Autor:             Nukem Publikováno:  13. srpna 2001 |  
  Film         předlohou hry         Přiznám se, že o přípravách akční adventury From Dusk Till Dawn jsem toho         příliš nevěděl. Její tvůrci z francouzské firmy Gamesquad (otcem příběhu         hry je Hubert Chardot, tvůrce prvních tří dílů série Alone In The Dark         a The Devil Inside) se nechali inspirovat stejnojmenným, neméně akčním         filmem režiséra Roberta Rodrigueze. Tento nepříliš oslnivý snímek natočený         v roce 1996 těžil z hororové atmosféry točící se kolem upírů a stejně         tak tomu bude i ve hře. Hlavní hrdina hry je Seth Gecko (ve filmu představován         Georgem Clooneym, po jehož boku hrál i známý režisér Quentin Tarantino         a který ztvárnil Sethova bratra Ritchieho). Seth byl uvězněn za zločiny         svého bratra na vězeňské lodi Rising Sun levitující kdesi nad Zemí. Ta         je obsazena upířími monstry a míří na New Orelans. Na únik z lodi má Seth         72 hodin, během nichž se musí prostřílet skrz 20 pater vesmírného korábu.
          Před pár dny se na našich stránkách objevilo demo         k této hře a tak jsem si jej se zájmem stáhl a podíval se mu na zoubek.         Po nainstalování zabírá demo asi 72 MB místa. Co se týče nastavení, hra         zvládne rozlišení do 1024×768/16 bit, podporuje EAX, lze nastavit gama         korekce nezávisle pro všechny tři barvy apod. Ovládání je standardní kláveso-myšoidní,         jen mi nějak chybí skákání a dřep. Těžko říct, který časový úsek demo         ze hry představuje, ale skoro to vypadá na nějakou z prvních misí. Ovšem         mohu se mýlit, už jen třeba proto, že hrdina nastupuje s plnou výzbrojí.         Ale spíše autoři chtějí hráčům představit celou palebnou sílu hned od         začátku, soudě i podle maximálních zásob munice.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
   Samotné         dojmy ze hry         Takže Sethovým úkolem je dostat se do ovládacího centra. Průvodcem mu         bude jeden ze strážných, který má přístupové kódy ke všem dveřím a vy         mu budete takříkajíc krýt záda. I když zase příliš bedlivě nemusíte, protože         stejně nejde zabít. Během hry budete potkávat i jiné přeživší vězně či         personál věznice. Mnozí vám budou pomáhat, a na oplátku vy jim. V každé         misi by měl být pak dán jeden primární úkol s několika sekundárními úkoly.         Nevím, jakou část budou ve hře zabírat adventurní prvky, ale troufám si         tvrdit, že ne příliš velkou. Akce patrně značně převáží. Ze všech koutů         se na vás budou hrnout mutanti, mnohdy to i vypadá, že prostě vystoupí         ze zdi. Jindy se spustí ze stropu, nebo vylezou ventilační šachtou a rovnou         na vás. Občas se snaží vaším kulkám uhýbat, ale víceméně jde o hloupá         stvoření. Tedy alespoň ta základní - zombie(?). Snad o něco moudřejší         a mrštnější se zdají být upíři. Občas předvedou něco jako krytí se za         překážky, pak rychlý kotoul do strany a šup na vás. Roli zde určitě hraje         místo, kam příšery zasáhnete. Hlava a srdce, to jsou jejich nejslabší         články. Ovšem stane se, že ani po ustřelení hlavy se zombíka nezbavíte.         Ten pouze padne na zem a po chvíli mu doroste hlava nová (podobně jako         třeba ustřelené paže). V ten moment se naskýtá zajímavá možnost zabití         zombie. Použitím klávesy pro akci nad ležícím bezhlavým zombie vytáhne         Seth nůž a jedním úderem mu probodne srdce. Tím nejen že zombie zničí,         ale navíc si přidá pár bodíku ke zdraví. Jinak je třeba střílet a střílet,         dokud nepřátele nerozstřílíte na atomy. Po každé takové přestřelce pak         zbudou stěny doslova vymalované krví a dírami po kulkách, jež minuly cíl.         