Mobile Forces - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Mobile Forces - první dojmy

18. 3. 2002 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Týmová akce Mobile Forces se mimojiné pyšní poslední verzí Unreal enginu a možností používat vozidla, ale nelichotivé dojmy z hraní dema Vám odhalí, proč asi tato hra skončí jako propadák.

Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 18.března 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Před pár dny jsme se na našich stránkách dotkli připravované 3D akce běžící na nejnovější verzi Unreal enginu, nazvané Mobile Forces, od Rage Software. Ústy autorů se má jednat o skloubení UT, Counter-Striku a C&C: Renegade, což zní velice zajímavě. To nám nedalo a rozhodli jsme se hratelné demo (42 MB) proklepnout a tady jsou naše dojmy a poznatky.

Na úvod je třeba říci, že demo obsahuje jednu mapu z jedenácti avizovaných pro plnou verzi a jeden herní mod - Holdout (z finálních osmi). Hrát demo je možné v singleplayeru s boty i jako multiplayer s živými hráči, a to jak po LAN, tak i přes internet. Sami autoři ale upozorňují na to, že síťový kód ještě není vychytaný a proto hra po internetu nebude zatím to pravé a třeba mé pingy byly tak čtyřnásobné oproti standardu. Ale na tom se pracuje a hra bude prý vydána až poté, co se online hra optimalizuje.

 Kominíci versus požárníci
První, co mě zaujalo, byla grafika. Ne že by byla nějak extra, spíš naopak. Oba dva dostupné modely hráčů jsou v zoufale nepěkném provedení. Jeden by se dal popsat slovem kominík a druhý požárník (po požáru :) Nejen, že tyto modely jsou vizuálně nepěkné (mírně řečeno), ale navíc jejich příslušnost k týmu je velice špatně postřehnutelná. Taková kamizolka kominíčka se dvěma tenkými proužky v barvě týmu na bříšku nedává příliš šancí poznat, za kterou partu daná figurka vlastně střílí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Požárníčci jsou na tom o poznání lépe, ale ani tam není jejich identifikace nikterak jednoduchá. Tomu přispívá i hodně tmavá mapa zrovna v místech, kde dochází k nejčastějším střetům. A aby toho nebylo málo, mapa v Mobile Forces patří k těm, které nesou přívlastek rozlehlé, což špatnou identifikaci ještě násobí.

 Mobilní vozítka
Jak dává tušit název hry, budou hrát důležitou roli mobilní jednotky, čili vozítka. Těch tu najdeme několik typů, jež se liší jak vzhledem, tak nosností, rychlostí a dalšími vlastnostmi. Do vozidla můžou hráči naskakovat jednak v roli šoféra, který se věnuje celou cestu řízení, anebo spolujezdce (v jednom vozidle jich může být i více), který může za jízdy střílet. Cestování není nijak náročné a není třeba dávat nějaký extra pozor na náraz, neboť tímto způsobem vozidlo nezničíte. Naopak střelbou do pneumatik je možné prostřelit duši a vozidlo se tak stane hůř ovladatelným. Netuším proč, ale po nějakém čase se duše zase obnoví.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva U vozítek je zajímavé i to, že pořádná pecka do nádrže vyhodí automobil i s posádkou do povětří. Mám-li po pravdě zhodnotit ježdění v mapě, kterou nám autoři v demu poskytli, nevidím v něm vůbec žádný smysl krom toho, že se ze základny dostanu rychleji do místa, o které je třeba bojovat, čemuž hodně přispívá naprosto nevhodně zpracovaná mapa, víz dále.

