Autor: Laku Publikováno: 19.března 2008 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() I v tomto otevřeném světě nastanou situace, kdy nebudete moci svého svěřence přímo ovládat. Těmto typům budov vývojáři říkají „rabbits hole“, tedy jakési černé díry, kde Simík zmizí dovnitř bez toho, aniž byste jej následovali. Za všechny jmenujme zaměstnání. Navštívíte-li sídlo své zaměstnávající společnosti, tak ztratíte kontrolu nad ovládáním. To prý jednoduše z toho důvodu, že hraní by v této fázi bylo až příliš nudné. ![]() ![]() ![]() Druhým typem budov jsou veřejná místa – plná lidí a života. Příkladem jmenujme parky, kavárny či bazén. Navštívit budete moci také ostatní rodiny: za předpokladu, že vás pozvou dále. Nové pojetí jednotného sousedství otvírá velký prostor pro případné datadisky. Rod Humble dokonce přiznal, že určitě přijdou... nicméně při vývoji se tím nezabývají a snaží v první řadě zdárně dokončit vývoj základní hry. My si o tom můžeme myslet své :) Inovovaný herní systém Další cíl vývojářů směřoval k nutnosti zjednodušení systému každodenního života Simů. Určitě dobře znáte nekonečný každodenní rituál neustálého uspokojování základních potřeb.... V Sims 3 by již neměly hlavní roli hrát jen a pouze zmiňované potřeby, ale také zbrusu nový systém nálad. ![]() ![]() ![]() Důsledkem něho dojde k zredukování současných osmi základních potřeb na tři + ukazatel „stress vs. zábava“. O neméně důležitou emocionální složku se pak postará právě zmíněný nový systém. Veškeré okolní podněty totiž budou vašeho Simíka nějakým způsobem ovlivňovat. Například deštivé počasí, smrt blízkého příbuzného apod. Některé nepříjemné události ovlivní vaši postavičku třeba na celý týden, jiné odbouráte téměř hned., tak jako ve skutečném životě. Asi nebudete příliš překvapeni, že umělá inteligence, pohyby a mimika doznají řádného vylepšení. Zajímavější však bude uvést si některé konkrétní projevy a důsledky těchto frází. Simové by měli mít povědomí o tom, co je vhodné a co naopak nevhodné – například, že při návštěvě se nesluší sedat na cizí postel. Zároveň jejich chování bude zásadně ovlivňovat jejich charakter (viz dále). Třeba takový Sim nesnášející TV se jen velmi těžko snese v jedné místnosti s televizním povalečem. ![]() ![]() ![]() Další nová vychytávka zvaná Sny a sliby (Dreams and Promises) nahradí aspiraci a obavy. Zatímco dříve byly „cíle“ generovány pouze na základě zvolené aspirace, tak nyní se budou utvářet průběžně během hraní, v závislosti na situacích. Třeba potkáte na ulici sličnou dívku a vaše postava zatouží po seznámení... A heleme se, poblouznění se přemění na touhu po setkání. Rázem se zrodil krátkodobý smysl života. Ten dlouhodobějšího rázu určitě zažije každý správný potomek, kterému jeho rodiče v mládí pořídí nějakou "hračičku". Aneb obdarujte hvězdářským dalekohledem malého Sima a zrodí se životní sen stát se astronautem. World of Simscraft? Možná vás při čtení předchozích odstavců napadlo, že by nebylo špatné hrát v jednom světě s ostatními hráči. Toho se však minimálně v základních The Sims 3 určitě nedočkáme. Nový díl bude opět zaměřen čistě na hru jednoho hráče. Nicméně, těšit se prý můžeme na RPG prvky ovlivňující vývoj našich digitálních svěřenců. „Přidali jsme mechanismus podobný buffům z World of Warcraft,“ upozorňuje hlavní designér Matt Brown. Tedy mechanismus questů ve stylu MMORPG, za jejichž úspěšné plnění budete odměňováni různými pozitivními bonusy. Součástí hry bude také inventář. Aneb co je doma, to se počítá. Seženete si, dejme