ModNation Racers - dojmy
zdroj: tisková zpráva

ModNation Racers - dojmy

5. 2. 2010 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Oblíbenost LittleBigPlanet inspirovala Sony k další takové hře. Sice z jiného žánru, ale postavenou na stejných základech. Jak se jezdilo s motokárami a stavělo v betě?

Autor: Agarwel Idiriz
Publikováno: 5.února 2010
Verze: PS3/beta/anglická
Doba recenzování: 1 týden

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Oblíbenost LittleBigPlanet inspirovala vývojáře z United Front a Sony, aby se rozhodli vytvořit podobně laděnou hru. Sice z jiného žánru, ale postavenou na stejných komunitních funkcích a sdílení obsahu. Podařilo se mi ukořistit neveřejnou betaverzi a mohu se podělit o dojmy z mírně osekané, ale téměř dokončené verze.

 Mario Kart na PS3
Pokud jste někdy v životě hráli Mario Kart, budete v ModNation Racers jako ryba ve vodě. Celá hratelnost je tak nestydatě zkopírovaná, až hanba! Na členité trati plné překážek, skokánků a turbo plošinek závodíte v motokárách s maximálně arkádovým jízdním modelem. Který umožňuje i šílenosti jako korekci vaší polohy při dlouhém skoku nebo velmi snadné řízení smyků.

Čím delší nepřerušený smyk zvládnete, tím více získáte bodů, které lze ihned proměnit v krátkodobé zrychlení. Takže maximální smykování se stává klíčem k prvním místům. Po cestě lze sbírat několik typů zbraní a bonusů, kterými pozlobíte nepřátele. Nenarazil jsem ovšem na nic vyloženě originálního. Arzenál čítal klasické rakety, EMP zbraně, jakési blesky a turbo. Tajně doufám, že plná přinese větší variabilitu. Drobnou roli hraje i několik typů silnic, které nabízejí klasickou asfaltku, polní cestu nebo dlažební kostky. Osobně jsem bohužel zásadní rozdíl v chování vozítka nezpozoroval a hlavní rozdíl jednotlivých povrchů spočíval v intenzitě vibrací ovladače.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální obrázky od výrobce

V betaverzi bohužel nešlo vyzkoušet všechny herní módy. A například taková kariéra je zamčená úplně. Ale z dostupných položek v menu lze očekávat klasický online, split screen, quick race a zmíněnou kariéru. Online hra zvládá až 12 hráčů najednou, takže mela na trati byla často pořádná.

Hratelnost mě příjemně překvapila. Závody měly rychlý spád, hra drží všechny soupeře hezky po kupě, takže pořadí se neustále mění a každou chvíli kolem vás sviští nebezpečné rakety. To lze brát i jako nevýhodu, protože na pořadí nemají vliv vaše řidičské schopnosti po dobu celého závodu. Ale o umístění rozhodne až posledních pár set metrů před cílem. I když na arkádové závody příliš nejsem, velmi dobře jsem se bavil, adrenalin mi tekl ušima a soudě dle komentářů a smíchu přicházejícího z headsetů spoluhráčů, šlo vyčíst, že si hru stejně dobře užívají i ostatní.

Potěšila mě i celková stabilita. Online hraní mi nelagovalo, nepadalo a celkově mi přišlo stabilnější než u mnohých jiných, plně opatchovaných PS3 her. Pouze doufám, že to nebylo způsobeno nízkým počtem hrajících hráčů a že se situace při plném vytížení finální verze nezhorší.

 Perfektní editor tratí
Nejvíce musím pochválit samotný editor tratí. Tvůrci brali v potaz fakt, že spousta hráčů chce vytvářet vlastní závodní dráhy, ale málokdo touží u jednoho výtvoru strávit tři dny laděním každé zbytečné prkotiny v okolí. Proto je celá tvorba maximálně zjednodušena, ale perfekcionisté o naprostou svobodu nepřijdou. Ideální kompromis.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Celé dílo zahájíte tím nejdůležitějším, a to položením samotné závodní dráhy. Pouhým zatáčením doprava, doleva, nahoru a dolů pomyslně projedete svoji budoucí trať a stanovíte tak její tvar. Editor za vás automaticky upraví terén, podloží vyvýšenou silnici kopcem, vykope potřebná údolí a postaví mosty. Limitováni jste pouze minimální výškou, kterou musíte dodržet u mostů, a omezeným poloměrem zatáček, jenž zabraňuje vytvoření velmi prudkých šikan. Toto omezení mě při první tvorbě mrzelo, ale hned při testovací jízdě jsem pochopil jeho smysl. Zatáčky vždy zůstanou přizpůsobené pro divokou rychlou jízdu a ideálně stočené pro dlouhé smyky. Prudší zákruty by již měly negativní vliv na samotnou hratelnost.

