
Update - K první várce informací o novém Tomb Raiderovi z poloviny týdne se nyní přidávají další, tentokrát z francouzského magazínu Consoles. Lara Croft právě začíná svoji hvězdnou kariéru jako racionální a odhodlaná dívka, která právě vylezla z univerzity. Na lodi jménem Endurance se vydává na expedici, která ztroskotá u břehů ostrova nedaleko Japonska. Lara jako jediná ztroskotání přežije a nemá na výběr - musí bojovat o život, jak v původním textu po rozkliku tohoto článku psal už Aleš. Lara bude krvácet, bude úpět bolestí – pryč jsou doby ladného hopsání nad propastmi bez většího zadýchání.
Hra vám pohled na dramaticky stylizované prostředí nebude kazit rozlezlým uživatelským rozhraním, omezení jej naopak na minimum. Atmosféru se pak pokusí ve specifických posílit netradičními záběry (kamera namířena při pohybu na obličej a podobně), které mají zprostředkovat pocit strachu nebo klaustrofobie.
Assassínovská schopnost rozlišit v okolí důležité předměty, cesty a body zájmu se v Tomb Raider nazývá "Instinkt přežití". Nedůležité prvky zešednou, podstatné budou žluté. Ale pozor, vlčí stopy vás mohou dovézt ke smečce, která samozřejmě na Laru zaútočí. Speciální pohled bude Laře dostupný jen, když bude stát, v pohybu ne.
Ostrov zjevně nebude rozdělen na klasické mise, které projdete a už se do nich nevrátíte. Lara bude za dalším dobrodružstvím vyrážet z centrálního bodu, jakéhosi kempu, kde bude nakupovat nové schopnosti, vyrábět důležité předměty, aby se dostala do nových oblastí, nebo míst, kde už sice byla, ale nebyla schopná prohledat všechno.
Velkou roli v puzzlech a herních mechanikách obecně sehraje fyzika, gravitace a pohybová energie. Stejně jako třeba v Portalu nás zjevně čekají hádanky, kdy se bude Lara muset rozběhnout a nabrat určitou rychlost a ve správnou chvíli i správným směrem se odrazit, aby se dostala za překážku. Anebo to vyřešíte úplně jinak, protože většina hádanek by měla mít několik řešení, což je možné právě díky zapojení fyzikálních veličin. Hra jinak běží na zbrusu nové technologii zvané Crystal engine, která bude počítat i s váhou mladé hrdinky, a když bude na něčem křehčím stát moc dlouho, tak to spadne/proboří se to a podobně. Je však otázka, jestli to nebudou jen některá specificky navržená místa, což by z tohoto zajímavého prvku dělalo obyčejnou blbinku.
Příběh je strukturován tak, abychom v první kapitole sledovali, jak se z obyčejné studentky stala větrem ošlehaná archeoložka (aluze na film Batman Begins), která se snaží přežít tím, že v sobě objeví motivaci a speciální schopnosti. Ve druhé kapitole půjde o záchranu (svoji, či někoho jiného?) a poslední kapitola bude o útěku. V průběhu těchto kapitol se Lara bude měnit povahově, různé eskapády zanechají stopy na jejím vzhledu a společně s nabytými zkušenostmi se bude měnit i její vybavení – vyrábět je bude ve výše zmíněném kempu.
Tomb Raider je ve vývoji pro PS3, X360 a samozřejmě i PC!
Původní zpráva z 27. dubna od Aleše Smutného - Španělský magazín Hobby Consolas právě přišel na pulty španělských obchodů a lingvisticky šikovnější obyvatelé internetu nám obstarali překlad jejich článku o novém Tomb Raiderovi. Prý se máme smířit s jedním faktem – na ostrově, kde se Lara ocitne, nenajdete živou duši, která by vám nešla po krku.
Lara je zřejmě klíčovou součástí rituálu zahrnujícího lidskou oběť a to nikdy nevěstí dlouhý život. Navíc je hrdinka na začátku v jeskyních, kde se má oběť konat a odtud se utíká špatně. Hra by měla být protkána puzzly, ale při jejich řešení musíte být opatrní, protože při manipulaci si můžete na hlavu strhnout zával.
V popisované sekci se právě takový spustí a Lara musí promptně šplhat a vy ji za pomocí quick time eventu dostáváte z prekérní situace. Později se vám odemkne jakýsi centrální bod, z nějž budete moci celý ostrov prozkoumávat. Další scéna popisuje střet se smečkou vlků, který zanechává Laru zraněnou, s bolavým břichem a bez vysílačky, která ji napojuje na základní tábor. Lara se pro ni musí vrátit a prolézt po výstupcích na skalní stěně. Nemáme čekat, že by se hned lepila k daným výčnělkům, spíše musí během skoku natáhnout ruku (asi něco jako Ezio).
Od Ezia si Lara vypůjčila i speciální pohled, který zvýrazní vše důležité, zvaný Instinkt přežití. Tematicky prý hru ovlivnilo mnoho filmů her a knih. Hodně její styl evokuje Nathana Drakea z Uncharted, fyzikální vlastnosti pak Half-Life 2. O Eziovi už byla řeč a teď k tomu přibyl i Batman, tedy dekonstrukce mýtu v podání filmu Batman začíná. Podobně bychom se měli podívat na začátky Lary. Ostrov pak logicky připomíná Ztracené a celkové utrpení mladé ženy 127 hodin.