zdroj:
tisková zpráva
Codemasters představí začátkem příštího roku pokračování střílečky Project IGI (recenze), s dvojkou v názvu a dovětkem Covert Strike. Druhé pokračování přinese singleplayer čítající devatenáct misí rozdělených do tří kampaní, zasazených do prostředí Ukrajiny, Libye a Číny. Celkem tedy bude singl obsahovat o pět misí více než původní hra, ale tím rozšíření zdaleka nekončí. Bude konečně možné omezeně ukládat pozice, což byla v prvním díle noční můra řady hráčů. Pro hardcore fanoušky tu ale zůstane nejvyšší obtížnost, kde opět žádné ukládání možné nebude. Singlové mise mají klást důraz na tiché chování, čili nepůjde o to utíkat prostředkem náměstí a kosit všechno co se pohne, ale spíš o mix akce a promyšleného postupu. Zmíním ještě alespoň to, že ve hře nenajdete pohyblivá vozítka, což ale nemusí být ke škodě věci.
• Multiplayerová beta Krom zcela přepracované AI, jež nebyla v prvním dílu nijak extra, najdete v balíku s hrou IGI 2 multiplayer v podobě pěti map, které dle slov autorů přinesou každá trochu odlišný herní mod. Nenajdeme zde žádné obligátní mutace typu Deathmatch anebo CTF, které pro tento typ reálněji pojatých her asi nejsou zrovna to pravé, ale úkolově zaměřené mise, kdy jeden z týmů je v rolích obránců, druhý pak na něj nějakým způsobem útočí.
Před nějakým časem byla vydána hratelná betaverze dema, která přináší jednu multiplayerovou mapu a její testování je předmětřem těchto prvních dojmů. Za zmínku ještě určitě stojí, že autoři z norských Innerloop Studios považují hru v podstatě za dodělanou a nyní je již ve fázi ladění a testování detailů a stability. Odsunutí vydání hry na únor je z chvályhodného důvodu, kdy Codemasters chtějí přinést hru otestovanou a nikoli poloprodukt, jak je čím dál častěji u různých titulů zvykem.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
• Výbava Multiplayerové demo jasně ukazuje, jakým směrem je hra orientována. Jde o reálně pojatou týmovou střílečku, a to jak co do zbraní a jejich chování, tak i z hlediska krajiny a zasazení map. Z předností, které bych rád vyzdvihl, začnu třeba již zmíněnými zbraněmi, které představují celkem bohatý arzenál od nože přes několik pistolí, pušek polo i plně automatických, granáty kouřové, oslepující i výbušné či těžké zbraně v podobě minometů. Nechybí samozřejmě sniperky, které jsou momentálně až příliš často používané, a dovybavit se bude možné třebas velice šikovným dalekohledem, lékárničkou, municí atd.
zdroj:
tisková zpráva
Rozsah možné výbavy, kterou si na začátku hry kupujete podobně jako v Counter-Striku, je opravdu úctyhodný a znásobený i různými režimy použití. Například střelba jednotlivými ranami, dávkami i plně automatická, pažbou se dá i účinně praštit přes hubu, granáty lze odjistit i v ruce a načasovat tak jejich odhození, atd. Nechybí ani oblíbené kombo se dvěma UZI či modifikovaná M16ka s granátometem, takže si myslím, že každý najde to své oblíbené.
• Pohyb V trendu reality je zpracován i pohyb, kdy je možné běhat, chodit vzpřímeně i v podřepu, vyklánět se, skákat a můžete se i plížit. U pomalé chůze mi přišel celkem nepraktický poměrně vysoký hluk, který hráč vydává, i když našlapuje opatrně. Takže přiblížit se k někomu v tichosti anebo vůbec se chovat tak, abyste nebyli snadno prozrazeni lomozem moc nejde. S pohybem souvisí i chování zbraní, které je klasicky upraveno podle toho, zda hráč stojí, dřepí, leží, je v klidu anebo se hýbe. Účinky oslepujícího granátu jsou závislé na vzdálenosti od výbuchu, to samé platí o granátu výbušném. Osobně si myslím, že by oslepení mohlo být o chlup účinnější a kouřový granát by mohl trochu víc čoudit, ale to se ukáže až časem.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
• Rozlehlá venkovní mapa Jediná multiplayerová mapa v demu nese název Timberland a zavede hráče do řídce zalesněné kopcovité krajiny mimo obydlené aglomerace. Jedinými budovami jsou haly těžební továrny, sem tam nějaká plechová bouda, pojízdný pás na dopravu vytěžené zeminy a to je tak vše, nepočítáme-li pár plátěných stanů kdesi v lese. Protichůdné úkoly obou týmů jsou celkem tři a je potřeba je splnit v daném pořadí. Útočící tým má za úkol zavirovat počítač, poté ukrást ze sejfu dokumenty a nakonec položit a aktivovat časovanou nálož na jednom ze dvou možných pokladišť. Tým obránců pak nedělá nic víc, než se snaží útočníkům v jejich aktivitách zabránit. Pevně dané pořadí plnění úkolů zajistí, že se nemusí obránci roztříštit a nechat decimovat rushujícími útočníky, což by neblaze rozhodilo vyváženost hry.
zdroj:
tisková zpráva
Mapa je celkem velká, jelikož se postupně přenesete s každým úkolem do její jiné části, mezi kterými se dá jakkoli pohybovat, pouze nejde plnit úkoly, pokud nemáte již hotové ty předchozí. Rozsáhlá otevřená mapa dělá hru velice variabilní, ale zároveň méně přehlednou a soupeři se mohou překvapit v podstatě odkudkoli, a to jak na blízku, tak na velkou vzdálenost třeba sniperkou. Ono i běhání velkou mapou (i když si můžete volit, v kterém místě se respawnete) může být někdy trochu zdlouhavější.
