TEST - The Club demo
zdroj: Archiv

TEST - The Club demo

16. 1. 2008 16:16 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Zkušenosti tvůrců se závodními hrami se podle našich dojmů ukázaly být pro dynamiku soutěživé střílečky výhodou.

Hratelné demo (zhruba 1,5 GB) The Club, nového titulu od Bizzare Creations (tvůrci slavné závodní série Project Gotham Racing) již pár týdnů visí na Playstation Store i Xbox Live. Když vývojářský tým dosud tvořící odlišný žánr udělá svoji první střílečku, může to dopadnout všelijak. Zdá se ale, že zkušenosti se závody jsou v tomto případě výhodou. Když pro nic jiného, tak pro dosažení dynamiky a svižné rychlosti hry. Vyzkoušel jsem PS3 demo a pocit z rychlosti mi utkvěl v hlavě víc, než cokoliv jiného.

Club totiž není žádnou procházecí střílečkou v klasickém slova smyslu, mnohem víc se podobá arénovým hrám typu Unreal Tournament (nicméně hraje se z pohledu za zády vaší postavy). Proti nim však navozuje ve většině svých módů pocit běhu po trati stále vpřed, spíše než obíhání nějakého dvorku pořád dokolečka. V praxi se tak ocitnete v nějakém (náležitě špinavém a syrovém) prostředí, kterým musíte proběhnout v určitém časovém limitu a nasbírat přitom zabíjením nepřátel určité skóre. Protivníci jsou vždy rozmístění na stejných místech, takže je možné se dráhu postupně učit nazpaměť podobně jako trať v klasické závodní hře. Kromě protivníků se vyplatí koukat ještě po speciálních terčích, jejichž sestřelováním dále zvyšujete své skóre nebo natahujete časový limit.

zdroj: Archiv zdroj: Archiv zdroj: Archiv

V demu najdete hratelnou postavu (Rusa Dragova) a jediné prostředí (věznici), ve kterém si můžete vyzkoušet dva herní módy. „Sprint“ je proběhnutí úrovní k východu za dosažení minimálního skóre (závisí na zvolené obtížnosti ze čtyř možných). „Time Attack“ je zase trojí oběhnutí "tratě" dokola, než vyprší čas. Obojí je svižné a zábavné, především díky přehlednosti a přímočarosti, ale také díky citlivému a promyšlenému ovládání (včetně okamžité otočky čelem vzad po stisknutí trojúhelníku nebo dnes již celkem standardního přiblížení kamery na rameno hráče při podržení tlačítka pro lepší míření). Demo nabízí pestrý arzenál zbraní - nechybí pistole, samopaly, brokovnice, raketomet, odstřelovačka nebo dokonce poctivý rotační kulomet.

Multiplayer šlo vyzkoušet jen lokálně na rozdělené obrazovce servery pro online hraní ještě nejsou připraveny. U split-screenu jsem mohl nastavit vertikální nebo horizontální rozdělení obrazovky (vertikální je samozřejmě vhodnější pro širokoúhlé obrazovky), druh zbraní (např. s mířidly, těžké nebo třeba jen brokovnice) a hranici skóre pro vítězství. Hrát mohou dva až čtyři hráči u jedné konzole. Jediný režim multiplayeru, přístupný v demu, se jmenuje „Hunter Hunted“. Je to klasický souboj jeden na jednoho, nicméně skóre se začne pravidelně přičítat tomu, kdo zabije protivníka. Druhý hráč se pak musí pomstít, aby se nabíhající skóre prvního hráče zastavilo a začalo nabíhat jemu. Je zřejmé, že záměrem bylo opět podpořit rychlost a svižnost hry.

Jak se dalo od Bizzare Creations čekat, hra je solidně vyvedená po technické stránce. Grafika je detailní, hýří dobře sladěnými barvami (v poněkud nadsazeném stylu ala film Dead or Alive) a běží naprosto plynule. Animace postav a zacházení se zbraněmi působí hmotně a přirozeně, zvukové efekty jsou správně realistické. Destrukce prostředí se bohužel nekoná, nicméně krabice a další předměty v prostředí reagují na zásahy solidně (rozpadem nebo odlétnutím podle slušného fyzikálního modelu). Hladké ovládání a celkový koncept hry opravdu připomíná závodní hry PGR, včetně sbírání bodů coby Kudos. Moje jediná obava tak směřuje k relativně stereotypní hratelnosti, ale to bude možné posoudit teprve po několika nocích s plnou verzí hry, která vyjde pro PC/PS3/X360 již příští měsíc.
zdroj: vlastní

martin_zavrel

Nejnovější články