Autor: Agarwel Idiriz Publikováno: 5.února 2010 | Verze: PS3/beta/anglická Doba recenzování: 1 týden |
oficiální obrázky od výrobce Hratelnost mě příjemně překvapila. Závody měly rychlý spád, hra drží všechny soupeře hezky po kupě, takže pořadí se neustále mění a každou chvíli kolem vás sviští nebezpečné rakety. To lze brát i jako nevýhodu, protože na pořadí nemají vliv vaše řidičské schopnosti po dobu celého závodu. Ale o umístění rozhodne až posledních pár set metrů před cílem. I když na arkádové závody příliš nejsem, velmi dobře jsem se bavil, adrenalin mi tekl ušima a soudě dle komentářů a smíchu přicházejícího z headsetů spoluhráčů, šlo vyčíst, že si hru stejně dobře užívají i ostatní. Potěšila mě i celková stabilita. Online hraní mi nelagovalo, nepadalo a celkově mi přišlo stabilnější než u mnohých jiných, plně opatchovaných PS3 her. Pouze doufám, že to nebylo způsobeno nízkým počtem hrajících hráčů a že se situace při plném vytížení finální verze nezhorší. Perfektní editor tratí Nejvíce musím pochválit samotný editor tratí. Tvůrci brali v potaz fakt, že spousta hráčů chce vytvářet vlastní závodní dráhy, ale málokdo touží u jednoho výtvoru strávit tři dny laděním každé zbytečné prkotiny v okolí. Proto je celá tvorba maximálně zjednodušena, ale perfekcionisté o naprostou svobodu nepřijdou. Ideální kompromis. Celé dílo zahájíte tím nejdůležitějším, a to položením samotné závodní dráhy. Pouhým zatáčením doprava, doleva, nahoru a dolů pomyslně projedete svoji budoucí trať a stanovíte tak její tvar. Editor za vás automaticky upraví terén, podloží vyvýšenou silnici kopcem, vykope potřebná údolí a postaví mosty. Limitováni jste pouze minimální výškou, kterou musíte dodržet u mostů, a omezeným poloměrem zatáček, jenž zabraňuje vytvoření velmi prudkých šikan. Toto omezení mě při první tvorbě mrzelo, ale hned při testovací jízdě jsem pochopil jeho smysl. Zatáčky vždy zůstanou přizpůsobené pro divokou rychlou jízdu a ideálně stočené pro dlouhé smyky. Prudší zákruty by již měly negativní vliv na samotnou hratelnost. Jakmile máte tvar trati dokončený, dostanete skvělou příležitost automatického vyzdobení okolí. Jediným tlačítkem tedy můžete celé herní prostředí vyšperkovat domky, stromy, svodidly, billboardy, různými typy povrchu, power-upy, a tematickými předměty. Do tří minut tak lze mít kompletní dlouhou trať, za jejíž zpracování by se nemusely stydět ani oficiální kousky z konkurenčních titulů. V případě zájmu se lze dodatečně rýpat v detailech, přidávat dle chuti vlastní jednotlivé předměty, mazat ty nežádoucí, měnit sklon skokánků, upravit povrch silnice nebo třeba nastavit polohu slunce. I když jsou možnosti v betaverzi omezené, ze čtyř herních prostředí je dostupné pouze jedno a z překážek na trati je odemčeno jen pár základních bez možnosti odemknout nové, byl jsem možnostmi editoru velmi pozitivně překvapen. Všechny funkce jsou intuitivní a pohodlné i na gamepadu. Vše zatím spěje k tomu, že i uspěchané rychlokvašky budou působit kompletně a kvalitně. Což je něco, co konkurenci schází. Třeba v LittleBigPlanet jsou narychlo tvořené úrovně hodně pusté a prázdné. Vzhledem k množství uzamčených objektů, prostředí a pouhým čtyřem originálním tratím, lze zatím těžko odhadovat celkovou rozmanitost závodů v plné verzi. Ale tváří se na první pohled bohatě. Mírně horší ostatní editory Vyjma tratí můžete svobodně modifikovat svého řidiče a káru. A to do nejmenších detailů. I když se editor ovládá opět krásně intuitivně, potřeba vybrat každou prkotinu z obsáhlé nabídky, její umístění a nastavení parametrů chce dost trpělivosti a času. Vzniká tak paradoxní situace, kdy jedno vozítko můžete stavět mnohonásobně déle, než celou trať. Takže předpokládám, že zájem o tyto dva editory bude mezi hráči menší, ale nepochybuji, že ke stažení se pár krásných kousků najde. Sdílení obsahu je zpracováno podobně jako v LittleBigPlanet. Vlastní výtvory můžete snadno nahrát na servery. A následně celou nabídku prohledávat podle klíčových slov, hodnocení, oblíbenosti, nebo si nechat vybrat pár náhodných kousků. Zatím vše funguje bez problémů a rychle. Jedinou, ale zato pořádnou připomínku mám ke zpracování hlavního menu, které lehce připomíná malou offline verzi PSN Home. Ocitnete se v 3D aréně, jež obsahuje několik důležitých míst, mezi nimiž se přesunujete na svém vozítku. Pokud přijedete k interaktivnímu místu, lze jej aktivovat. Na první pohled hezký nápad, který navíc pomůže osahat si ovládání před samotným spuštěním prvního závodu. další obrázky v galerii Jinak jsem byl ale velmi spokojen. Grafika vypadá moc hezky a roztomile, zvuky a animace taktéž. Pouze v editoru jsem narazil na pár drobností, kdy například odrazová rampa zapadne částečně do silnice. Což lze snadno obejít jejím posunutím o pár centimetrů, a věřím, že v plné verzi bude tento problém odstraněn úplně. Je příjemné, že žánr, ze kterého Nintendo již dlouhodobě rýžuje nemalý peníz, se dostává i na ostatní konzole v precizním vymazleném zpracování. Po vyzkoušení betaverze se na plnou rozhodně těším. Podle posledních informací se jí dočkáme v květnu, pouze na PS3. Stáhněte si: Videa Související články: Novinky... |
Agarwel Idiriz | |
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor |