Zrádcem v multiplayeru Kane and Lynch
zdroj: tisková zpráva

Zrádcem v multiplayeru Kane and Lynch

11. 10. 2007 9:09 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Až při dělení lupu po týmovém přepadení banky se ukáže povaha virtuálního přítelíčka, klíčový faktor zdejšího egoistického úspěchu.

Nejnovější spolupráce IO Interactive a Eidosu – listopadový PC/PS3/X360 projekt Kane & Lynch – zde byl mnohokrát řádně propírán, až na jediný prvek: hru více hráčů. Ta se velmi věrohodně tváří býti více než kdy jindy závislá na týmové spolupráci, ale je to právě zrada virtuálního přítelíčka, která bude klíčovým faktorem lehce egoistického úspěchu.

Standardní akce v módu Fragile Alliance začne přepadením banky (či jiného cenného objektu zájmu) hlídané AI protivníky, což je přesně ta část, kde je potřeba nanejvýš spolupracovat s ostatními lapky. Kořist se rozdělí rovnoměrně mezi přeživší (můžete hrát až v osmi lidech) a to je právě jádro pudla. Při rovnoměrném dělení dolárků by byly statistiky zlodějů o ničem, takže pár kulek do zad jednoho nebo dvou prchajících kolegů jistě přijde vhod - zrada je zcela určitě druhé jméno týmové hry v Kane & Lynch.

Peníze z onoho lupu následně budou na mapě rozmístěny vesměs náhodně a záleží jen na vaší šikovnosti, kolik si jich ve své zranitelné chvilce dovedete nahrabat, aniž by vás lehce odkráglovala AI nebo ještě hůře „kamarád“. Tyto peníze lze samozřejmě rozumně prošustrovat za lepší vybavení (zbraně, ochranné štíty, granátky… - vše distribuováno ve speciálních zlodějských balíčcích) pro kola příští. Po zuby vyzbrojená prasátka z čela statistik samozřejmě mohou na zpáteční cestě čekat nadměrné pletky s kumpány. Jste-li během akce jakkoli zabiti, respawnujete se na druhé straně barikády jako policista, a přestože nemůžete vůbec nic ukrást, hra s vámi stále počítá při dělení kořisti. Na třetí respawn rovnou zapomeňte, třetí šance se v K&L zkrátka nedává.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zlé nedobré zrádcovství, ať už z důvodu prosté sebeobrany nebo „přirozené redukce“ kvůli dělbě kořisti, má i své stinné stránky. Kolegové budou o vašem chování vizuálně velmi dobře informováni, což – na rozdíl od svého svědomí – zkrátka neobejdete :) Aby IO přileli trochu oleje pod již tak slušna bublající kotel, nabídne Kane&Lynch velmi zajímavé bonusy za popravu nehodného parťáka, který na vás poslal smrtku v posledním kole.

Hledali jste v předchozích řádcích marně zmínku o vybalancovanosti? Každý takový level zpravidla končí před budovou, kde čas od času krouží AI kolega s dodávkou. Naneštěstí se zároveň jedná o respawnovací bod zesnulých kolegů, nyní policistů… Celý akt zrady není vůbec jednoduchý a švindlovat tedy rozhodně bude třeba s mírou a často i proti vrozené síle škodolibosti, protože ne vždy vám smrt bližního svého pomůže. Zubatá s kosou je v tomto multiplayeru extrémně vrtošivá a zdá se, že spíše než s mocným spurtem tady více než kdy jindy uspějete s mozkem Hannibala Lectera a citem umět v celé špinavosti dlouhodobě chodit…

Spletitý systém zrady a spolupráce vypadá nesmírně svěží, ale zároveň nesmírně křehce a odhadovat jeho dlouhodobou (ne)funkčnost je myslím drzejší než věštit budoucnost z kávové sedliny. Více než kdy jindy nezbývá než doufat, protože našlápnuto mají zkušení tvůrci více než dobře – přes klasický umírněný deathmatch apod. už cesta slávy pěkných pár let nevede. Zamrzí jen to, že hlavní příběh Kane & Lynch nepůjde hrát kooperativně online (jako to dovoluje třeba Halo 3 nebo Army of Two).
zdroj: IGN

jester

Nejnovější články