zdroj: Archiv
Tvůrci se však nakonec rozhodli ji do hry přidat v podobě obsahového bonusu pro všechny, co si koupí novou kopii hry a ne bazarovku. To samozřejmě staví celou situaci do trošku jiného světla, ve kterém je možná dobré si pořádně prohlédnout i nedávno vydanou demoverzi. Byla předmětem stížností kvůli řadě bugů a šéf 38 Studios se k tomu vyjádřil na NeoGaf fóru. Ještě předtím se však mrkněte na poslední video, které prezentuje rozličné lokace herního světa a různé příležitosti k dobrodružstvím, jež v nich na hrdinu čekají.
Opravdu dlouhý post šéfa 38 Studios rozvádí různé aspekty produkce dema tak velké hry, jakou je Amalur, zvlášť když má hratelná ukázka být k dispozici před vydáním hry. Curt Schilling přiznává, že v demoverzi chyby byly, zároveň však upozorňuje na to, že nešlo o finální verzi hry. Tvůrci hry prý byli původně proti tomu, aby se hratelné demo vůbec vydávalo – báli se, že ne zcela odladěný kód spoustu hráčů odradí. Nechali se však přesvědčit od EA a nyní toho nelitují, naopak. Krom několika ohlasů negativních prý demo zafungovalo - splnilo svůj účel a spoustu hráčů buď upozornilo na existenci hry, nebo je přesvědčilo, že si ji koupí hned po vydání a nebudou čekat, až bude někdy za rok ve slevách.
Možná je pro nás hráče trošku překvapivé, že právě sami vývojáři se vydání demoverze spíše bránili. Na druhou stranu, z pohledu tvůrců, kteří chtějí hru, na níž makali několik let, vypustit ven jen v té nejlepší formě, už to pochopitelné je. Stejně ale můžeme být rádi, že nakonec převážil názor EA a demo vyšlo, i když nebylo dokonalé a rozsáhlou hru prezentovalo jen ve zkratce.
I tak spoustě z nás umožnilo, abychom si v hrubých obrysech udělali o hře obrázek. V ideálním světě by však demo mělo vyjít pro každou hru a alespoň po technické stránce by mohlo být shodné s produktem, který se objeví na pultech obchodů. Přeci jenom je to jeden z mála marketingových nástrojů, který hráči jako marketing vůbec nevnímají. To by však znamenalo, že by se s demoverzí muselo počítat a pracovat na ní dlouho před vydáním, respektive by příprava hratelné ukázky odčerpala před vydáním cenné pracovní síly, nutné k dokončení hry samotné. Třeba právě s tím pomohou streamovací služby. Ostatně Gaikai je stavěná na to, aby si člověk mohl vyzkoušet ukázky ze hry a navíc v prohlížeči.