O deset let později: oznámení fantasy tahovky Age of Wonders 3
zdroj: tisková zpráva

O deset let později: oznámení fantasy tahovky Age of Wonders 3

6. 2. 2013 16:44 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Tohle by ale příznivcům fantasy tahovek mohlo udělat radost, a ne malou, vždyť série Age of Wonders byla ve své době docela oblíbená, respektive mě třeba AoW hry bavily mnohem více, než všechny HoMaMy dohromady... Ale nehodlám provokovat, protože po desetileté pauze od vydání posledního dílu s podtitulem Shadow Magic, což bylo ale spíše jen rozšíření dvojky, bychom se ještě letos měli dočkat vydání skutečného pokračování Age of Wonders 3, které dnes tvůrci z nizozemského týmu Trimuph Studios se všemi fanfárami (trailer v článku po rozkliku, informace, obrázky) oznámili.

Tvůrci z Trimphu, kteří mají na svém kontě třeba i skvělou sérii akčních RPG Overlord, spoléhají v případě Age of Wonders 3 zejména na zbrusu nový engine, schopný prý reflektovat graficky i geograficky hráčův herní styl a herní volby, ale jádro jejich snažení stejně tkví v zajímavém pojetí klasických RPG prvků. Nehodlají hráče tlačit do klasických fantasy klišé a v rámci několika volitelných tříd (teokrat, bojovník, archdruid, dreadnought, zloděj, čaroděj....) je nutit k předem danému stylu hraní. Počáteční volba je sice do značné míry určující, jestli budete jako dreadnoughti spoléhat více na technologii, nebo jako archdruidi vyvolávat síly přírody, ale dále už je všechno na vás.

Uvedený případ, kdy si zvolíte teokrata a budete hrát za goblina, který ale může vládnout říši plné dobra a andělsky čistého smýšlení, snad hovoří za vše. Tradiční fantasy spojení goblin – zlo zkrátka v AoW3 platit nebude, například. Právě tímto se snaží tvůrci zajistit, že se hra postupně neomrzí, že bude pořád ke zkoušení něco nového a neobjeveného. K tomu by měla dopomoci implementace multiplayeru v různých variantách, několik módů obtížnosti, ale i náhodně generované skirmish mapy a anoncovaná podpora uživateli vytvářeného obsahu skrze nástroje pro tvorbu modů.

zdroj: Archiv

V rámci příběhové kampaně, která slibuje epický zážitek, se buď postavíte na stranu mocného Commonwealth Empire, nebo zvolíte Court of the High Elves, ale to není až tak podstatné jako nový taktický, bojový systém umožňující aplikaci pro tahovky netradičních bojových taktik skrze speciální schopnosti jednotek různých ras.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Mrkněte se na video, které vám moc pěkným způsobem předvede, co je hlavním cílem tvůrců z Triumph Studios. No a pak už jim jenom fanděte, ať Age of Wonders skutečně stihnou dodělat. Hru si s pomocí Steamu a GoG.com budou vydávat sami, takže to bude bez tlaku vydavatele. Uvidíme, co z toho vyleze.

Nejnovější články