tomu třeba, ingredience pro jedinečné jídlo. Předěláváme domácnost Asi nemusím připomínat, že ohromný důraz bude opět kladen na komunitu. Právě komunita (4 miliony aktivních účtů na Sims exChange) je hlavním důvodem úspěchu celé série. Každý, kdo pronikne hlouběji do světa Simíků, zatouží po nových objektech. To si tvůrci dobře uvědomují, a proto tomuto aspektu od začátku věnují velkou pozornost. Bude možné editovat přímo ve hře, nač jen pomyslíte, a u úpravy např. nábytku, tapet, oblečení a podobných věcí očekávejte výraznou proměnu oproti dřívějšku. ![]() ![]() ![]() Nebudete se muset spoléhat na externí nástroje ani ovládat grafické editory – spousta věcí půjde upravovat přímo ve hře. Vzory a materiály objektů budou snadno přenositelné mezi různými výtvory. Jednoduše je myší přetáhnete ze své oblíbené pohovky třeba na ledničku. Materiál si zjednodušeně můžete představit jako texturu a vzor jako doplňující průhlednou samolepku. Na obrázku si také všimněte šikmo rozmístěného nábytku nebo předmětů postavených blízko u sebe (např. lampička hned vedle křesla). Usnadněno bude také samotné sdílení uživatelského obsahu, od čehož Lze čekat podobný systém, jaký se chystá pro Spore - tedy velmi úzké provázání obsahu vytvářeného hráči mezi samotnou hrou a webem. Formujeme osobnost „Aspektem The Sims 3, který mě vždy ohromí, je kompletně přepracovaný, velmi realistický editor tvorby postav. Hráč má opravdu velkou svobodu v tvorbě Simů. Je to snadné a velice zábavné,“ říká o předělaném CAS editoru a přidružených vlastnostech Ben Bell. Už jsem zmiňoval, že ledacos bude zase o kus dotaženo k dokonalosti a to nejen po stránce vizuální. Dokonalejší zaoblené tváře s procítěným výrazem tak nebudou jedinou proměnou v procesu vzniku Simů. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Přepracován bude rovněž přístup k „tvorbě osobnosti“. Zatímco v Sims 2 se přiřazovaly body k jednotlivým charakteristikám, což nemělo na hru téměř žádný dopad, tak ve trojce vdechnete svým digitálním postavičkám duši prostřednictvím tzv. rysů (Trails). Jednoduše jim přiřadíte pětici určitých nálepek s popiskem, který nejvíce vystihne jejich charakter. K dispozici bude údajne kolem 80 štítků. Některé se budou vzájemně vylučovat. Je dost nepravděpodobné, aby dábelský Simík byl zároveň učiněným svatouškem. Na vzájemné negaci se tu dokonce bude stavět - do značné míry totiž ovlivní vzájemnou snášenlivost při hraní. ![]() ![]() ![]() Očekávat můžete nejen všelijaké osobnostní vlastnosti (hravý, vtipný, charismatický, dětský, přátelský, výřečný, plachý...), ale také nálepky jako třeba Milovník pizzy, Denní spáč, Workaholik či Vegan. V souvislosti s fyzickými propozicemi bude nově možné nastavit tloušťku, výšku a muskulaturu. Nebude tedy ojedinělím jevem, když narazíte na pořádně tlustého jedince nebo pořádně vychrtlého svalovce (obrázek). Smícháte-li všechny osobnostní rysy, dostanete 700 milionů možných kombinací.
The Sims 3 vyjdou někdy příští rok (dříve se mluvilo o jaru, dnešní tisková zpráva bližší období 2009 nespecifikovala) pro PC. O případných konzolových verzích zatím ani slovo. Zdroje: Games for Windows, PC Gamer, fanstránky, homepage, vlastní a další Související články: Novinky o The Sims 3, Vše o dosavadní sérii The Sims |
Laku | |
autor se zajímá především o webdesign a moderní internetové trendy.V součastnosti je plně zaměstnáván studiem Softwareových technologií a managementu na ČVUT. Ve svém volném čase spravuje fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí na HotGames.cz |