Stalker: Shadow of Chernobyl - je to boj
zdroj: tisková zpráva

Stalker: Shadow of Chernobyl - je to boj

24. 11. 2006 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Ať se vám tomu chce věřit nebo ne, FPS/RPG Stalker: Shadow of Chernobyl to má už za pár.

Ať se vám tomu chce věřit nebo ne, FPS/RPG Stalker: Shadow of Chernobyl to má už za pár. Společnost THQ počítá s vydáním tohoto titulu v prvním čtvrtletí roku 2007, který se kvapem blíží. Redaktoři Gamespotu měli možnost vidět Stalkera v jeho současné podobě (přímo v dílnách tvůrců v Kyjevě) a podělit se se čtenáři o své dojmy v prý již posledním preview před uvedením hry na pulty obchodů. Z jejich slov vyplývá to, čeho se obává mnoho z těch, kdo toto veledílo sledují od samého začátku - byť je v něm spousta velkých nápadů, ve srovnání se současnými next-gen projekty vypadá zastarale. Ta doba navíc, kterou si vývojáři vzali a my museli čekat, byla věnována zdokonalení A-Life systému (viz níže) a rozvětvení příběhu. Ten mimochodem nabízí sedm různých konců, z nichž čtyři budou doprovázet váš neúspěch. Na internet pronikla shakycam nahrávka (15 MB) tři minuty dlouhého intro filmečku (thx Stalker.vokr.com). Update - už je na lokálním mirroru a k včerejším třinácti obrázkům z ruského časopisu Igromania přibylo do galerie dalších 10 screenshotů, tentokrát již oficiálního původu a ve větší vizuální kvalitě.

Jak zjistíte hned v úvodu hry, Zóna už se na vás podepsala. Její návštěvu jste málem zaplatili životem a teď nevíte kdo jste a kde jste. Vaše dobrodružství tedy nebude spočívat pouze v prozkoumávání velmi otevřeného herního světa a hledáním artefaktů (jejich blízkost indikuje zvláštní chování kousků kovů vyhozených do vzduchu), ale také v hledání sebe sama. Otevřenost hry má být skutečně značná. Dělat budete moci, cokoliv si zamanete. Jak moc se přitom necháte svést příběhem, jehož součástí je i řada sekundárních úkolů, je také na vás. Ovšem v případě, že mu budete věnovat nějakou tu pozornost, se snad prý dočkáte i jednoho z těch tří lepších konců. V tomto směru bude mít na rozuzlení vliv také to, jakým způsobem budete obchodovat s artefakty a koho se rozhodnete zabít. Jinak herní doba je odhadována na 40 - 60 hodin.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Výše zmíněný A-Life systém bude v tom všem hrát významnou roli. Jde vlastně o systém, který mj. řídí chování ostatních obyvatel světa, který se dynamicky mění. Stalkerové budou například v krátkodobém měřítku velmi zaneprázdněni hledáním artefaktů, v dlouhodobém však projeví také další lidské potřeby - komunikovat s sebou navzájem, odpočívat, jíst, dělat vše pro přežití v případě napadení nepřítelem. V tomto ohledu půjde primárně o zmutovaná monstra ze Zóny, ale vedle nich vás budou ohrožovat také vojáci, kteří ji stráží. Někde na pomezí jsou bandité a obchodníci, které více zajímají právě artefakty, než nějaký boj. A-life systém také ovlivní, že v noci budou boje mezi stalkery a vojáky ustávat, obě skupiny budou vyhledávat bezpečí svých táborů, aby nabraly síly. Monstra na druhou stranu v noci ožijí a pozor, jsou schopna různé kamufláže alá Predátor.

A-Life engine je schopen ovládnout více než tisíc postav najednou. Když dojde k bitce (při níž se lidé budou snažit do mutantů vyprázdnit své zásobníky, a když jim dojde munice, prchnou do bezpečí nějakého úkrytu, zatímco mutanti si budou pochutnávat mase těch, co nestihli včas uniknout) a jedna ze stran zaznamená značný úbytek sil, tato technologie zajistí přísun dalších jednotek z jiné oblasti. Jak už bylo řečeno, A-Life systém byl jednou z těch věcí, jež Stalkera zdržely. Redaktoři Gamespotu se vyjádřili ve smyslu, že pokud GSC udrží ten stupeň realismu, jaký předvedla demonstrace, jíž byli svědky, pak se prý jejich těžká práce vyplatila.

Prezentace dále zahrnovala ukázku levelu s názvem Agroprom. V jejím rámci se vyskytla situace, kdy hráč dostal za úkol vyslídit jistého gangstera, ale to až poté, co hodí řeč s barmanem v nedalekém městě. Tam se seznámil se spřátelenými stalkery, jejichž vůdce byl zajat vojáky a když jim pomohl, dostal se k informaci, díky níž se mu podaří najít jeho cíl. Postupovat touto úrovní lze různě. Ke slovu mohou přijít stejně dobře zbraně jako schopnost být nenápadný. Některé prvky prý připomínají Splinter Cell. Hráč bude muset dávat pozor na to, zda je vidět a slyšet. Využít bude moci prostředí, ale i nejrůznější vybavení, např. brýle pro noční vidění či tlumiče a dalekohledy na zbraně, atd. Avšak pozor na krvácení. Budete-li zraněni a nezajistíte, aby vaše rána nekrvácela (bandáže nebo lékárničky), zanecháte po sobě stopy, podle nichž vás leckdo najde. Jak už určitě víte, Stalker není obyčejnou FPS. Nese totiž rovněž prvky RPG, což se projeví hlavně v manipulaci s inventářem. To, co s sebou můžete nést, je omezeno, takže budete muset pečlivě zvažovat své potřeby. Nakonec tvůrci redaktorům předvedli ještě multiplayer se třemi herními módy - DM, TDM a Artefact Hunt (něco na způsob CTF). Deathmatch měl po LAN podporu osmi hráčů a ač prý nepřinášel nic revolučního, byl to zábavný zážitek.
zdroj: Gamespot

korgull

Nejnovější články