Autor: Mickey Mouse Publikováno: 28.května 2003 |
![]() ![]() ![]() Celkem šest povelů umístěných na klávesy F1 až F6 vám dovolí svolávat tým do sevřenějšího tvaru nebo naopak velet k vytvoření větších rozestupů. Dále lze zastavit tým, měnit základní formace, v nichž se skupinka při postupu udržuje, můžete zakázat střelbu a zavelet k přeskupení členů v rámci formace. Čili velice jednoduše tak máte přístup ke všemu potřebnému, není potřeba se šprtat hromadu povelů. Umístění na funkčních klávesách je navíc praktické, díky čemuž je celý způsob komunikace velice efektivní a zvládnete jej využívat raz dva. Užitečné je i volání spoluhráčů, když upozorňují, že přebíjejí zbraň anebo jejich křik při kontaktu s nepřítelem. ![]() Po tréninku najdete v demu i jednu ostrou misi, odehrávající se na ostrůvku obsazeném nepřáteli. V ní máte za úkol najít a získat důležitá data, která se někde na ostrově zatoulala a je potřeba je získat zpět. Mise začíná na palubě vesmírné lodi, která vás dopraví na ostrov a už po cestě dostanete šanci si své další putování trochu usnadnit. Tato možnost spočívá v rozstřílení radarového systému, které když se vám povede, nebude nepřítel včas o vašem příletu alarmován a tudíž se na vás nevyrojí hned po přistání. Myslím, že to je zábavné zpestření a přejme si, ať je podobných momentů v plné hře víc. Další důležitý poznatek se týká rozsáhlosti misí. Nepůjde o žádnou fofrovku, kdy někam naběhnete a do pěti minut je vymalováno. Je na vás, zda budete postupovat v poklusu a cestou kosit vše co se pohne, anebo zvolíte postup taktičtější s využitím dalekohledu a ostřelovače. Ten může včas zlikvidovat nepřátelské hlídky, obsluhy kanónů a jim podobnou verbež, která hlídá stěžejní místa mapy a pokud se do jejich palby dostanete, bude to sakramentsky bolet. Na tomto místě se sluší dodat, že jsem nikde v demu nenašel možnost průběžného ukládání, což je u tak rozsáhlých misí celkem překvapivé zjištění svědčící o snaze přimět hráče k opatrnosti. Doplním, že misi lze dokončit i s jediným přeživším členem týmu, takže zabitím některého ze spoluhráčů (včetně vás) hra nekončí, ale jede se až do poslední kapky krve. ![]() ![]() ![]() HUD a mapa Obrazovka neboli HUD na sobě nese několik důležitých ukazatelů, k nimž kromě tradičního záměřovacího kurzoru a indikátoru munice patří i stav vašich spoluhráčů, týmové povely a aktuální formace, v níž se vaše jednotka nachází. Navíc zde najdeme i mapku levelu s možností přibližování pohledu v několika úrovních a rovněž jakýsi kompas (jde volitelně pomocí klávesy vypnout), jenž krom světových stran signalizuje i směru k waypointu, na který se aktuálně máte za úkol dopravit. Pokud se navíc na waypoint přímo v mapě podíváte, naleznete i informaci o tom, jak je od vás vzdálen. ![]() Audiovizuální zpracování Střílečku Breed pohání engine Mercury, o kterém autoři tvrdí, že vám ukáže věci, o kterých se vám ani nezdálo. Nevím, vlastní úsudek si udělejte třeba z obrázků u tohoto článku. Osobně žádnou pecku v Mercury nespatřuji, čímž nechci říct ani opak, tedy že by byl Breed škaredý. Přijde mi to na takový slušný standard, který se v dnešních hrách objevuje. Samozřejmě je potřeba brát v úvahu i velikost venkovních lokací a jim uzpůsobené polygony tak, aby se hra dala na současných strojích provozovat. Rovněž zvukovou stránku hry bych zařadil k průměru, který nijak neoslní, ale ani nebude třeba se nad ním ušklíbat. Hrdelní chrapot instruktora jsem v úvodu překousnul a dále už mě nic nepřekvapovalo. Multiplayer až v plné verzi Jednou ze slibovaných součástí plné verze Breed má být i hutný multiplayer, který si bohužel v demu zatím nijak nevyzkoušíte. Měl by obsahovat kromě známých deathmatchových modů a CTF i další, zatím ale blíže nespecifikované typy her. V nich - stejně jako v singlu - budete krom běhání po svých moci používat různá vozítka i vznášedla, a to nejen k přesunu, ale půjde využít i jejich zbraňových systémů ke škádlení nepřítele. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů K jiným slibovaným prvkům patří zasazení hry jak do interiérů, tak do rozsáhlých exteriérů, což dokazuje i mise v demu. Ze zbraní bude dostupný různorodý materál od automatických pušek přes granáto i raketomety, ostřelovačky s možností zoomu a další zbraně od lehkých až po těžší kalibry, vesměs vybavené dvěma módy pro střelbu. Konkrétní modely nemá cenu jmenovat, protože když třeba napíšu, že ve hře najdete sniperku LZ-20, nikomu to nic neřekne. Spíš stojí za zmínku hra na zásahové zóny, respektive na headshoty a zbytek těla. Verdikt koncem léta Ukončit mé první dojmy z hraní dema bych chtěl stručným shrnutím. Breed vypadá na poměrně vydařený titul, který osloví především akčněji zaměřené publikum. Určitě ve hře nehledejte nějaké hlubší prvky chování zbraní, vliv na pohyb a polohu střílejícího apod. Ke kladům zatím řadím rozsáhlost misí a týmovou souhru s možností přepínat mezi hráči různých profesí. Zatím bych hře vytkl pouze mapku, která by mohla být zpracována poněkud účelněji. ![]() Stáhněte si: Singleplayer demo, Video, E3 2002 trailer, Video #2, Trailer Související články: Novinky |
Mickey Mouse | |
autorovi je 34 let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru (všechny články autora) |