Jedním z několika avizovaných titulů s touto značkou, které má THQ brzy představit na E3, bude STALKER: Clear Sky, odhalil dnes britský časopis PC Zone. Přestože půjde o samostatnou hru tvářící se jako normální pokračování, s radioaktivní peckou letošního jara (mega-recenze 86%&video-recenze) toho bude mít společného možná více než je zdrávo. Herní svět z poloviny vytvoří nové nehostinné území a z poloviny předělané lokace (tentokrát však mnohem méně přívětivé - plné extrémně aktivních anomálií a nedýchatelného vzduchu s prostorovými bublinami) z původního Stalkera.
Clear Sky bude jeho příběhovým předchůdcem a zabývá se minulostí jednoho ze tří hrdinů - žoldáka, který se ocitl na pomezí mezi frakcemi stalkerů, Strelokem (proč byl zabit a co tomu předcházelo?) a samotnou Zónou. Sehrajete klíčovou úlohu v událostech, které skončily vytvořením Zóny do podoby, jak ji znáte z úvodu předešlé hry. Na pozadí toho bude probíhat masivní válka počítačem řízených stalkerů z osmi frakcí, ke kterékoli z nich se můžete (anebo také nemusíte...) připojit při dobývání důležitých lokací a útoku na báze ostatních (...bez jejichž likvidace by se vám však neotevřela cesta k hlavním událostem hry). Začnete jako úplný zelenáč, na nějž se dívají s pohrdáním, a tak vás čeká postupné vystoupání po žebříčku až na úplný vrchol, kdy vám budou svěřeny klíčové mise s šancí zvrátit vývoj celé války.
Ukrajinští GSC GameWorld přepracovávají uživatelské rozhraní (HUD), PDA, fyziku a umělou inteligenci ("evoluce A-Life"), která zde zjevně bude hrát velkou roli. Že potkáte nějaká nová monstra, to je jistá věc, zatímco DirectX 10 verze hry se zatím pouze plánuje, tudíž se prý nelze spolehnout, že se stane realitou...



Update - teaser homepage STALKER Clear Sky přinesla čtveřici premiérových obrázků (v galerii ve vysokém rozlišení) a upřesnění termínu nejpozději na březen 2008. Oficiální tisková zpráva pak uvádí přechod na X-Ray engine verze 1.5 s novou úrovní detailů grafiky přes normálové mapy, DX 10 rendererem, zdokonaleným DX9 rendererem (o parallax bump, soft particles, depth of field, motion blur, eye adaptation efekt), inverzní kinematiku a nový animační engine. Názvy lokací ve "vyloučené" a dosti nestabilní Zóně zní: Red Forest, Limansk a Pripyat Undergrounds. NPC již budou schopny obcházet dynamické překážky, používat granáty a celkově se mají chovat variabilněji. Ve hře také bude možnost rychlého cestování, předělaný koncept detekce, artefaktů a anomálií i nový systém upgradů zbraní a štítů (včetně jejich opravování).