Red Faction Guerrilla - preview
zdroj: tisková zpráva

Red Faction Guerrilla - preview

17. 2. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Svého času revoluční FPS série se vrací a spolu s ní povstávají horníci z důlních komplexů proti elitářským metropolím na otevřené a ještě více zničitelné Rudé planetě. SVĚTOVĚ EXKLUZIVNÍ ODHALENÍ

Autor: Levis
Publikováno: 17. února 2008


Destruktivní FPS z Rudé planety se vrací a spolu s ní povstávají horníci z okrajových důlních zařízení proti elitářským metropolím. SVĚTOVĚ EXKLUZIVNÍ ODHALENÍ

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Uplynulo již sedm let od doby, kdy se obyčejný horník Parker coby hrdina prvního dílu převratné akce Red Faction (80%, recenze) připletl do povstání na Marsu. A je to bezmála pět let od chvíle, co se demoliční expert Alias postavil diktátorovi Sopotovi v Red Faction II (77%, recenze). Vývojáři z Volition poté své síly zaměřili na městskou akci Saints Row, jejíž druhý díl v současnosti dokončují, a na revoluční dobrodružství Rudé planety veřejnost rychle zapomnělo. Teprve vloni v srpnu vedení THQ potvrdilo, že začal vývoj třetího dílu. Po kusých informacích pro vás nyní máme světově exkluzivní odhalení Red Faction: Guerrilla aneb plnohodnotného nástupce. Ten už nebude vyprávěn lineárně, nýbrž v otevřeném herním prostoru a využitelnými vozidly.

 Boj proti utlačování
Bylo by bláhové čekat, že se základní princip hry v něčem změní - znovu se tedy vžijete do kůže horníka, který se na Marsu narozdíl od hrdiny prvního dílu narodil. Těžký život v dolech a autoritářská vláda obchodníků Earth Defense Force (dále jen EDF) v něm každý den stupňuje znechucení. Složitě si vydobyl pozici nezávislého horníka, který si kope ve vlastním dole, jenže elita z EDF se teď rozhodla režim zpřísnit, zavést regulace, povinné poplatky a dříve či později všechno lidem vzít.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
obrázky z rané verze

S ostatními horníky se proto připojíte k tajné partyzánské vzpouře proti režimu a pustíte se do boje za vlastní nezávislost. Namísto otevřeného střetu dvou velkých vojenských skupin to však bude často kradmý souboj obyčejných lidí s připravenou vládou a její profesionální armádou. Budete tedy muset hodně přemýšlet a improvizovat, abyste tento handicap dokázali překonat.

 Zalidněný Mars
Jedna z lokací je pojmenovaná po hrdinovi revoluce z jedničky, Parkerovi. Zde se na samotném začátku hry budete pohybovat spíše na okraji těžební oblasti, v dolech a rozlehlých planinách či na poušti, ale s postupem času navštívíte různá města a s překvapením zjistíte, jak dobře si v nich lidé žijí. Že na Marsu nejsou jen hornické chýše a hluboké doly, ale také metropolitní oblasti s vyspělou architekturou, jako jsou třeba visuté mosty mezi budovami.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

V otevřeném městě bude několik míst, kam budete moci zavítat. V Parkeru rozhodně do místní hospody (zřejmě pro sbírání informací či zadání vedlejších úkolů) nebo na poštu, např. k tajnémo předávání zbraní či špehování vládních depeší spřátelenými odbojářskými úředníky. Zatímco Parker je malé hornické město, v podstatně bohatším Oasis se již setkáte nejen s lépe oblečenými obyvateli, ale také sídly vládnoucího režimu (např. policejní budovou Power Authority).

Jestliže první část hry by se dala připodobnit k venkovu a tato druhá k maloměstu, teprve v metropolích jako EOS poznáte zdejší svět a s ním třeba i kanceláře plné manažerů, vladních úředníků a generálů. Návštěva vyspělých měst má být kontrastem oproti začátku hry, jako kdyby za minulého režimu obyčejný maloměšták z východního bloku přijel na Západ. Více než minule se budete pohybovat v otevřených venkovních prostorech.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Raketomet po domácku
Horníci nebudou disponovat stejným zbraňovým arzenálem jako elitní EDF: často se pochopitelně stane, že některému z vojáků ukradnete jeho pušku či kulomet, častěji a především v počátcích hry však budete odkázáni na zbraně vlastní, povětšinou domácké výroby. Prvním krůčkem k násilné revoluci je pochopitelně kladivo, které najdete na polici každého horníka a s nímž nejen budete mlátit nepřátele po hlavě, ale také prokopávat zdi nebo razit další cestu. Nálože pro odpalování hornin pochopitelně najdou uplatnění i pro vyhazování vojenských objektů do povětří - později ve hře jich budete moci položit hned několik a detonovat je zároveň.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Takový raketomet v obyčejné domácnosti na Marsu naleznete jen stěží: partyzáni si proto na koleně vyrobili jakousi domácí nahrážku ze stroje na stlačování vzduchu. Do něj se místo raket strkají upravené nálože na odpalování hornin s přídavným kanystrem, díky kterému celá složenina chytne od stlačeného vzduchu jiskru. Dále se vám do ruky dostane také odbojářská nanorifle.