 Pochybná mapa v demu
Onen mod, který v demu hrajeme, spočívá v tom, že uprostřed mapy je časový spínač, kterého je třeba se dotknout a on začně počítat čas vašemu týmu až do okamžiku, kdy se jej dotkne hráč soupeřův. Tím se přepne a začne počítat čas soupeři, tudíž se jedná o obdobu módu Domination v Unreal Tournamentu. Hra končí v momentě, kdy jeden z týmů takto nastřádá celkový čas 4 minuty. Abych byl upřímný, mapa v demu neni vůbec nápaditá a o to méně vhodná pro hru jako takovou. Časový spínač je ve čtvercové místnosti uprostřed mapy. Tato klíčová místnost (jakož i celá hra) vyniká tím, že je velice tmavá a tak poznat, jestli se někde někdo skrývá a potažmo ještě luštit, ke kterému týmu patří, je velice obtížné. Při hře s boty tak většinou lehnete, aniž tušíte, kdo a odkud vás sundal. Živí hráči pak buď mžourají, anebo pálí preventivně do míst, kde vidí jen něco ve tmě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Nůž jako bumerang
Tak, jak jsem se příliš nerozplýval nad modely hráčů, nebudu ani jásat v případě zbraní. Ty jsou zpracovány méně než průměrně a nezaujmou prakticky ničím krom toho, že zbytečně zabírají veliký kus obrazovky. Vlastně je zde jedna vychytávka, na kterou jsem už dlouho čekal, a tou je házení nožem. Pominu, že lze nožem mrsknout na hony daleko, ale odhozená kudla se sama po chvíli vrací do ruky a není potřeba ji sebrat. Jestli je to dobře či ne, nechám na vašem úsudku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Stejně tak granát mi přijde nevyladěný tím, že jej dokážete mrsknout přes lán mapy, což se pak odráží v tom, že se velice těžko granátem míří, čili odhaduje, kam vlastně půjde a kde vybuchne. Za zmínku stojí, že většina zbraní disponuje dvěma módy střelby. Čeho jsem si ještě všiml, je rozplizlý zaměřovací kurzor. To dobrému požitku ze hry taktéž nepřidá.

Jako každá týmová hra disponuje i Mobile Forces možností zadávat příkazy. Pro úplnost ještě uvedu, že výzbroj si nabíráte na začátku hry i při vašem zabití formou tzv. „loadoutu“, což je vlastně několika pozicemi omezený balík, kde každá zbraň či výstroj zabírá určitý počet pozic. Je pak čistě na vás, k čemu pozice využijete a jak se vybavíte.

 Velké zklamání
Abych byl upřímný, jsem demem Mobile Forces dost zklamaný. Nenašel jsem v něm nic, co by mě nějak zaujalo kromě několika nápadů v podobě vozítek, prostřelování pneumatik a házení nožem, které ale nejsou zpracovány tak, jak bych si představoval. Hra mi připomíná spíše nějaký volně šířený mod v ranném stadiu vývoje než komerční titul na prahu vydání. Ať se na hru dívám z pohledu grafiky, fyzikálního modelu, architektury a designu mapy, modelů hráčů či zbraní anebo i stránky zvukové, nevidím nikde nic zajímavého a vše mi navíc připadne nedotažené.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Projekt Mobile Forces mi podle tohoto dema přijde jako slátanina, kde se moc nepřemýšlelo nad tím, proč jaký prvek do něj zahrnout a jak jeho přítomnost vhodně herně využít. Hratelnost je pak v souladu s tím vším někde hodně pod průměrem a nevidím důvod u ní strávit delší čas a už vůbec ne za ni v obchodě zaplatit.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ona i informace, že finální hra bude čítat jedenáct (čili nic moc) map pro osm herních módů vyznívá tak, že se autoři s pilováním map, stejně jako se vším ostatním, vůbec nijak nepářou. Přeci jen udělat dobrou mapu pro jeden mod chce něco zcela jiného než pro jiný. Kde se výborně hraje CTF, se už zdaleka ne tak fajn jede týmový deathmatch, že? Když si tedy představím jedenáct univerzálních map pro osm modů, nemám k jejich kvalitě ani trochu důvěry. Řeknu rovnou, že nevěřím v nějakou větší nápravu, když datum vydání plné verze má být již letos na jaře.

Stáhněte si: Demo (42 MB)

 
Mickey Mouse
připravil: jd


 
 

Nejnovější články