Nový svět Star Treku? Star Trek: New Worlds je 3D realtime strategie, kterou vyvíjí Binary Asylum a distribuci bude zajišťovat firma Interplay. Vydání hry by se mělo uskutečnit koncem tohoto roku, ale v tomto odvětví není žádné datum jisté a kdoví co se ještě může stát. Hra se odehrává v roce 2292, tedy hned po událostech z Star Trek V: The Final Frontier. Základní dějová linie je následující: Romulané mají zase něco za lubem a testují hluboko v neutrální zoně nezákonné zbraně. „Projekt Shiva“ je krycí název pro jednu testovanou výbušninu v tomto pásmu.
Během prvního zkušebního pokusu nejen že Klingonská loď tento pokus zmaří, ale také loď Romulanů, která tyto testy prováděla, zajme. Klingoňané dorazí, jak už bývá zvykem, pozdě a ohromná exploze způsobí vznik meziprostorové štěrbiny. Jakmile jsou senzory a detektory Romulanské lodě opět v provozu, posádka pochopí, že se před nimi otevřel zcela nový planetární systém a pokusí se o nových světech informovat svůj Senát. Jak Star Fleet Command, tak i Klingon High Council zachytí tuto zprávu a všechny tři strany se snaží co nejrychleji ovládnout světy, které byly pokřtěny jako „Tabula Rasa“. A jak postupně hráč prochází hrou, tak se dozvídá více o historii tohoto světa, o krvavých válkách apod.
3D provedení - cesta budoucnosti :) Star Trek: New Worlds se bude lišit od spousty dnešních realtimových strategií tím, že bude skutečně plně v 3D. Nejvíce současných her má pevně umístěnou kameru a tak je musíte hrát zpravidla z isometrického pohledu. Plně 3D hra umožňuje mnohem více. Fixovat pohled kamery na určitý předmět či jednotku, ale stejně tak rotovat kamerou dle libosti podle všech os, zoomovat tam i zpět a další.
V orientaci ve 3D světe pomáhají hráči tři hlavní menu. Informační, komunikační a tricorder menu. Tyto menu se sami skrývají, což znamená, že informace v nich jsou stále zobrazené, ale pokud se nad nimi nenachází kurzor, tak se zprůhlední a nepřekážejí ve výhledu. Rovněž je zde ale možnost nastavit si stálou viditelnost menu, nebo naopak je trvale skrýt. Pro pohyb ve 3D prostoru bude také hráč potřebovat obě tlačítka myši a kurzorové klávesy.
A hra sama o sobě? Hned na začátku hry si můžete vybrat budete-li hrát za Federaci, Romulany, či Klingony. Každá rasa obsahuje 14 misí, což nám celkem dává misí 42. Aby se nestalo, že budete hrát u každé rasy ty stejné mise, tak každá ze stran má v té dané lokaci jiný úkol. Například na jednu z planet chce federace umístit svoji novou základnu, Klingoni ji naopak chtějí zničit a Romulané zajmout a tím získat další technologie.
Takže v roli Federace byste museli neustále odrážet útoky Klingonů a Romulanů a během toho postavit základnu. V kůži Romulanů zase zničit Klingony, ale uchránit základnu Federace a pak ji obsadit a jako Klingon se prostě vyřádíte a zničíte na co přijdete. To dodává každé rase na všechny mise jiný pohled a navíc jak budete postupovat dál, tak narazíte i na speciální mise pro tu určitou rasu.
Během mise navíc budete muset dodržovat určitá pravidla, protože Federace se musí řídit Nejvyšší direktivou, Klingoni uznávají čestnost (a zabíjení neozbrojených civilistů není zrovna čestné) a Romulani… dobře v jejich případě můžete dělat prakticky vše, protože oni dělají vždy něco bezdůvodně. Tato omezení by mohla přinést do hry nečekané zvraty a zajímavé změny v taktickém uvažování.
Každá rasa bude mít k dispozici okolo 28 jednotek. To zahrnuje dělníky v koloniích, budovy, mobilní jednotky a další. Jednotky budou směsicí dělníka, specializovaných jednotek, obranných i útočných plavidel. Některé budou všeobecně známé, ale některé možná ani těm neskalnějším fanouškům Star Treku.
Rozmanitost jednotlivých stran je ještě umocněna jejich různými technologiemi. Federace může třeba používat pohyblivých štítových generátorů a stejně tak Klingoni i Romulané mají své specifické technologie.
Ve Star Trek New Worlds budete mít rovněž k dispozici speciální inženýry, doktory a další. Pokud pošlete inženýra do továrny vyrábějící vozidla apod., tak se jednotky budou vyrábět rychleji. Pokud tam dáte doktora, tak se samozřejmě nic nestane, ale jeho přítomnost v lékařské laboratoři pomůže k vytvoření nových uzdravovacích objektů.
Jak budete postupně procházet hrou, tak vaše jednotky budou získávat zkušenosti a budou pro vás více a více cennější. Bohužel, jestliže bude zničena nějaká vaše budova ve které se nachází například jeden z vašich nejlepších inženýrů, tak on bude pochopitelně zničen s ní. To znamená, že tyto ochrana těchto jednotek vyžaduje nejvyšší prioritu.
Ještě než bude Star Trek:New World v prodeji, tak bude také přidán multiplayer. Hra bude podporovat hraní jak přes TCP/IP, tak i přes IPX. Obsahovat bude standartní deathmatch, kdy může hrát až šest lidí najednou a to jak každý proti každému, tak rasa proti rase. V druhém módu budete hrát klasickou kampaň jako v single playeru, ale za všechny zúčastněné strany budou hrát samotní hráči. To přinese do hry mnohem zajímavější události, než když jste hráli jen proti počítači.
Co říct závěrem? Hra má všechny aspekty stát se klasikou. Jestliže interface a pohyb ve 3D bude aspoň tak báječný jako v HomeWorldu, tak by se mohlo jednat o skutečnou bombu, ale konečný verdikt budeme moci vyslovi, až se hra dostane na trh a my si ji budeme moci konečně zahrát.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|