Na první ledabylý pohled není v případě WorldShiftu moc v co doufat - když se řekne realtimovka a ještě k tomu z Východu, pravděpodobně vám vlna zvědavosti žíly dvakrát netrhá. Naštěstí má tenhle cyber-fantasy titul do úplně tuctové RTS daleko, neboť jej kuchtí zkušení bulharští vlci z Black Sea Studios.
WorldShift pokračuje po dobře položených kolejích Knights of Honor - hle, vyrobíme pořádnou katastrofu, přimícháme lidi, mutanty a pokud možno ještě něco horšího, a ono už se to nějak uchytí (příběhové info). Jak se budete probíjet příběhem hry, nebudete jen odemykat speciální krámy (info), nýbrž také bonusové diabloidní dungeony pro 2-3 kooperující hráče s vlastním tutorialem a fungl novým hrdinou, zato bez většího strategického plánování. Tyto náhodně generované mapy budou navrženy tak, aby šlo pro hráče-samotáře o stěží rozlousknutelný oříšek. A aby nebyli nepřátelé v nevýhodě, respawnuje se každý z živých hráčů na jiném konci mapy.



Ekonomická i bojová stránka WorldShift bude zcela jednoznačně zaměřena na mikromanagement, takže nemusíte řešit masy jednotek, ale přímo každého snipera nebo medika. V multiplayerovém PvP režimu bude tento mikromanagement i prediktivní plánování velmi pravděpodobně radikálně osekáno.
Ještě pár perliček k rasám: odmyslíte-li si jisté robotické jednotky, připomíná prý houževnatá lidská rasa ze všeho nejvíc staré Římany. Tribes - dříve též lidští mutanti - zase evokují kulturu indianů Mayů (náboženské hadry, vyvolávání nebezpečných bestií). Třetí do party, vetřelci Hive, jsou něco mezi Protossy a Zergy ze StarCrafta, přičemž síla jejich top zbraní zdá se být rozhodně... nemalá.
WorldShift vyjde v březnu, případně v dubnu následujícího roku na PC. Evropským vydavatelem se nakonec stali Black Interactive, pobočka RTL Games. Zajímáte-li se o tvorbu úspěšných Bulharů nějak více, doporučujeme navštívit homepage, kde se čas od času objeví nějaký milý střípek o jednotkách atd.
Update 18.12. - do galerie přidáno dalších 18, ještě hezčích screenshotů.