A přitom se ještě dlouho budou prázdnou místností ozývat Sethovy velmi         barvité komentáře, kterými si pomáhá během bitvy. To vše bude určitě pro         hráče znamenat jisté věkové omezení. Zbraní je v demu 9 (závěrečná obrazovka         dema se chlubí 12ti zbraněmi) - od elektrického paralyzéru, jehož kapacita         je nekonečná, přes automatické jedno i obouruční zbraně, brokovnici, plamenomet         až po granátomet, tedy nijak zvlášť překvapující arzenál, ale ani nijak         nevyvážený.  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
        Plusy         a minusy         Asi nejzajímavějším prvkem v této hře je možnost volit styl pohledu a         to buď pohled očima hrdniny, nebo pohled třetí osoby. Vzpomínám na vynikající         sérii Jedi Knight, kde pohled třetí osoby byl na mečové souboje naprosto         ideální. Nastavit si lze i typ zaměřovacího bodu. Kterémukoliv stylu pohledu         je možné přiřadit zaměřovací kříž či červený laserový paprsek nebo klidně         i oba dohromady. Mnohokrát jsem alternoval mezi oběma styly, ale žádný         nijak výrazně nepřevážil nad druhým. Pohled očima hrdiny poskytuje větší         přesnost při míření, avšak nemáte přehled, co se děje okolo vás, natož         za vašimi zády. Také chůze v tomto módu se mi zdála trochu prapodivně         kolísavá, jakoby Seth měl podpadky. Z pohledu třetí osoby se uvedené výhody         a nevýhody vzájemně zamění a snad i opilecká chůze je trochu více potlačena.         Druhým pozoruhodným prvkem je možnost několikastupňového zpomalení hry,         jenž má značně podobný efekt, jako Bullet Time ve hře Max Payne. Avšak         autoři tu rozhodně neopisovali, neboť ten byl k dispozici již v The Devil         Inside. Také zde dojde ke zpomalení scény a jsou vidět kulky. Navíc je         zpomalení neomezené a jak jsem uvedl, je možné jej stupňovat. Celkem jsou         k dispozici 4 stupně. Jelikož se ale volí pouze jednou klávesou, je nutné         projít všechny stupně, aby jste se dostali opět do základní rychlosti         hry.
          O 3D grafiku se stará vlastní engine "THEO" (rovněž použit ve         hře The Devil Inside). Ani ten nevybočuje příliš ze standardu dnešních         her. Obstojně je zpracováváno světlo a efekty s ním spojené, pohyby postav         jsou rovněž celkem dobré. Prostředí nehýří přílišnými detaily, ale možná         právě tato strohost podbarvuje atmosféru chladného ocelového korábu, kde         není pro zbytečnosti místo. Hodně mi to připomíná obdobně futuristický         Half Life. Zvuky zbraní, alespoň těch střelných jsou si dost podobné,         takové tlumené ne příliš výrazné. Adrenalinovou kulisu dotváří výše zmíněné         Sethovy peprné průpovídky.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
        Uvidíme          v září         Jinak předpokládám, že demo bylo vyrobeno z nějaké dřívější verze hry,         neboť se zde vyskytly chybičky. Jednak po přepnutím ze hry do prostředí         oken a zpět občas vypadly některé textury a informace o míře a barvě světla,         jednak po změně rozlišení v menu hry a pokusu o návrat do akce hra spadla.         Naštěstí jde rozlišení měnit v setupu před spuštěním samotné hry.Celkově nejsou mé dojmy z dema nijak hluboké.         Pokud bude chybět dobrý příběh a příslušná dávka logických hádanek, objeví         se v září na pultech prodejen jen další průměrná střílečka. Tak snad na         nás tvůrci chystají nějaké milé překvapení, které v demu nechtěli prozradit. 
 
 
 
  |