Autor: Mirek Zeman Publikováno: 6.srpna 2001 |
Tvůrcům počítačové hry Tomb Raider, která poslední dobou připomíná spíše Nekonečný příběh, se konečně podařilo uniknout ze spirály komerce a již více než dva roky pracují na počítačovém titulu, který má všechny předpoklady k tomu, aby se symbolem současné popové kultury naopak nestal. Málokdo asi ví, že Lara Croft v původním podání Core Design neměla být Indianou Jonesem v sukních, ale militantní psychopatka. A tak Project Eden je více než sluncem zalitými architektonickými památkami inspirován světem Soudce Dredda nebo Mega City. Nemáte zde žádné automatické míření, ani nebudete trávit tolik času skákáním a šplháním.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Podzemí města budoucnosti Project Eden se odehrává ve městě budoucnosti, které se neustále rozrůstá do výšky. Podzemí je oficiálně neobydleno, ale ve skutečnosti se tam zdržují zločinci a další podivné existence. Tyto prostory raději nikdo nenavštěvuje, ale jednoho dne přestávají fungovat různé přístroje, a dokonce zmizí i pár lidí. Tyto a další věci se do nejspodnějších pater vydá prozkoumat čtyřčlenná skupina Urban Protection Agency.
zdroj:
tisková zpráva
Jednotka se skládá z velitele Cartera, který má práva od nejvyšších bezpečnostních systémů. Minoko je počítačová expertka, může stahovat užitečné informace nebo získávat přístup do různých zařízení. Inženýr André umí opravovat porouchaná zařízení a lokalizovat slabá místa v přístrojích. Robot Amber zase má nejlepší výzbroj a vydrží i v extrémních podmínkách. Mám-li popsat své dojmy z demoverze, pak Project Eden ze všeho nejvíce připomíná osmibitovou počítačovou hru The Goonies - pouze namísto dvou postav, které si navzájem pomáhají, máte k dispozici charaktery čtyři.
Ovládáte vždy jen jednu postavu (ostatním členům týmu můžete zadávat jednoduché příkazy), s níž většinou samostatně řešíte aktuální problém. Kupříkladu robot Amber se na začátku vydá skrze potrubí s horkou párou, která by ostatní zabila a další postavy čekají na místě. Jakmile je pára vypnuta, přichází na řadu inženýr André, který v potrubí opraví plošný spoj, aby mohla z dalšího místa úrovně počítačová expertka Minoko otevřít prostřednictvím hlavního počítače dveře.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Akční mezihry Ovládání Project Eden je maximálně jednoduché, abyste se hře mohli plně věnovat. Spočívá pouze ve směrových šipkách na klávesnici a obou tlačítkách myši - levé slouží nablízko k interakci s okolím a na dálku ke střelbě, pravým naopak otvíráte velmi jednouchou nabídku, která slouží k ovládání inventáře a vybavení (kupříkladu k rozsvícení baterky umístěné na obleku) nebo udělování příkazů ostatním členům týmu.
zdroj:
tisková zpráva
Akční stránka hry spočívá především v zabíjení nepřátel - z demoverze samozřejmě nelze soudit, ale pravděpodobně vám bude nepřátelsky nakloněna většina podzemí - a v akčních mezihrách. Když se kupříkladu Minoko snaží rozluštit bezpečností kód k počítačovému systému, musí v omezeném časovém intervalu a ve správný okamžik postupně zastavovat otáčející se číselníky - čím je systém komplikovanější, tím kratší je časový interval. Inženýr André při opravování poškozených zařízení zase musí několikrát za sebou zastavit ubíhající značku na neustále se zmenšujícím úseku barevné osy apod.
Přestože Project Eden k tomu přímo vybízí, ve hře nejsou obsaženy žádné RPG prvky a vlastnosti a schopnosti členů vašeho týmu jsou neměnné, pokud v to nepočítáte lepší zbraně a vybavení, jež můžete postupně získávat. Vyřešení mnoha hádanek záleží na správné volbě postavy - častokrát má přitom úloha několik možných řešení. V jedenácti úrovních se samozřejmě tu a tam stane, že některá z vašich postav zemře, nicméně v demoverzi bylo obsaženo zvláštní „regenerační“ zařízení, které nejen doplňovalo členům týmu životní energii, ale navíc pokud kdokoli ze skupiny zemřel, objevil se u zařízení znovu živ a zdráv.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Přestože Project Eden vypadá po grafické stránce poměrně atraktivně, nezdá se, že by byl příliš náročný na výkon počítače. A to žádná herní postava nemá statický obličej, ale snaží se reflektovat co možná nejvíce herních situací (kupříkladu rozhovor nebo střelbu) určitými grimasami. Navíc pohybují a mrkají očima.
Project Eden by měl vyjít v září a rozhodně je na co se těšit.
Mirek Zeman připravil: jd | |
|