Need for Speed Undercover - GC dojmy
zdroj: tisková zpráva

Need for Speed Undercover - GC dojmy

21. 8. 2008 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Přestože se tvůrci kroutili, jak mohli, vytáhli jsme z nich nové informace o honičkách s policií a také si je vyzkoušeli na vlastní kůži. Jak moc se celá hra podobá Most Wanted? POUZE NA TISCALI

Autor: Warlock
Publikováno: 21.srpna 2008

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Ze všech her za zavřenými dveřmi u EA byl na Undercover největší nával. Informací bylo totiž do včerejška poskrovnu a většinou se nesly pouze v duchu reklamním sloganů, kterým není radno vždy věřit. A není se co divit. Po prodejně nepříliš úspěšném posledním dílu ProStreet totiž série potřebuje znovu nakopnout. U mě však EA nezačali příliš dobře a “vůně“ linoucí se z nových pneumatik umístěných záměrně přímo na stánku, nevytvářela zrovna tu nejlepší atmosféru. Naštěstí toto bylo pouze drobné zaškobrtnutí, které po zhlédnutí prvních záběrů ze hry šlo snadno přejít.

 Přetlačovaná na dálnici
Na úvod se nemohl na obrazovce objevit nikdo jiný než žhavá herečka Maggie Q alias Chase Linh, která nás uvedla do celého dění v Tri-City, kde jako tajný agent policie plníte její úkoly. Zpracování hrané ukázky bylo opravdu úchvatné a s trochou nadsázky si s ničím nezadalo s hollywoodskými trháky poslední doby, včetně veškerých digitálních efektů. Předvádějící po jejím skočení přislíbil, že záběrů bude několikanásobně více než například v Most Wanted, kde přeci jenom příběh hrál druhé housle.

Následoval pohled na orientační mapu celého Tri-City, které je podle tvůrců sice nejrozlehlejší z celé série, ale podle mého skromného odhadu si s ničím nezadá s městem z Carbonu. Nejspíše se do celkové rozlohy promítají především dlouhé úseky dálnic, které budou nejenom jediným propojovacím prvek mezi jednotlivými částmi města, ale i domovem nového herního režimu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

„Highway battle by měl nejenom dát hráči příležitost vychutnat si jízdu ve vysoké rychlosti v hustém provozu, ale trochu potrápit jeho mozkové buňky. Okolní auta se totiž chovají jako ve skutečném světě a pokud okolo nich projedete příliš blízko ve vysoké rychlosti, jejich řidič může zpanikařit a ve finálním důsledku zatarasit s ostatními celou dálnici," řekl na adresu nového režimu výkonný producent z EA BlackBox.

Za sebe jenom dodávám, že nový režim bude mít hodně blízko k jízdě kaňonem z desátého dílu série a velmi oblíbenému dragu, který se objevil nejenom v Carbonu. Od klasického dragu se však souboje na dálnici budou lišit tím, že vaše auto není drženo v přesně daných pruzích, ale může se pohybovat po celé šíři dálnice. Stejný však bude ukazatel vzdálenosti závodících aut od sebe a údaj o tom, kolik toho ještě zbývá do cíle.

Samozřejmě, že si předvádějící neodpustil i v na můj vkus vcelku řídkém provozu čelní srážku s jedním s okolních aut. Jednak chtěl demonstrovat model poškození, jak svého vozidla, tak i všech ostatních, které ve hře nacházejí. Zpracování nárazu bylo skutečně na špičkové úrovni, ačkoliv ke konzolovému Burnoutu Paradise má nové NFS ještě daleko. Navíc poškození nezanechalo žádný dopad na chování auta.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Triky na silnici
Další z předvedených novinek byl upravený fyzikální model, který snadněji než dříve umožní hráči udělat ve velké rychlosti téměř na místě třeba obrat o 180 nebo dokonce 360 stupňů. Předvádějící vše s lehkostí předváděl na gamepadu a honička s policií byla skutečně jak vystřižená z těch nejdivočejších dílů Kobry 11. Na mysl mi však vzápětí přišla otázka, jak snadno toto půjde provádět na klávesnici u PC.

„Jakým stylem jízdy budete ve městě jezdit a jaké různé triky budete předvádět, ať už půjde o klasické drifty, různé otočky nebo velmi náročnou jízdu po dvou kolech, tak podle toho získáte body do jednoduchého odměňovacího systému, který zahrnuje vše od nových aut, vylepšení a samozřejmě různých vizuálních úprav auta," doplnil informace o změnách ve stylu jízdy předvádějící.

