Kingdoms of Amalur mírní kontroverzi a ukazuje svět
zdroj: tisková zpráva

Kingdoms of Amalur mírní kontroverzi a ukazuje svět

30. 1. 2012 15:05 | Téma | autor: Petr Poláček |

Akční RPG Kingdom of Amalur: Reckoning bude jedním z prvních větších titulů letošního kalendáře, a jak už se u podobně očekávaných titulů stalo zvykem, neobešlo se předstartovní období bez menších problémů, či kontroverzí. Jedna z nich se rozhořela okolo online passu, který měl údajně hráčům bez potřebného kódu (je součástí každé nové kopie hry) znepřístupnit sérii questů pro House of Valor. Nakonec se ale ukázalo, že online pass je vlastně pouze bonus. Ona série questů podle vyjádření EA i komunitního manažera 38 Studios ve hře neměla při vydání vůbec figurovat, počítalo se s jejím vydáním později v podobě DLC.

zdroj: Archiv

Tvůrci se však nakonec rozhodli ji do hry přidat v podobě obsahového bonusu pro všechny, co si koupí novou kopii hry a ne bazarovku. To samozřejmě staví celou situaci do trošku jiného světla, ve kterém je možná dobré si pořádně prohlédnout i nedávno vydanou demoverzi. Byla předmětem stížností kvůli řadě bugů a šéf 38 Studios se k tomu vyjádřil na NeoGaf fóru. Ještě předtím se však mrkněte na poslední video, které prezentuje rozličné lokace herního světa a různé příležitosti k dobrodružstvím, jež v nich na hrdinu čekají.

Opravdu dlouhý post šéfa 38 Studios rozvádí různé aspekty produkce dema tak velké hry, jakou je Amalur, zvlášť když má hratelná ukázka být k dispozici před vydáním hry. Curt Schilling přiznává, že v demoverzi chyby byly, zároveň však upozorňuje na to, že nešlo o finální verzi hry. Tvůrci hry prý byli původně proti tomu, aby se hratelné demo vůbec vydávalo – báli se, že ne zcela odladěný kód spoustu hráčů odradí. Nechali se však přesvědčit od EA a nyní toho nelitují, naopak. Krom několika ohlasů negativních prý demo zafungovalo - splnilo svůj účel a spoustu hráčů buď upozornilo na existenci hry, nebo je přesvědčilo, že si ji koupí hned po vydání a nebudou čekat, až bude někdy za rok ve slevách.

Možná je pro nás hráče trošku překvapivé, že právě sami vývojáři se vydání demoverze spíše bránili. Na druhou stranu, z pohledu tvůrců, kteří chtějí hru, na níž makali několik let, vypustit ven jen v té nejlepší formě, už to pochopitelné je. Stejně ale můžeme být rádi, že nakonec převážil názor EA a demo vyšlo, i když nebylo dokonalé a rozsáhlou hru prezentovalo jen ve zkratce.

I tak spoustě z nás umožnilo, abychom si v hrubých obrysech udělali o hře obrázek. V ideálním světě by však demo mělo vyjít pro každou hru a alespoň po technické stránce by mohlo být shodné s produktem, který se objeví na pultech obchodů. Přeci jenom je to jeden z mála marketingových nástrojů, který hráči jako marketing vůbec nevnímají. To by však znamenalo, že by se s demoverzí muselo počítat a pracovat na ní dlouho před vydáním, respektive by příprava hratelné ukázky odčerpala před vydáním cenné pracovní síly, nutné k dokončení hry samotné. Třeba právě s tím pomohou streamovací služby. Ostatně Gaikai je stavěná na to, aby si člověk mohl vyzkoušet ukázky ze hry a navíc v prohlížeči.

Nejnovější články