Autor: Mickey Mouse Publikováno: 21.srpna 2002 |
![]() ![]() ![]() Obdobná situace je k vidění i nad samotným ostrovem, kde letadla krouží v cyklických náletech, honí se a střílí po sobě navzájem. Srážky ve vzduchu i o pevninu při nezvládnutém manévru nejsou nijak ojedinělé. Z hořících letadel skáčou zmatení piloti a rozevírají padáky, které jsou jejich poslední nadějí na záchranu a v dané chvíli je jedno, že dopadnou třeba do moře a budou muset k ostrovu či na loď doplavat. Z moře k pevnině míří po vlnách transportní rychlé čluny přivážející živé posily. Proti nim bývá dobrou obranou kulometné nebo dělostřelecké otočné stanoviště, vybudované na vhodném místě na pobřeží. ![]() Úchvatná japonština Dále můžu jen pokračovat v chválozpěvu. Úplně mě dostalo třeba mluvení jednotek ve svém rodném jazyce. Ještě jsem to neřekl, ale v demu proti sobě bojují Američané proti Japoncům. Samozřejmě, že jsem okamžitě nastoupil za Japonsko a když jsem uslyšel první rozkazy v jejich jazyce, byl jsem v sedmém nebi (suchaři si mohou zapnout namísto skvělé asijštiny angličtinu). ![]() ![]() ![]() Většině jich doteď nerozumím, ale už třeba bezpečně vím, že pokřik „Tyčka hó“ znamená, že jsme dobyli vlajku. Těžko asi popíšu ten pocit, který se mě zmocní při každém zaslechnutí známého povelu, jenž už umím ke konkrétní akci přiřadit. Ještě před pár dny jsem japonsky neuměl ani ň, a dnes bych mohl pomalu velet jejich armádě :) Praktická lišta s povely V souvislosti s tím vzpomenu další dle mého velice užitečnou a praktickou věc, a tou je zobrazení ikon s povely a jejich klávesami v horní části obrazovky. V duchu celého konceptu hry je to zpracováno velmi pěkně a účelně. Vzhledem k tomu, že je povelů poměrně hodně, jsou rozděleny do skupiny, jež se aktivují funkčními klávesami. Ty jsou zobrazeny se stručným a jasným popiskem. Po stisknutí příslušné klávesy se nabídne sada příkazů, které do zvolené skupiny spadají a opět jsou všechny stručně a názorně popsány včetně malé ikonky a klávesy pro aktivaci. Velice to pomáhá a podporuje tento typ komunikace - věřím, že díky tomu ji bude používat mnohem více hráčů než dosud. Je to znát i na bitevním poli, kde se to povely a rozkazy jen hemží. Rozdíl mezi "hurá stylem" a koordinovanou hrou poznáte během chvíle na skóre. ![]() ![]() ![]() Conquest mód aneb boj nejen o vlajky Bitva - jak už jsem naznačil - je vedena o podkovovitý ostrov, který je rozdělěn na několik teritorií, označených vlajkami. Zajímavý a velice chytlavý je hned úvod, kdy Američané osidlují ostrovní pevninu a japonské jednotky se všechny objevují na lodích tvořících malou flotilu, vzdálenou na dohled (a taky dostřel) od pevniny. Jejich prvním úkolem je dostat se na ostrov a dobýt první vlajku. ![]() Země - voda - vzduch Vraťme se k začátku bitvy do japonských řad, kde je co nejrychleji nutné se rozmístit do letadel, křižníků nebo člunů, a vydat se dobývat pevninu. Letouny začínají rychle opouštět palubu letadlové lodi (jsou i dvousedadlové, kde kromě pilota je vzadu i kulometčík), bitevní lodě obeplouvají ostrov a pálí na něj z kanónů, a čluny s vojskem míří co nejrychleji k pobřeží ve snaze co možná nejdřív dosáhnout břehu. ![]() ![]() ![]() Američané naproti tomu musí rychle obsadit střílny v místech, kde se chystá soupeř vylodit. Rovněž jde o to dostat aspoň pár svých letadel do vzduchu. Je nutné se jimi snažit přivodit soupeři co nejvíce ztrát ještě předtím, než dorazí k pevnině a obtěžovat jeho křižníky. Šikovné ovládání Obrovským kladem hry je její šikovné ovládání, které není navzdory obrovské rozmanitosti nijak složité a každý jej velice rychle vstřebá. Jediné, co mně osobně dosud dělá problémy, je řízení letadla. Ale ty kousky, které jsem viděl v bitvách od jiných pilotů, zaslouží často metál. Koordinované útoky, vzdušné souboje, opakované kruhové nálety jak na křižníky, tak na pevninu - to vše budí dojem opravdové bitvy. Krása akcí je dána tím, že se doopravdy neumírá a je možné obdivovat taktiky a umění jednotlivců i koordinovaných skupinek, aniž byste tím někomu skutečně ublížili. Bitvy jsou prostě jako řemen a tak to má být. Mapa je velká tak akorát, takže odpadá zdlouhavé poletování hluchými místy k linii fronty, ale zároveň oceníte možnost se přesunout rychleji třeba jeepem. Po vašem zabití můžete nastavit, v kterém místě se chcete v mapě objevit. Tento výběr je ale determinován tím, jak si váš tým vede a která území právě ovládá. ![]() ![]() ![]() Hra na profese Na hře hodnotím velice kladně i grafické zpracování, které je velice hezké, aniž by se jednalo o nějaký chrlič polygonů. Battlefield 1942 tak vypadá na pohled krásně a zároveň nebudete muset k jejímu hraní koupit nový počítač. Snad pro úplnost alespoň znovu zmíním i povolání, která ve hře můžete své postavě přiřadit. Těmi jsou scout (sniperka), assault (samopal), anti-tank (protitanková roura), medic a engineer. Navíc je tu možnost po padlém hráči sebrat výstroj a vyměnit ji za svoji stávající. Povolání mají něco do sebe a speciální schopnosti hráčů skutečně můžete účinně využívat. ![]() Plná verze už v září Hru mohu jedině doporučit. Jediné, co mi trochu vadí, jsou srážky vozidel, kdy dojde při nárazu k výbuchu obou, a to i v případě, že se srazí lehký jeep s opancéřovaným monstrem. Jako výborný nápad se mi jeví některé zajímavé možnosti nastavení hry - třeba poměr soupeřících jednotek, čímž můžete každou hru ušít na míru konkrétním hráčům a podle jejich schopností ji vybalancovat tak, abyste si co nejlépe zahráli. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Za zmínku stojí připomenutí, že finální hra je již gold, čili je hotová matrice, podle níž se hra už začne lisovat. Termín vydání je stanoven na září a nemělo by dojít k žádným dalším skluzům - více informací se dočtete v této novince z pondělí. Stáhněte si: Singleplayer nebo multiplayer demo (139 MB nebo 131 MB), Trailer (4,5 MB), E3 trailer (6 MB), Trailer & video (3,5 MB a 3 MB), Video (2 MB) Související články: První dojmy ze singleplayer dema (7/2002), Preview (4/2002), Novinky |
Mickey Mouse připravil: jd |