Jakmile máte tvar trati dokončený, dostanete skvělou příležitost automatického vyzdobení okolí. Jediným tlačítkem tedy můžete celé herní prostředí vyšperkovat domky, stromy, svodidly, billboardy, různými typy povrchu, power-upy, a tematickými předměty. Do tří minut tak lze mít kompletní dlouhou trať, za jejíž zpracování by se nemusely stydět ani oficiální kousky z konkurenčních titulů.

V případě zájmu se lze dodatečně rýpat v detailech, přidávat dle chuti vlastní jednotlivé předměty, mazat ty nežádoucí, měnit sklon skokánků, upravit povrch silnice nebo třeba nastavit polohu slunce. I když jsou možnosti v betaverzi omezené, ze čtyř herních prostředí je dostupné pouze jedno a z překážek na trati je odemčeno jen pár základních bez možnosti odemknout nové, byl jsem možnostmi editoru velmi pozitivně překvapen. Všechny funkce jsou intuitivní a pohodlné i na gamepadu. Vše zatím spěje k tomu, že i uspěchané rychlokvašky budou působit kompletně a kvalitně. Což je něco, co konkurenci schází. Třeba v LittleBigPlanet jsou narychlo tvořené úrovně hodně pusté a prázdné.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Vzhledem k množství uzamčených objektů, prostředí a pouhým čtyřem originálním tratím, lze zatím těžko odhadovat celkovou rozmanitost závodů v plné verzi. Ale tváří se na první pohled bohatě.

 Mírně horší ostatní editory
Vyjma tratí můžete svobodně modifikovat svého řidiče a káru. A to do nejmenších detailů. I když se editor ovládá opět krásně intuitivně, potřeba vybrat každou prkotinu z obsáhlé nabídky, její umístění a nastavení parametrů chce dost trpělivosti a času. Vzniká tak paradoxní situace, kdy jedno vozítko můžete stavět mnohonásobně déle, než celou trať. Takže předpokládám, že zájem o tyto dva editory bude mezi hráči menší, ale nepochybuji, že ke stažení se pár krásných kousků najde.

Sdílení obsahu je zpracováno podobně jako v LittleBigPlanet. Vlastní výtvory můžete snadno nahrát na servery. A následně celou nabídku prohledávat podle klíčových slov, hodnocení, oblíbenosti, nebo si nechat vybrat pár náhodných kousků. Zatím vše funguje bez problémů a rychle.

Jedinou, ale zato pořádnou připomínku mám ke zpracování hlavního menu, které lehce připomíná malou offline verzi PSN Home. Ocitnete se v 3D aréně, jež obsahuje několik důležitých míst, mezi nimiž se přesunujete na svém vozítku. Pokud přijedete k interaktivnímu místu, lze jej aktivovat. Na první pohled hezký nápad, který navíc pomůže osahat si ovládání před samotným spuštěním prvního závodu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Ale pro dlouhodobé užívání mi tento styl přijde naprosto nevhodný. Potřebujete-li přejít od místa, kde se startují závody, k editoru tratí, strávíte dobrých 15 vteřin cestou a čeká vás ještě jedno mezi menu s vlastním loadingem a potvrzující obrazovkou, zda do něj opravdu chcete přejít. Možnost kompaktnějšího rychlého ovládání z jednoho místa bych velmi ocenil.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jinak jsem byl ale velmi spokojen. Grafika vypadá moc hezky a roztomile, zvuky a animace taktéž. Pouze v editoru jsem narazil na pár drobností, kdy například odrazová rampa zapadne částečně do silnice. Což lze snadno obejít jejím posunutím o pár centimetrů, a věřím, že v plné verzi bude tento problém odstraněn úplně. Je příjemné, že žánr, ze kterého Nintendo již dlouhodobě rýžuje nemalý peníz, se dostává i na ostatní konzole v precizním vymazleném zpracování. Po vyzkoušení betaverze se na plnou rozhodně těším. Podle posledních informací se jí dočkáme v květnu, pouze na PS3.


Stáhněte si: Videa

Související články: Novinky...

Agarwel Idiriz
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor


 
 
Agarwel Idiriz

Nejnovější články