Zajímavým zpestřením jsou třeba signální hlídací kamery namontované na některé stěžejní budovy, které pokud váš pohyb zachytí spustí poplašnou sirénu a upozorní tak obránce na výskyt nepřítele, čehož lze využívat i ke klamání. Bezpečnostní systém lze také na dálku na čas vypnout pomocí počítače umístěného v odlehlé boudě, což je další taktický prvek, který je možné používat.
• Další postřehy Dále bych rád zmínil pěkně zpracovaný HUD, kde velice přehledně máte zobrazenu vaši aktuální výstroj. Šikovně je zpracován dalekohled, který poskytuje výhled přes celou obrazovku a zároveň odměřuje vzdálenost k cíli, na nějž se koukáte. Naopak ne zrovna ideální mi přijde přístroj pro zobrazení mapy, který sice umožňuje několik úrovní zoomu, ale ani to největší oddálení neukáže mapu celou a tudíž je to zbytečně nepřehledné.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Pozoruhodným prvkem je označení jednotlivých stanovišť s úkoly přímo ve hře tak, že se nad nimi ve výšce otáčí pořadové číslo daného úkolu. Tohle vznášející se numero je v dostatečné výšce tak, aby bylo vidět i na velkou dálku, zároveň je ale díky tomu docela malé a k přečtení je potřeba dalekohled anebo optiku sniperky. Nicméně to hře nijak nevadí a je to dobrá pomůcka do doby, než se mapu naučíte. Poté bych klidně byl pro mít možnost tyto již zbytečné identifikátory i zcela vypnout. Místy zmatené jsou i animace postav, kterých je ve hře spousta. Pochvalu zaslouží i rozanimovaný pohyb po žebřících, ale občas vám pohybující se postava na okamžik třeba zmizí nebo trhaně poskočí, což je v multiplayeru docela velký problém, ale může to samozřejmě být dáno betaverzí hry.
• Herní engine
zdroj:
tisková zpráva
IGI2, jak zkráceně projekt nazvu, běží na vlastním enginu, který není zrovna nejmodernější a v některých aspektech vypadají objekty v mapě docela nepěkně. Například takové interiéry mi přijdou hodně slabé. Naproti tomu modely hráčů a zbraní jsou naopak velmi povedené, takže celkový dojem je takový nevyvážený. Celkem podivně působí i jakési „vlnění“ textur krajiny, které při pohybu mění své rozlišení a tím krajina vypadá jako kdyby se před vámi vzdouvala. Může to být nějakým nastavením grafiky, ale nepřišel jsem na způsob, jak se tohoto efektu zbavit. Jindy zase vidíte ve vzduchu visící pařez, a teprve až k němu přijdete blíž se domodeluje hrbol, na němž je pařez umístěn. To může být docela problematické v multiplayeru, kdy mohu někdy vidět skrz krajinu či objekty tam, kam bych vidět vůbec neměl.
Výborně zpracovaný mi také připadá pohyb po žebříku. Jednak nastoupení na žebřík není nijak automatické, což bývá v řadě her problém, kdy netušíte, zda se postava k žebříku chytila či ne a často tak sletíte z výšky ne zcela vlastní vinou. Zde přistoupíte k žebříku a klávesou se jej chytíte, čímž jasně víte, že jste na něm a můžete po jeho příčkách stoupat nahoru či dolů. Pohyb dolů je navíc vychytán o možnost frajersky sjet tak, že jej zvenčí obejmete rukama i nohama a aniž byste si ublížili můžete provést sešup až k zemi.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů
K vychytávkám patří i možnost se po zabití respawnout dříve než je povinný limit, ale budete za to muset zaplatit a to tím víc, čím dříve před limitem se chcete v mapě objevit. Z tohoto na první pohled zajímavého prvku mám trochu strach, aby ještě více nezvýhodňoval silnější tým. Pochválit bych chtěl i hudbu podbarvující menu. Naopak zvuky mi v betaverzi přijdou často nemastné neslané a celkově třeba střelba a výbuchy by mohly být dle mého podstatně hlasitější vůči zvukům ostatním.
• Oficiální demo v lednu Celkově vidím IGI2 nadějně a je vidět, že si s ním autoři dali práci. Musím se i přiznat, že čím déle hru zkouším, tím mi přijde lepší a lepší. Řada herních prvků je zpracována s rozmyslem a se snahou o dobrou hratelnost. Sice ne ve všem s autory souhlasím a některé prvky mi zatím nepřipadají tak úplně podle mého gusta, ale tohle lépe posoudit bude předmětem plné hry a začátkem ledna, kdy se hra bude masově testovat na internetu v oficiálním demu.
zdroj:
tisková zpráva
Já vidím v multiplayeru tak, jak jej přinesla betaverze, vcelku vydařený projekt, který určitě předčí řadu jiných pokusů. Pokud se v plné verzi IGI2 vyladí pohyby hráčských modelů, podivné domodelovávání krajiny „za běhu“ a některé chybky enginu, k nimž řadím třeba zapadávání hráčů do krajiny či prolínání skrz dveře, mohl by se z toho zrodit zajímavý projekt.
Stáhněte si: Multiplayer beta demo, E3 trailer, Video Související články: Novinky, Preview, Project IGI recenze (12/2000)
|