Okamžitě následovala otázka, jak to bude vypadat s tunningem auta, na kterou výkonný producent pružně reagoval takto: „Undercover nabídne vylepšený Autosculpt a hráč dostane příležitost upravovat jednotlivé detaily třeba na nárazníku nebo prahových lištách. Zlepšen bude i body painting. Vracíme se tímto trochu k systému známému z Underground 2.“

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

To už se však pomalu blížil konec prezentace, což znamenalo salvu nejrůznějších otázek, na které však přítomní tvůrci odpovídali s určitou vyhýbavostí a mlžili, jak mohli. Přestože do vydání zbývají zhruba tři měsíce, nebyl výkonný producent prozatím schopný (ochotný) odpovědět na to, jaké multiplayerové módy hra nabídne a jestli se bude mít odměňovací systém nebo spíše získané zkušenosti nějaký dopad přímo na vlastnosti vozu – resp. samotného hráče, pokud vymění vůz. Nejasnosti zastíraly i záznamy hry (replaye), které nabídne nejspíše pouze multiplayer, ačkoliv podle jistoty s jakou toto tvůrce sděloval, bych na to nevsadil ani pětník.

Naopak na moji otázku, jestli bude možno jezdit i v policejních barvách, jako tomu bylo v Hot Pursuit, jsem získal celkem jasnou odpověď: „Nechceme hráče mást, zda hraje za dobrou či špatnou stranu a raději dopředu jasně rozdáme karty." Záporná byla i odezva na to, zda se dočkáme pohledu přímo z řidiče včetně palubní desky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Na vlastní kůži
Pak jsem se s chutí pustil do hratelné ukázky na X360 odehrávající se v jedné z menších oblastí Tri-City. Naneštěstí žádná z ulic nebyla natolik dlouhá, abych si mohl vychutnat vítr ve vlasech při rychlostech nad 200 kilometrů za hodinu. Získal jsem však hrubou představu o stylu jízdy, který je diametrálně odlišný od posledního dílu. Auto pevně drželo na silnici a ani v prudších zatáčkách jsem neměl pocit, že by výrazně plavalo. Trochu v rozpacích jsem však byl z fyzikálního modelu zahrnujícím převážně kolize, kdy si auta dělala skutečně, co chtěla.

Vyzkoušel jsem si i krátkou honičku s policií, která však díky nízkému Heat levelu neměla tu správnou šťávu. Vzpomněl jsem si však na úplně stejné začátky v Most Wanted a mít více času na testování, zasloužené pozornosti policie by se mi nejspíše dostalo. Zázraky bych ale spíše nečekal, kromě známých zataras a vrtulníků muži zákona těžko přijdou s něčím novým. Navíc podle slov EA si hráč v Undercover sám určí, jak moc se chce dostat do křížku z policí a při plnění úkolů nemusí být automaticky stíhán. Zkrátka to, co bylo v Most Wanted pravidlem, bude v Undercover pouze na rozhodnutí hráče, jak moc si to chce u chlapíků s pouty rozházet.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

 To nejlepší z posledních dílů?
Už teď je více méně jasné, že Undercover není žádným výrazným posunem kupředu v sérii NFS, pokud nepočítáte perfektní hrané scény. Naopak si bere to nejlepší z Most Wanted, ať už jde o zpomalování času (Speedbreaker), vytváření překážek pro policii (Pursuit Breaker) a samozřejmě samotné honičky s muži zákony. Z Underground se vrátí oblíbený tuning auta a z Carbon se můžete těšit na jízdu kaňonem, který doplní klasický režim okruhů a sprintů. Místo oblíbeného driftu zaujme protentokrát novinka v podobě Highway battle.

Osobně přijímám nový díl velice pozitivně, už jenom z toho důvodu, že na skutečný návrat policie jsem si musel od dob Most Wanted hezky dlouho počkat. Škoda jen, že si Undercover neodkoukal prakticky nic z legendárních dílů série, jakými byl Hot Pursuit s hraním za policii anebo Porsche s geniálně promyšlenou hrou pro jednoho hráče. Snad se dočkám zase příští rok, ale do té doby se určitě nudit nebudu, ačkoliv Undercover toho klidně může přinést ještě mnohem více...

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Stáhněte si: Trailer, Teaser

Související články: Novinky, Vše o předešlých dílech NFS


Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Michal Havryluk

Nejnovější články