Hard Reset je bytelná střílečka - můžete se přesvědčit v demu
zdroj: tisková zpráva

Hard Reset je bytelná střílečka - můžete se přesvědčit v demu

8. 9. 2011 10:57 | Dojmy z hraní | autor: Petr Poláček |

Polská střílečka Hard Reset v jednu chvíli překvapila. Využila letní okurkové sezóny a vtrhla do ní s oznámení, že už je skoro hotová a brzy vyjde (de facto za týden). Hráče se ale snažila utáhnout i na svůj proklamovaný příklon k old school hratelnosti v nově nablýskané grafice a paradoxně i na absenci multiplayeru, který vývojáři v rámci filozofie „když to nemůžeme udělat pořádně, nebudeme to dělat vůbec“ zcela vynechali.

Padlo dokonce i přirovnání k Doom, ale to už bylo trošku přes čáru. Ovšem jen do chvíle, než jsem Hard Reset nedávno rozehrál, hrál, hrál a po čtyřech rozsáhlých úrovních se odlepil. Včera vydané demo (stahujte ze Steamu, Strategy Informer, Gamers Hell) hry vám sice nabídne pouze část prvního levelu (jsou však docela dlouhé, na 20-30 minut určitě vystačí), ale záruku kvalitní zábavy vám na něj klidně dám, pokud počítáte s tím, že vás čeká jen a jen střílení s občasným sepnutím vypínače a hledáním „tajného“ kouta v lokaci. I když...

Pravda, systém zbraní, které si sami vybíráte/nakupujete za získané bodíky, budí příjemnou iluzi větší hloubky, ale ani v polovině hry jsem nepřišel na to, jaký je mezi dvěma zbraňovými systémy (mechanika, elektrika) praktický rozdíl. Stačí vybírat tak, abyste měli něco pro základní střelbu, něco se zónovou účinnosti, něco rychlého a slabého, a něco pomalého a účinného. S tímto jste na nejlepší cestě si Hard Reset užít, ale ne projít s prstem v nose.

zdroj: Archiv

Skoro 20 minut záběrů z hraní popisované demoverze

Nepřátelskou skvadru tvoří pouze roboti, ale je jich docela dost druhů, každý s různým stylem útoku. Na nějakou pokročilou AI zapomeňte. Obtížnost vytváří fakt, že roboti většinou přicházejí v dobře složených tlupách, kde se vzájemně svými útoky doplňují. Zatímco na vás zblízka doráží banda mixérů na kolečkách, ohrožuje vás z dálky střelbou pseudo-terminátor a do toho se na vás rozbíhá robot typu „nosorožec“, který ničí narážením.

Označit hratelnost Hard Reset v některých okamžicích za hektickou by bylo hrubé podceňování skutečnosti. Přesto se hra nikdy nezvrhne v serious-samovské peklo nekonečných vln nepřátel. Do boje můžete/musíte zapojit i prostředí, konkrétně elektrické výboje s chytře rozesetých automatů a jiných beden, které by se i mohly na ulicích futuristické metropole běžně válet. Boj tím někdy nabírá i mírně, velmi mírně taktický nádech a rozhodně je na pohled efektní.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Někdy vám bude chvilku trvat, než zjistíte ten jediný správný způsob, jak vlnu nepřátel rozmetat, ale to už k lineárním střílečkám patří. A určitě se budete často vracet a celou úroveň pojedete znovu, když na konci z klasického výčtu zjistíte, že jste vynechali skoro polovinu tajných skrýší. Taková blbost a pořád funguje.

Jen škoda, že zatímco hra samotná vypadá a hraje se výborně a deklamuje profesionalitu vývojářů na kilometry daleko, příběhové scénky jsou amatérsky hrozné. Tvůrci potřebovali šetřit, tak sáhli ke klasickými komiksovým slajdům. Rozhodnutí nekritizuju, ale jejich zpracování ano. Příběh u střílečky je až na desáté koleji a u Hard Reset ho tam také měli nechat a stlačit ho do dvou vět textu před misí a po ní. Prostě doporučuju cokoli příběhového odklikávat. Holt, vždycky je potřeba najít nějakou chybu, abyste pak vážení čtenáři byli spokojeni a neřekli, že nás zase někdo uplatil, i když by to vedle faktu, že Hard Reset dělal nezávislý tým, působilo jako oxymóron ;)

Nejnovější články