Autor: Jan Rod Publikováno: 15.března 2006 | Verze hry: neveřejná MP beta Doba testování: pár týdnů |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Třídy jsou vždy pouze čtyři – bojovnická, opravářská/léčitelská, velitelská a agentská. Ano, jmenují se pokaždé jinak, ale to je pouze svrchní nálepka, pod níž se nic jiného neskrývá. To je v dnešní době přeci jen trochu málo, porovnáme-li AA třeba se současnou jedničkou na poli MMORPG World of Warcraft. ![]() Všechny tři frakce stojí v konfliktu proti sobě a snaží se nad druhými získat nadvládu a pokořit je, protože (jak tomu již ve válkách bývá) se domnívají, že pro všechny na poničeném světě není místo. Detaily o příběhu si můžete přečíst na homepage, kde je detailní popis všech událostí, které vedly k současnému stavu herního světa. V samotné hře zatím žádné příběhové uvedení není. V posledním updatu sice přibylo kratičké intro, nicméně to uvedením do příběhu rozhodně není, spíš jde o adrenalinové lákadlo na hru. Můj vůz, můj hrad Jakmile zvládnete výběr rasy a třídy, přichází klíčový okamžik – výběr vozu. Ten je opravdu lahůdkou pro každého milovníka aut, která vypadají na něco mezi Mad Maxem a Fast & Furious. Každá skupina má svůj specifický design – lidé klasický čistý a řekl bych „nejnormálnější“ vzhledem k vzezření aut dneška. Biomeci zato disponují masivními, na první pohled otřískanými koráby, které mne zaujaly natolik, že jsem jim podřídil volbu rasy. Mutanti pak mají takové subtilní, nijak specifická vozítka. ![]() ![]() ![]() Samozřejmě, že postupem času budete moci vozidla nejen upgradovat, ale dokonce je i měnit nebo jich mít více. Vývojáři na fórech ukazují dokonce takové vychytávky, jako jsou přebudované školní autobusy či karoserie ve stylu WV brouk – nicméně ve hře jsem zatím nic podobného nezahlédl. Buď se k těmto pokročilejším vozům zatím nikdo nepropracoval nebo ještě nejsou do hry implementovány. Vylaďujeme své autíčko ![]() Řidič, tedy váš charakter přímo, má také své dovednosti a umy, které je možné postupně vylevelovat. Není rozdíl mezi tím, zda-li po nasbírání potřebné sumy zkušeností vzroste úroveň vozidlu, nebo řidiči - vzroste totiž oběma. Dovednosti se pro každou rasu liší, nicméně mám podezření, že opět budou velmi vyrovnané a navzájem ekvivalentní. A čeho že se týkají? Samozřejmě záleží na povolání, třeba inženýr dokáže postupem času opravovat vozy v bitvě lépe a lépe, velitel má důkladnější možnosti kontroly nejen nad hráči, ale i nad další svěřenou bojovou technikou (opět odlišné podle rasové příslušnosti – roboti a podobně). ![]() ![]() ![]() Pohádka o slepičce a kohoutkovi Jelikož tu stále mluvíme o levelování a zkušenostech, musíme si také něco říci o tom, jak je získat. Tak jako asi ve všech onlinovkách, i tady se to děje především plněním misí a zneškodňováním protivníků. Systém misí je takový standardní. Většinou jde, v závislosti na vašem povolání, o zabíjení určitého počtu jistých „potvor“, případně o shánění daného počtu nějakých předmětů a podobně. Takže nic převratného, alespoň na nižších úrovních, kam je možné se během kratších herních seancí dostat. Uvidíme, zda-li později v plné verzi budou nějaké větší mise pro více lidí v týmu, třeba napadání konvojů, případně další lahůdky. ![]() Ekonomika hry V tomto ranném stadiu moc rozpoznatelná není, protože ani hráčů není příliš. Za zmínku snad stojí pouze peněžní systém, který je barvitě popsán a vystavěn na příběhových událostech. V post-apokalyptickém světě již nejsou banky a podobně, do hry tedy vstupují různé náhražky starých peněz, ale i bankovky, jak je známe, nějakým způsobem přežívají. Všechny tyto „reklamní“ řečičky okolo jdou však stranou – pro hráče se nic nemění, stále existuje kolonka ukazující stav jeho účtu/kapes, čili sumu za kterou může nakupovat. Na druhou stranu je od scénáristů pěkné, že si dali práci a celý svět takto propracovali, za to je musíme pochválit. Když máte zrovna náladu na čtení, stačí se položit do těchto vyprávění a je to jako četba poměrně dobrého scifi románu, s tou výhodou, že si ho můžete také zahrát. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Zbývá nám zběžně probrat další vlastnosti Auto Assaultu. Tou nejznatelnější a nejzajímavější je implementace reálné fyziky skrze Havok engine – domnívám se, že v onlinovkách to je jeho premiéra. Zaujala mne také kvalitní grafika, která vytváří spolu s dobrým ozvučením opravdu dobrý dojem a atmosféru (ostatně těmto aspektům jsem se věnoval více v článku, který je v aktuálním GameStaru - tímto vám ho doporučuji :) ![]() Stáhněte si: Trailery... Související články: Novinky |
Jan Rod | |
autorovi je 24 let a studuje na UK sociologii; pro různé herní magazíny píše od roku 2000; nejraději má scifi / cyberpunk RPG a akční hry; poslouchá elektronickou hudbu; drtivou většinu volného času se věnuje Kendó |