Podobně jako v Ratchet & Clank budete moci zbraně vylepšovat výměnou za body získané úspěšným plněním úkolů. Tyto body též obdržíte po zhodnocení morální stránky různých vašich činů očima ostatních lidí. Jakmile jich budete mít nasbírano dost, zajdete za inženýrem do vašeho úkrytu a kredity směníte za příslušný upgrade - u zmiňovaného raketometu třeba zaměřování dle tepelného čidla nebo střelbu více raket naráz.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 Vozidla
Podobným stylem bude možné ve vaší garáži vylepšit i vozidla, která ukradnete EDF. Třeba náklaďák, na jehož korbu přimontujete střelnou věž. Osedláte i transportní plošinu se zvednutelnou korbou, krátkým žebříkem a velkou cisternou pro přepravu věcí.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Kráčející stroj na dvou nohách zase trochu připomíná robota, do nějž v závěrečné scéně Vetřelců sedla Ripleyová. Prodloužená pravá ruka tohoto stroje bude vybavená trojicí dlouhých vrtů do země, jako dělaných také na napichování nepřátel a prorážení budov. V levé ruce pak má připraveny nálože pro odpalování hornin.

 Demolice vs. uvažující nepřátelé
Stejně jako v předchozích dvou dílech bude klíčem k mnoha zákysům možnost úplné destrukce prostředí. Ať už klasické prostřelení stěny, odpálení balkonu na jednom z domů nebo kompletní zničení celé budovy, že z ní nezbudou ani základy. Vývojáři třeba mluví o případu, kdy nejprve narušíte rovnováhu domu zničením několika podpěr, načež rozjedete džíp a necháte ho skočit z útesu na střechu domu, abyste zjistili, zda tu váhu ustojí nebo zda třeba spadne jen jeho část. Se všemi takovými šílenými experimenty se prý hráč může zabavit na dlouho.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pochopitelně všechno, co jednou zničíte, zůstane po zbytek hraní přesně v témž stavu. Nedáte-li si v časné fázi hry bacha ve skladu chemikálií a vyhodíte-li jej do povětří, stopy po výbuchu a ohni v něm naleznete ještě ke konci hry, kdy se na stejné místo vrátíte. Stejně tak pokud nasednete do kráčejícího tanku a prorazíte s ním vchod do nějaké budovy, budete týmž otvorem moci vstoupit i při vaší další, již pěší návštěvě.

S tím úzce souvisí důmyslná umělá inteligence nepřítele, který se dovede umět sám rozhodnout, kterou překážku ještě zvládne a kterou už má raději obejít. Vaši protivníci i spolubojovníci se budou rozhodovat i podle vrstev nánosů a některými sutinami si proklestí cestu, případně je přelezou. Podobné dilema je čeká před skokem z vyšších pater v případě, že jim ustřelíte schody či rozbijete výtah: pak budou zvažovat, jestli je lepší se spustit některou dírou v podlaze, skokem z okna apod., nebo jestli je to pro ně moc riskantní.

 Už žádné kouty pro snipery!
Multiplayer pochopitelně zničitelného prostředí využije vůbec nejlépe a jako takový bude nabízet spoustu příležitostí: jak se třeba zbavit odstřelovače na střeše? Nebudete na něj zbytečně plýtvat munici, když pod ním můžete prostřelit podlahu a nechat ho spadnout až k vašim nohám. Každá mapa se bude během hraní dynamicky proměňovat a terénu se budete muset přizpůsobit - kdo by se chtěl upnout k oblíbené plošině pro odstřelovače, bude asi překvapen, když mu ji protivník dvěma raketami kompletně zničí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

To je prozatím všechno, co se nám z vývojářů podařilo vydolovat. Jak jste sami viděli, drželi zatím řeč spíše v obecné rovině. Důvodem je fakt, že Red Faction Guerrilla je stále v dost rané fázi vývoje a než bude hotovo Saints Row 2, nebude se mu moci věnovat větší část týmu Volition. O stavu hry ostatně vypovídají i uniklé screenshoty z nějaké časné verze, omezené na jediné prostředí zřejmě z raného tech-dema: totiž onu hornickou, okrajovou část Marsu z úvodu hry.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na nějaké finální soudy je ještě moc brzy, musíme dát autorům více času, aby předvedli, zda opravdu umí. Potenciál totiž mají s otevřeným hornickým světem na Marsu velký. Red Faction Guerrilla vyjde začátkem roku 2009 pro PC, X360 a PS3 - více bychom se měli dozvědět v horizontu pár dnů až týdnů z článku v papírovém časopisu Game Informer.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Update 18.2. - po negativních ohlasech hráčské obce na grafiku se vydavatel THQ vyjádřil, že tyto uniklé screenshoty (původem z webu XGN) nejsou z aktuálního vzhledu hry Red Faction Guerrilla.

Buďto jsou tedy někým kompletně zfalšované, což si vzhledem ke kvalitě scén, přítomnosti artworků, oficiálního loga atd. nemyslíme, nebo (pravděpodobnější varianta) mohou pocházet z interního press-kitu pro nějaký starší nebo dříve neschválený prototyp hry, který jsme neměli nikdy spatřit. P.S. všechny informace o náplni hry v textu tohoto odhalujícího preview jsou samozřejmě verifikovány jako pravé :)

Update 19.2. - časopis Game Informer zveřejnil ve svém novém čísle několik obrázků, které přesně odpovídají části těch, co se šíří po internetu. Upravovány herní komunitou byly zřejmě jen dva s máchajícími horníky zblízka, které jsou nyní z článku odstraněny.

Update 21.2. - Hra oficiálně oznámena a venku jsou oficiální obrázky, které se kvalitativně shodují s těmi staršími.

Související články: Novinky, Red Faction recenze (2001), Red Faction 2 recenze (2003)

 
Levis

autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars




 
 
levis

Nejnovější články