Jak už bylo řečeno, hra vyjde v říjnu, single i multiplayer část tentokrát vyvíjí sám tým Danger Close a hra používá Frostbite 2.0 engine od DICE. Příběhově by měla hra navázat na MoH model 2010, takže se vrátí postavy z předešlé hry a nabízené mise budou opět velmi volnou interpretací skutečných akcí jednotek Tier 1. Vyplývá z toho, že tvůrci nechtějí hru plnou megalomanských akci ve stylu filmů Michaela Baye, kde se bortí známé světové dominanty. Přesto si výbuchů a efektního prostředí užijeme více, než dost. Jako příklad je uváděna mise v zatopeném městě Isabela City na Filipínách, které po řádění tajfunu připomíná spíše Benátky.
Díky použití Frostbite 2.0 technologie budou lokace plné drobných detailů, které zvýší pocit autenticity a zdá se, že tvůrci chtějí ve velmi jednoduché podobě nabídnout i alternativní řešení situací. Jako příklad je uvedena možnost zachránit rukojmí z místnosti za zavřenými dveřmi tak, že je vykopnete, vyhodíte do vzduchu pomocí C4, a pak pošlete dovnitř granát nebo použijete jeho osvětlující variantu. Na základě volby jedné z těchto alternativ by se pak měla situace vyvíjet trošku jinak, což znamená, že ji i budete muset řešit jinak. Ale podobné volby už v lineárních hrách vídáme často a většinou nemají větší dopad na hratelnost a průběh mise jakbysmet. Moc si od toho neslibujte.
O větší „vtažení" hráče do akce a osudů vojáků, které budou ovládat, se podle všeho postará prezentace událostí přímo nesouvisející z akcí. Zmíněn je třeba dosti napjatý telefonický hovor mezi vojákem a jeho ženou. Asi mu bude říkat, že už toho má dost, že není pořád doma, rozvádí se s ním atd. Ale to už si vymýšlím. Čím více ale osobní hra v tomto ohledu bude, tím samozřejmě lépe.
O multiplayeru zatím tvůrci a EA příliš nehovoří, ale hra prý nabídne nějakou formu kooperativního módu, i když singl v kooperaci hrát nepůjde. V multiplayeru budou k dispozici různé mezinárodní frakce Tier 1 včetně Britské, Australské, Polské a Německé a očekávat prý můžeme hardcore mód, kde bude ke smrti stačit hodně, možná i jedna jediná kulka. Nechme se ale překvapit, protože o MoH: Warfighter toho zatím více nevíme, než víme. Je však evidentní, že se vývojáři hodlají držet pojetí naťuknutého v předešlé hře, což znamená důraz na efektní situace, spíše skriptovaný design misí a filmové pojetí.