežití a boje. U poslední zmiňované činnosti update upraví automatické míření, které by mělo mnohem méně ovlivňovat zážitek, ale zároveň bude fungovat, když bude opravdu třeba.

Tvůrci z Hello Games nezapomněli ani na planety. Změnili jejich polohu ve vesmíru, ale zaměřili se i na jejich podobu. Do hry přibyly mrtvé měsíce, planety s nízkou atmosférou a extrémně nebezpečné světy s riskantním podnebím. Do hry přibude i zcela nový atmosférický systém, který zajišťuje, že třeba západy slunce budou intenzivnější.

Méně viditelné, ale systémově možná podstatnější, by mělo být prohloubení systému obchodování – v každém hvězdném systému a na každé planetě bude poptávka po něčem jiném. Balancování obchodu se ale tvůrci samozřejmě budou i nadále věnovat, což je u hry, která ekonomiku modeluje podle dopředu nepředvídatelných činů hráčů, logické.

Zvířata na každé planetě mají v závislosti na podnebí specifickou dietu, čili požírají pokaždé jiné věci. Když toho hráč využije a dodá jim správné potraviny, může si z nich de facto udělat ochočené mazlíčky, které lze využít k získání cenných zdrojů – i tohle update přinese společně s vylepšením kvality textur či osvětlení, masivnějšími vesmírnými bitvami, větší frekvencí pirátů, chytřejší AI, vyšší obtížností nepřátel v závislosti na nákladu, komplexnějšími leteckými manévry, zvětšeným inventářem, pestřeji generovaným terénem, lepším scanováním z lodi atd.

zdroj: Archiv

Navíc šéf Hello Games Sean Murray ve spolupráci se scenáristou Deus Ex Jamesem Swallowem zcela přepsali scénář jedné ze tří základních herních linií, aby zvýraznili téma hráčské svobody v rámci herního světa.

Zkrátka a dobře, update toho nabídne opravdu hodně. Navíc už tvůrci naznačili, že vylepšování hry se hodlají intenzivně věnovat i po vydání. V dalších updatech třeba chtějí nabídnout možnost budovat vlastní základny, vlastnit masivní obchodní lodě atd.

Jisté je, že No Man’s Sky bude v den vydání, a po aplikaci prvního updatu, vypadat jinak, než ve verzích, ke kterým se už před oficiálním zahájením prodeje někteří hráči dostali. Ostatně, Sean Murray na Twitteru žádal, aby tihle hráči nepublikovali žádné recenze, protože hra v současné podobě není hotová.

Kdybyste se k nějaké kopii hry dostali, je zjevné, že se vyplatí počkat na oficiální vydání, které je už beztak za dveřmi – PS4 verze vyjde v Evropě 10. srpna, PC verzi mohou zájemci čekat v pátek 12. srpna.   

Nejnovější články